Gjest Kvinne i nød..! Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Jeg skal snart kjøpe ny laptop... Og har akkurat funnet ut at det kommer noe nytt som heter windows vista og at dette er det som overtar etter xp. Og nå lurer jeg på om jeg burde vente med å kjøpe PC til vi får med vista i steden for xp? Eller kan man gratis oppdatere til vista? Hvordan fungerer dette? Og når kommer egentlig dette vista? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Nei, du får selvfølgelig ikke noen gratis oppgradering til Vista. Det blir en kald dag i helvete før MS gjør noe slik (som bl.a Apple gjorde med OSX). I tillegg kommer Vista i 8 forskjellige versjoner eller noe i den størrelsen, noe som gjør at de som ikke er fagfolk ikke skjønner bæret og må stole på selgerne på elkjøp. "........................................." 0 Siter
Gjest Kvinne i nød..! Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Nei, du får selvfølgelig ikke noen gratis oppgradering til Vista. Det blir en kald dag i helvete før MS gjør noe slik (som bl.a Apple gjorde med OSX). I tillegg kommer Vista i 8 forskjellige versjoner eller noe i den størrelsen, noe som gjør at de som ikke er fagfolk ikke skjønner bæret og må stole på selgerne på elkjøp. "........................................." Burde jeg da vente med å kjøpe PC til den blir levert med vista eller er det ikke så viktig? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Burde jeg da vente med å kjøpe PC til den blir levert med vista eller er det ikke så viktig? Tja...tjo...jeg vet da faen. Eller nei - hvis du trenger maskin nå, så er det ikke noe poeng å vente. Faen veit når Vista kommer, og når det blir stabilt nok til at det er brukbart. Selv brukte jeg Windows 2000 lenge etter at Windows XP kom, fordi jeg ville vente til de verste barnesykdommende var kurert. "........................................" 0 Siter
Gjest Kvinne i nød..! Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Tja...tjo...jeg vet da faen. Eller nei - hvis du trenger maskin nå, så er det ikke noe poeng å vente. Faen veit når Vista kommer, og når det blir stabilt nok til at det er brukbart. Selv brukte jeg Windows 2000 lenge etter at Windows XP kom, fordi jeg ville vente til de verste barnesykdommende var kurert. "........................................" Hvor viktig er dette med slik Dual-greie da? Bør jeg ha det? PCen vil bli brukt lite til å spille spill og en gang i blant til å se filmer. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvor viktig er dette med slik Dual-greie da? Bør jeg ha det? PCen vil bli brukt lite til å spille spill og en gang i blant til å se filmer. Som jeg sa under her (tror jeg), så har ikke dobbeltkjerne noe med spilling å gjøre. Det gir bedre effekt ved multitasking, og en bedre effektunyttelse i prosessoren. Men du får nesten ikke nye maskiner uten dobbeltkjerne nå, bortsett fra billige celeronmaskiner (som er for svake hvis du skal drive med grafikk). AMD Turion 64 X2 har jeg sett ned i 8.000,- tror jeg? "......................................." 0 Siter
Gjest Kvinne i nød..! Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Som jeg sa under her (tror jeg), så har ikke dobbeltkjerne noe med spilling å gjøre. Det gir bedre effekt ved multitasking, og en bedre effektunyttelse i prosessoren. Men du får nesten ikke nye maskiner uten dobbeltkjerne nå, bortsett fra billige celeronmaskiner (som er for svake hvis du skal drive med grafikk). AMD Turion 64 X2 har jeg sett ned i 8.000,- tror jeg? "......................................." http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d69242&plid=69242 Har denne slik dual-greie? Hva tror du ellers om denne? Fikk tips om den fra noen andre her.. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d69242&plid=69242 Har denne slik dual-greie? Hva tror du ellers om denne? Fikk tips om den fra noen andre her.. Nei, denne har enkeltkjerneprosessor. Den er litt svakere enn de jeg nevnte, men mest sannsynlig kraftig nok til ditt bruk. Det er mye maskin for pengene. Det evt. negative er at det er "gårsdsgens teknologi" - derfor er den også rimelig. "........................................." 0 Siter
Gjest Kvinne i nød..! Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Nei, denne har enkeltkjerneprosessor. Den er litt svakere enn de jeg nevnte, men mest sannsynlig kraftig nok til ditt bruk. Det er mye maskin for pengene. Det evt. negative er at det er "gårsdsgens teknologi" - derfor er den også rimelig. "........................................." Kraftig nok for vista også når den tid kommer? Og til å bruke photoshop eller lignende? Beklager alle spørsmålene, men jeg har virkelig ikke peiling på disse tingene her.. Veldig takknemlig for hjelp! Prisklasse 7-8K passer meg fint, har du noen andre forslag til PC? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Kraftig nok for vista også når den tid kommer? Og til å bruke photoshop eller lignende? Beklager alle spørsmålene, men jeg har virkelig ikke peiling på disse tingene her.. Veldig takknemlig for hjelp! Prisklasse 7-8K passer meg fint, har du noen andre forslag til PC? Den er kraftig nok til å bruke Photoshop, ja. Hva slags kraft Vista kommer til å kreve vet jeg faktisk ikke, men jeg mistenker at det kommer til å være mye. "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.