Gå til innhold

Hva trenger jeg på min nye laptop?

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

Nå har jeg sittet noen timer og surfet rundt for å finne ut hva slags PC jeg trenger... Og hvis jeg ikke får hjelp av noen kloke hoder her, så tror jeg at jeg gir opp...

Saker er, jeg trenger en ny laptop. Den kommer til å stort sett brukes her hjemme, og brukes mest til surfing og chatting men kommer også til å bli brukt til å redigere bilder (Photoshop?).

Hva trenger jeg av prosessor, minne, harddisk, grafikkkort, lyskort osv?

Det er ønskelig webkamera men ikke noe must, men vi skal bruke trådløst nettverk så støtte for dette er også kjekt...

Jeg aner ikke hva slikt koster nå til dags, og har derfor heller ikke bestemt meg for noe prissjikt enda bortsett fra at jeg ikke vil bruke MER enn 10K... Finner jeg en bra nok PC til under 7K er jo det helt supert...

Jeg har kikket litt på Dell, er det bra? I forhold til pris? Andre merker jeg bør holde meg til eller holde meg unna?

Noen som tør..? Vær så snill...

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18809&cid=5415

Denne fikk jeg ambefalt av Morsk her inne, for jeg spurte om akkurat det samme som deg for en ukes tid siden ;) Den er helt perfekt til det du skal bruke den til. Jeg venter min i posten om et par dager nå. Viste også tilnken til et par data-folk som jeg kjenner, de anbefalte også denne.

Jeg har lest litt rundt og skjønt at det er noe som heter dual prosessor eller one slikt og at det er bra å ha, tror du man trenger det? Og burde jeg kanskje vente til man får med windows vista? I steden for windows xp tenker jeg..

Skrevet

Jeg har lest litt rundt og skjønt at det er noe som heter dual prosessor eller one slikt og at det er bra å ha, tror du man trenger det? Og burde jeg kanskje vente til man får med windows vista? I steden for windows xp tenker jeg..

Dual prosessor er en kjekk ting å ha såklart, men i forholdt til det du skal bruke den til er det absolutt ikke nødvendig. Det bruker en mest til å spille kjempe kule spill og sånn for at ting skal gå kjappere.

Windows vista er jeg ikke helt sikker på når kommer, men det er bare til å kjøpe det i etterkant og installere det. Det kommer jeg til å gjøre hvertfall, for jeg ønsker meg pc nuh i dette øyeblikk ;)

Skrevet

Dual prosessor er en kjekk ting å ha såklart, men i forholdt til det du skal bruke den til er det absolutt ikke nødvendig. Det bruker en mest til å spille kjempe kule spill og sånn for at ting skal gå kjappere.

Windows vista er jeg ikke helt sikker på når kommer, men det er bare til å kjøpe det i etterkant og installere det. Det kommer jeg til å gjøre hvertfall, for jeg ønsker meg pc nuh i dette øyeblikk ;)

Ikke helt riktig. Dual Core gir størst gevinst ved mulititasking. I tillegg bruker den lite energi, noe som selvfølgelig er en fordel.

".........................................."

Skrevet

Nå begynner du å få både Intel Dual Core maskiner og AMD Turion 64 X2 ("Dual Core") til under 10.000,- Det som hovedsaklig skiller maskiner til 10-12.000,- og de til 18-20.000,- er tilbehøret. Du får veldig, veldig gode maskiner til 10.000,- nå.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...