Gå til innhold

Bryllup, invitere på kaffe

Anbefalte innlegg

Gjest Rar tradisjon
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å invitere noen på middag, og andre på kun kaffe. Det fine med bryllup er jo nettopp talene og middagen. Kaffegjester, er det folk man føler man må be, men egentlig ikke vil be?

Syns det er en rar tradisjon. I mitt bryllup skal det kun inviteres folk til hele pakka.

Fortsetter under...

Skrevet

Et bryllup, i hvert fall slik mange velger å gjøre det i dag, koster jo fort et seksifret beløp. Det som koster mest er middagen.

Mange nøyer seg derfor med å be f.eks. kun familien til middag, og vennene på kaffe (noe som i de fleste tilfeller betyr kaffe, kaker og alkohol).

Det kan fort bli jævla kostbart å spandere middag på hundre gjester.

Skrevet

Synes det er en fin tradisjon, jeg!;-)

Her hvor jeg bor, inviterer man den aller nærmeste omgangskretsen + de man _må_ be til middag, og så inviterer man alle andre man har lyst til å ha på festen, på kaffe! (kolleger, venner fra fjerne skoleår, naboer osv)

Kjempefin måte å organisere bryllup, rent økonomisk, også.

Her tar nemlig alle med seg kake når de skal i "gjestbod". Kanskje ikke alle, da, men veeeeldig mange gjør det!;-)

Skrevet

Jeg skulle mer enn gjerne ha bedt våre kaffegjester til middagen, og enda flere til, men hvorfor gjorde vi ikke det montro......?

JO! Hadde rett og slett ikke råd!

Skrevet

Jeg var i bryllupet til fetteren min - vi er 47 søskenbarn - og alle var bedt til kaffen - mens alle tanter og onkler og nær familie var bedt til selve middagen. Det var da jaggu nok taler og moro til kaffen også. Alternativet var at det ikke ble så gøy, de hadde jo aldri i verden hatt råd til å ha alle oss til middag :)

Vi andre okkuperte en café på dagen og spiste middag mens vi ventet -STOR stemning!

Skrevet

Et bryllup, i hvert fall slik mange velger å gjøre det i dag, koster jo fort et seksifret beløp. Det som koster mest er middagen.

Mange nøyer seg derfor med å be f.eks. kun familien til middag, og vennene på kaffe (noe som i de fleste tilfeller betyr kaffe, kaker og alkohol).

Det kan fort bli jævla kostbart å spandere middag på hundre gjester.

Ja, man regner jo fort vekk 1000,- pr kuvert....

Annonse

Skrevet

Jeg var i bryllupet til fetteren min - vi er 47 søskenbarn - og alle var bedt til kaffen - mens alle tanter og onkler og nær familie var bedt til selve middagen. Det var da jaggu nok taler og moro til kaffen også. Alternativet var at det ikke ble så gøy, de hadde jo aldri i verden hatt råd til å ha alle oss til middag :)

Vi andre okkuperte en café på dagen og spiste middag mens vi ventet -STOR stemning!

47 søskenbarn -MED følge i tillegg - det er jækla mange mennesker! :) Ikke alle kom riktignok med likevel...

Skrevet

Ja, man regner jo fort vekk 1000,- pr kuvert....

Ja, og hvis man har det på et hotell, som i hvert fall ser ut til å være vanlig rundt her, må du fort spytte inn 50 % mer enn som så.

Og i tillegg skal samtlige middagsgjester og kaffegjestene spise kake, og drikke (ofte fra fri bar) resten av natta.

Jeg fatter ikke at folk har råd.

Skrevet

Jeg synes det er helt ok, så lenge det ikke er 50 middagsgjester og 4 som sitter på gangen og venter på kaffen. Hørte om noen som hadde vært en av de fire, og det var ikke så koselig.

Skrevet

Et bryllup koster ganske mye, og de aller fleste har nok ikke råd til å ha alle på middag.

Skrevet

Ja, og hvis man har det på et hotell, som i hvert fall ser ut til å være vanlig rundt her, må du fort spytte inn 50 % mer enn som så.

Og i tillegg skal samtlige middagsgjester og kaffegjestene spise kake, og drikke (ofte fra fri bar) resten av natta.

Jeg fatter ikke at folk har råd.

Vi tar lån- brenner sprit, smugler og baker sjøl :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...