Gå til innhold

Flis eller plater på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for det. :-)

Jeg har det såå bra, går bare rundt og stråler for tiden, hehe.

Det er så bra! Det ordner seg alltid for snille jenter, vettu :)

Jeg har det superbra for tida sjøl. :)

Skrevet

Et alternativ er fliser i de våte områdene, rundt dusjen, og feks panel på resten. Panelet kan males med blank oljemaling som matcher flisene - det kan bli ganske fint, men kommer ann på hvordan du har det i resten av huset, og hvor hemningsløst du har tenkt å søle med vannet.

Skrevet

Et alternativ er fliser i de våte områdene, rundt dusjen, og feks panel på resten. Panelet kan males med blank oljemaling som matcher flisene - det kan bli ganske fint, men kommer ann på hvordan du har det i resten av huset, og hvor hemningsløst du har tenkt å søle med vannet.

Jeg har to unger som elsker badekaret så jeg får ikke lov til å hive ut det ennå, men på sikt blir det nok dusjkabinett tenker jeg, om jeg blir boende der så lenge. Så panel er egentlig ikke aktuelt nei. :o)

Skrevet

Tror nok at flis er noe dyrere i innkjøp.

Samt langt mer tidkrevende å få opp, ikke minst fordi det er så mye forarbeid - som må gjøres særdeles grundig.

Men er ingen ekspert på dette, kanskje greit å snakke med en fagmann her - især om du har tenkt å ordne litt mer enn bare innkjøpet.

Skrevet

Plater er helt klart det billigste.

Vi skal pusse opp badet nå i høst, og har valgt plater på veggene. Samboeren skal gjøre det meste av arbeidet selv (litt hjelp av en rørleggerkompis). Vi vet at vi ikke kommer til å bli boende i denne leiligheten for evig tid, og har ikke tenkt å bruke så veldig mye penger på oppussingen.

Gjest også på badjakt
Skrevet

Har du sett de nye platene som har kommet som likner på fliser?

Syntes de var kjempekjekke jeg. Jeg måtte bort og kjenne og deretter spørre for å forsikre meg om de var ekte fliser eller ei.

Skrevet

Vi har noe sånn våtromsbelegg på badet. Sånn i tometersbredde som en fagmann ruller utover veggen, Begynner i ene hjørnet og ruller utover (med stående rull). Da blir det jo igjen ca 40 cm, så det er lagt en pen bord over. Skjøten på borden er bare limt, ikke sveiset.

Jeg vet ikke hvor forståelig dette var, jeg. :-)))

På denne måten unngås skjøter, og dette skal være like holdbart som flis - men myyyyyye billigere.

Skrevet

Golvet har jeg ikke råd til å ta i denne omgangen, selv om jeg vet at det er lurest å ta golvet først. Men jeg kan leve med det malte murgolvet selv om det ikke er så pent. :o)

Døh, vi pusset opp hele badet for ca kr 15.000,-. Da inkludert ny, stor baderomsinnredning, vegger og gulv.

Hvor mye penger har du tenkt å legge i det?

Skrevet

Døh, vi pusset opp hele badet for ca kr 15.000,-. Da inkludert ny, stor baderomsinnredning, vegger og gulv.

Hvor mye penger har du tenkt å legge i det?

Hvilken fagmann da?!?!?! Jeg har 50 laken jeg tenkte å bruke på badet, men det er ingen ulempe om jeg kommer litt under,

Skrevet

Har du sett de nye platene som har kommet som likner på fliser?

Syntes de var kjempekjekke jeg. Jeg måtte bort og kjenne og deretter spørre for å forsikre meg om de var ekte fliser eller ei.

Svigers hadde sånt på badet sitt der de bodde tidligere. Var pent nok, helt greit det.

Tror det avhenger av mønster/type, noen er bedre enn andre.

Hvis jeg husker riktig, så var det FiboTrespo eller noe sånt de platene deres het.

Skrevet

Hvilken fagmann da?!?!?! Jeg har 50 laken jeg tenkte å bruke på badet, men det er ingen ulempe om jeg kommer litt under,

Om du har ei anonym mailadresse, kan jeg sende deg info?

Skrevet

Om du har ei anonym mailadresse, kan jeg sende deg info?

[email protected]

Send ivei! Jeg er overivrig etter å få gjort noe med katastrofeområdet mitt som jeg kaller badet. :o)

Skrevet

Det er så bra! Det ordner seg alltid for snille jenter, vettu :)

Jeg har det superbra for tida sjøl. :)

Så kjekt at livet smiler til deg og, flyfly. :-D

Ha en super helg!

Skrevet

Så kjekt at livet smiler til deg og, flyfly. :-D

Ha en super helg!

Takk det samme :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...