Gå til innhold

til dere som er\har vært utro!

Anbefalte innlegg

Gjest bare lure

jeg lurer på hvorfor folk er utro. hvorfor kan en ikke bare gjøre det slutt først og så hoppe til sengs med hvem det skulle være? hvorfor forlater dere ikke partneren deres først??

jeg klarer ikke helt å forstå det. er det fordi det er "ulovlig" at dere blir fristet? eller vil dere egentlig ikke ut av forholdet?

og er gresset noen gang grønnere på andre siden??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244891-til-dere-som-erhar-v%C3%A6rt-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, har vært utro en gang, å aldri mer. det som var grunnen min var at jeg ikke likte meg i forholdet jeg var i, møtte en annen mann også skjedde det som skjedde.

Selvfølgelig kunne jeg ha sluttet forholdet før jeg gikk å hadde sex med en annan, men har egentlig ingen forklaring på hvorfor jeg ikke gjorde det slutt.. hmm..

men jeg lærte av den episoden,så aldri mer,.

Tror nok utroskap ofte er følge av en inpulshandling, selv om den kan være basert på en viss misnøye med forholdet man er i. Men kjenner også til folk som har vært utro som på ingen måte er misfornøyd med forholdet de er i, annet enn at kanskje den daglige spenningen og bekreftelsen mangler.

Er ellers i prinsippet selvfølgelig enig med deg, om man vurderer å være utro, bør man først forlate nåværende partner.

Jeg var utro da jeg var ganske ung, sent i tenårene. Jeg var i et ganske uforpliktende forhold som bare hadde vart noen måneder, men avtalen var altså at vi skulle være trofaste.

Nå brukte jeg mye av tiden på å trekke meg unna kjæresten min, så det passet fint å være utro med en av vennene hans. I tillegg synes jeg det er vanskelig å si nei til gutter/menn som insisterer :P

Kjæresten min trakk for øvrig bare på skuldrene.

Gjest lalapooh

Jeg har vært utro i en periode på seks måneder nå!

Hatt mer eller mindre daglig kontakt med en ny og spennende mann. Og hvorfor møter jeg ham? Jeg nyter å bli sett, få den oppmerksomheten jeg fortjenner, samt at jeg etterhvert er blitt veldig forelska og glad i denne personen. Jeg hadde aldri at dette skulle skje meg, men så møte jeg drømmemannen. Selv om jeg egentlig fra før var overbevisst om at han hadde jeg funnet! Har tatt konsekvensen av utroskapet, og lagt alle kort på bordet!

Om gresset er grønnere, det gjennstår og se!

Annonse

Har ikke vært utro, em er skilt og har vært samboer ett par ganger.

Gresset er definitivt IKKE grønnere på den andre siden! De som tror det er naive. Men å leve i ett forhold som ikke gir en noen ting er heller ikke så bra!

Anbefaler alle å ordne opp i sine forhold før de begir seg ut på noe de ikke aner konsekvensene av!

Utroskap er utrolig ødeleggende og stygt gjort mot partneren!

Gjest rørt rør

For det første, man planlegger ikke alltid å være utro.

Jeg var faktisk utro som hevn. Høres sykt ut, men for meg var det god terapi. Jeg fikk vist for meg selv og ham at jeg ikke var avhengig av ham, men at jeg hadde VALGT ham (og bare ham, inntil dette skjedde), jeg fikk oppleve det han opplevde mtp det erotiske, skyldfølelsen, det at ting ikke er så spennende og heftig som man kanskje innbiller seg. Endel av grunnen til at jeg ble så opprørt over at han hadde vært utro var alt jeg 'trodde' hadde skjedd. Sviket er selvsagt aller verst.

Vi har (utrolig nok..hehe) valgt hverandre på nytt.

Gjest Idontthinkso....

Hatt mer eller mindre daglig kontakt med en ny og spennende mann. Og hvorfor møter jeg ham? Jeg nyter å bli sett, få den oppmerksomheten jeg fortjenner, samt at jeg etterhvert er blitt veldig forelska og glad i denne personen. Jeg hadde aldri at dette skulle skje meg, men så møte jeg drømmemannen. Selv om jeg egentlig fra før var overbevisst om at han hadde jeg funnet! Har tatt konsekvensen av utroskapet, og lagt alle kort på bordet!

OJ OJ... Tøft gjort å fortelle det..

LYKKE TIL :-)

Hvorfor tok det seks mnd før du fortalte da?

Gjest å neida, ikke nå i alle fall...

Har aldri vært utro selv, men må ærlig innrømme at tanken er der!

Grunnen?

Jo, jeg har en mann som overhode ikke er interessert i sex.

Han har rett og slett bare ikke lyst..

Jeg er fryktelig glad i han, men sexlivet vårt har vært mer eller mindre dødt i 10 år...

Er det sånn det skal være, at sexlivet skal ta slutt når man er i 20 årene...(er nå godt over 30..)

Dette gnager meg mer og mer, og jeg har nå gitt mannen min ett ultimatum - sex eller ekteskapet ryker..

Man trenger rett og slett den nærheten sexen gir.

Nå skal det jo sies at sex er ikke alt, men etter å ha vært så godt som uten i 10 år må jeg si at det betyr endel!

Hvorfor har jeg holdt ut i alle disse årene??

Jo - nettopp fordi jeg er forferdelig glad i mannen min.

