Gå til innhold

Flis eller plater på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Sukk* Jeg klarer visst aldri å bestemme meg for hva jeg skal gjøre med det forbaskede badet mitt!

Hva blir billigst - flis eller plater? Med flis så kommer det jo så mye i tilleg som lim og fugemasse og sånt.

Har muligens funnet en helt ny løsning på problemet med veeeeldig liten plass til servanten nemlig og det medfører nok noe rørleggerarbeide så jeg må prøve å få mine 50 laken til å strekke til så langt jeg kan.

Skrevet

Fliser er nok dyrere enn plater, uten at jeg har nøyaktige priser akkurat.

Vi holder og på med å planlegge hvordan vi skal lage til et bad i fremtidig utleieleilighet. Da har vi snakket om fliser på gulv, og plater på veggene, fordi det vil bli både bra og billigst mulig.

Men som sagt, jeg er intet orakel på prisene her, men har skjønt at det er dyrere hvis alt (gulv og vegger) skal være fliser. Men fliser er jo lekkert da. ;-)

Skrevet

Vi holder og på med å planlegge hvordan vi skal lage til et bad i fremtidig utleieleilighet. Da har vi snakket om fliser på gulv, og plater på veggene, fordi det vil bli både bra og billigst mulig.

Men som sagt, jeg er intet orakel på prisene her, men har skjønt at det er dyrere hvis alt (gulv og vegger) skal være fliser. Men fliser er jo lekkert da. ;-)

Golvet har jeg ikke råd til å ta i denne omgangen, selv om jeg vet at det er lurest å ta golvet først. Men jeg kan leve med det malte murgolvet selv om det ikke er så pent. :o)

Skrevet

"Vi"?

er er det noe jeg ikke har fått med meg.....? ! :-)

Skrevet

Flis er nok endel dyrere. Det er mye som skal kjøpes inn før man kan begynne å flise. Gipsplater er det sikkert der allerede, utenom er det membran, lim, fugemasse og fliser.

Skrevet

"Vi"?

er er det noe jeg ikke har fått med meg.....? ! :-)

"Vi" er jeg og samboeren.

Nå kjøper vi huset vi bor i akkurat i disse dager. *s*

*lykkelig*

:-D

Skrevet

Golvet har jeg ikke råd til å ta i denne omgangen, selv om jeg vet at det er lurest å ta golvet først. Men jeg kan leve med det malte murgolvet selv om det ikke er så pent. :o)

Da ville jeg kanskje satset på noen pene plater med mindre du finner et kanontilbud på fliser du vil ha. For som AveM også sier, så er det en del som må kjøpes inn i tillegg når man skal legge fliser. Og da blir det lett dyrt...

Skrevet

*lykkelig*

G*R*A*T*U*L*E*R*E*R*!!!

Skrevet

Da ville jeg kanskje satset på noen pene plater med mindre du finner et kanontilbud på fliser du vil ha. For som AveM også sier, så er det en del som må kjøpes inn i tillegg når man skal legge fliser. Og da blir det lett dyrt...

Må jeg ha membran under platene også? Det må man sikkert.

Skrevet

Hva om du heller legger på en våtromstapet, så kan du legge til sides det du sparer på å ikke kjøpe plater, spare opp litt til, og så legge flis om et par år?

Skrevet

Hva om du heller legger på en våtromstapet, så kan du legge til sides det du sparer på å ikke kjøpe plater, spare opp litt til, og så legge flis om et par år?

Det er i grunnen et godt poeng, men... Vettafaen! Uff - at ikke dette badet kunne vært helt greit fra før da! :o)

Tapet blir nok billigst i alle fall så kanskje jeg skal gå for det og heller legge litt penger i innredningen ja...

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på. Leste nettopp om noen Litex-plater som kunne settes direkte på nesten hvilket som helst underlag.

Men jeg vet ikke om det likevel må membran til.

Tror jeg overlater de mer tekniske spørsmålene her til noen som kan dette her. :-)

*roper på evt. håndverkere på dol*

Skrevet

Det er i grunnen et godt poeng, men... Vettafaen! Uff - at ikke dette badet kunne vært helt greit fra før da! :o)

Tapet blir nok billigst i alle fall så kanskje jeg skal gå for det og heller legge litt penger i innredningen ja...

En annen ting er at du øker verdien på leiligheten om du velger å flislegge badet.

Skrevet

En annen ting er at du øker verdien på leiligheten om du velger å flislegge badet.

Jeg vet det, men akkurat nå har jeg ikke muligheten til å tenke på akkurat det tror jeg. Skal jeg har råd til å gjøre det mer praktisk (og myyye penere!) enn det er nå når det gjelder servant og vaskemaskin så spørs det om flisa må vike for tapet.

Skrevet

Jeg vet det, men akkurat nå har jeg ikke muligheten til å tenke på akkurat det tror jeg. Skal jeg har råd til å gjøre det mer praktisk (og myyye penere!) enn det er nå når det gjelder servant og vaskemaskin så spørs det om flisa må vike for tapet.

Det er ihvertfall lurest å bruke pengene på de områdene hvor det ville vært DYREST å foreta en endring om noen år! ;-)

Skrevet

Det er ihvertfall lurest å bruke pengene på de områdene hvor det ville vært DYREST å foreta en endring om noen år! ;-)

Joda, men du har ikke sett badet mitt....!

Man skulle kjent en rørlegger nå gitt. Hadde det ikke vært for at jeg er forlovet så skulle jeg sannelig sjekket opp en! ;o)

Skrevet

*lykkelig*

Grattis amber! :) Hyggelig å høre at du har det så bra :)

Skrevet

Leste mer om Litex-platene, og disse ble levert ferdige, altså med membran. Så slipper man å lure på om man har fått membranen under platene glatt og fin nok. :-)

Ta en titt i Alt for Badet, det kom i posten idag. Du får sikkert det du og.?

:_)

Skrevet

Grattis amber! :) Hyggelig å høre at du har det så bra :)

Takk for det. :-)

Jeg har det såå bra, går bare rundt og stråler for tiden, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...