Men etter å ha tatt opp temaet i x antall år, nevnt samlivsterapi, vært aktiv i forhold til sex osv.osv., har jeg rett og slett gitt opp.

Det går rett og slett på selvtilliten løs, selv om jeg vet at jeg har ett normalt utseende, er normalt slank osv.

Er folk utro fordi partneren ikke vil ha sex skjønner jeg det rett og slett veldig godt!

Gjest bare lure

hmm, har vært utro en gang, å aldri mer. det som var grunnen min var at jeg ikke likte meg i forholdet jeg var i, møtte en annen mann også skjedde det som skjedde.

Selvfølgelig kunne jeg ha sluttet forholdet før jeg gikk å hadde sex med en annan, men har egentlig ingen forklaring på hvorfor jeg ikke gjorde det slutt.. hmm..

men jeg lærte av den episoden,så aldri mer,.

men likevel, tross mange bra svar, er det fremdeles ingen som har et svar på hvorfor de ikke bare gikk før de lot ting gå så langt. hvorfor er det sånn?

jeg klarer bare ikke helt å forstå det. håper noen kan hjelpe meg med det.....??

men likevel, tross mange bra svar, er det fremdeles ingen som har et svar på hvorfor de ikke bare gikk før de lot ting gå så langt. hvorfor er det sånn?

jeg klarer bare ikke helt å forstå det. håper noen kan hjelpe meg med det.....??

Jeg slo ikke opp før for det passet fint å være sammen med han. Forholdet var riktignok dødfødt allikevel. I tillegg visste jeg jo ikke at jeg kom til å være utro.

I det langvarige forholdet jeg nettopp avsluttet, så innså jeg på slutten at jeg hadde vært utro om lysten var der. Så da var det på tide å komme seg videre, ja...

Annonse

Hvorfor tok det seks mnd før du fortalte da?

Det er vel fordi man får en følelse av å ville beskytte den som blir bedratt! Vil gjerne si det, men vet at det vil knuse vedkomne bedratte person! Jeg er ikke stolt av meg selv, langt i fra! Jeg bestemte meg for å snakke ut om det flere ganger, men klarte det ikke. Og det var ikke for at jeg skulle bli beskyttet! Men han, min mann.

Jeg har vært til samlivsterapeut og hun sier at det er akkurat sånn det er. ingen vil innrømme utroskapen, man lyver for å beskytte den som blir sviktet!

Gjest bare lure

Det er vel fordi man får en følelse av å ville beskytte den som blir bedratt! Vil gjerne si det, men vet at det vil knuse vedkomne bedratte person! Jeg er ikke stolt av meg selv, langt i fra! Jeg bestemte meg for å snakke ut om det flere ganger, men klarte det ikke. Og det var ikke for at jeg skulle bli beskyttet! Men han, min mann.

Jeg har vært til samlivsterapeut og hun sier at det er akkurat sånn det er. ingen vil innrømme utroskapen, man lyver for å beskytte den som blir sviktet!

greit at du ville beskytte din mann fra sannheten og smerten når du allerede hadde gjort det, men hvorfor gjorde du det i første omgang. hvorfor tok du ikke bare tingene dine og gikk når du så hvilken vei det bar? det er det jeg vil ha svar på, men som ingen ser ut til å kunne gi meg et svar på.

jeg forstår det med å ville beskytte og skåne i etterkant.. men jeg forstår ikke hvordan noen kan gjøre det mot en annen som de sier de elsker..

greit at du ville beskytte din mann fra sannheten og smerten når du allerede hadde gjort det, men hvorfor gjorde du det i første omgang. hvorfor tok du ikke bare tingene dine og gikk når du så hvilken vei det bar? det er det jeg vil ha svar på, men som ingen ser ut til å kunne gi meg et svar på.

jeg forstår det med å ville beskytte og skåne i etterkant.. men jeg forstår ikke hvordan noen kan gjøre det mot en annen som de sier de elsker..

Jeg elsket ikke ikke min mann lengre da forstår du! Syntes bare synd på ham, som gikk glipp av meg!

beskytte den som blir bedratt? Kan du da fortelle meg hva du skal beskytte? At han får et bedre liv? Beskytte han fra å treffe ei som er trofast og kan elske han?

Selvfølgelig er det vondt for den som blir bedratt, men det går over.

Jeg må si jeg heller ville satt pris på å få vite slik at jeg viste at jeg bare var blitt lurt og at kjærligheten fra denne personen bare var løgn. Ville heller vist, så jeg kunne funnet ekte kjærlighet og ikke ei som pulte andre så fort de fikk sjansen.

Gjest it's over, it's all gone

beskytte den som blir bedratt? Kan du da fortelle meg hva du skal beskytte? At han får et bedre liv? Beskytte han fra å treffe ei som er trofast og kan elske han?

Selvfølgelig er det vondt for den som blir bedratt, men det går over.

Jeg må si jeg heller ville satt pris på å få vite slik at jeg viste at jeg bare var blitt lurt og at kjærligheten fra denne personen bare var løgn. Ville heller vist, så jeg kunne funnet ekte kjærlighet og ikke ei som pulte andre så fort de fikk sjansen.

helt enig med du!

beskytter jo ikke personen mot noe som helst ved ikke å si.. for sannsynligheten er stor for at en endrer seg mot den man "elsker" uansett.. en blir kaldere og avvisende.. hva er så trygt og godt med det??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...