Gå til innhold

Windows vista

Gjest Kvinne i nød..!

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

Jeg skal snart kjøpe ny laptop... Og har akkurat funnet ut at det kommer noe nytt som heter windows vista og at dette er det som overtar etter xp. Og nå lurer jeg på om jeg burde vente med å kjøpe PC til vi får med vista i steden for xp? Eller kan man gratis oppdatere til vista? Hvordan fungerer dette? Og når kommer egentlig dette vista?

Skrevet

Nei, du får selvfølgelig ikke noen gratis oppgradering til Vista. Det blir en kald dag i helvete før MS gjør noe slik (som bl.a Apple gjorde med OSX). I tillegg kommer Vista i 8 forskjellige versjoner eller noe i den størrelsen, noe som gjør at de som ikke er fagfolk ikke skjønner bæret og må stole på selgerne på elkjøp.

"........................................."

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

Nei, du får selvfølgelig ikke noen gratis oppgradering til Vista. Det blir en kald dag i helvete før MS gjør noe slik (som bl.a Apple gjorde med OSX). I tillegg kommer Vista i 8 forskjellige versjoner eller noe i den størrelsen, noe som gjør at de som ikke er fagfolk ikke skjønner bæret og må stole på selgerne på elkjøp.

Burde jeg da vente med å kjøpe PC til den blir levert med vista eller er det ikke så viktig?

Skrevet

Burde jeg da vente med å kjøpe PC til den blir levert med vista eller er det ikke så viktig?

Tja...tjo...jeg vet da faen. Eller nei - hvis du trenger maskin nå, så er det ikke noe poeng å vente. Faen veit når Vista kommer, og når det blir stabilt nok til at det er brukbart. Selv brukte jeg Windows 2000 lenge etter at Windows XP kom, fordi jeg ville vente til de verste barnesykdommende var kurert.

"........................................"

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

Tja...tjo...jeg vet da faen. Eller nei - hvis du trenger maskin nå, så er det ikke noe poeng å vente. Faen veit når Vista kommer, og når det blir stabilt nok til at det er brukbart. Selv brukte jeg Windows 2000 lenge etter at Windows XP kom, fordi jeg ville vente til de verste barnesykdommende var kurert.

"........................................"

Hvor viktig er dette med slik Dual-greie da? Bør jeg ha det? PCen vil bli brukt lite til å spille spill og en gang i blant til å se filmer.

Skrevet

Hvor viktig er dette med slik Dual-greie da? Bør jeg ha det? PCen vil bli brukt lite til å spille spill og en gang i blant til å se filmer.

Som jeg sa under her (tror jeg), så har ikke dobbeltkjerne noe med spilling å gjøre. Det gir bedre effekt ved multitasking, og en bedre effektunyttelse i prosessoren. Men du får nesten ikke nye maskiner uten dobbeltkjerne nå, bortsett fra billige celeronmaskiner (som er for svake hvis du skal drive med grafikk).

AMD Turion 64 X2 har jeg sett ned i 8.000,- tror jeg?

"......................................."

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

Som jeg sa under her (tror jeg), så har ikke dobbeltkjerne noe med spilling å gjøre. Det gir bedre effekt ved multitasking, og en bedre effektunyttelse i prosessoren. Men du får nesten ikke nye maskiner uten dobbeltkjerne nå, bortsett fra billige celeronmaskiner (som er for svake hvis du skal drive med grafikk).

AMD Turion 64 X2 har jeg sett ned i 8.000,- tror jeg?

"......................................."

http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d69242&plid=69242

Har denne slik dual-greie? Hva tror du ellers om denne? Fikk tips om den fra noen andre her..

Skrevet

http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d69242&plid=69242

Har denne slik dual-greie? Hva tror du ellers om denne? Fikk tips om den fra noen andre her..

Nei, denne har enkeltkjerneprosessor. Den er litt svakere enn de jeg nevnte, men mest sannsynlig kraftig nok til ditt bruk. Det er mye maskin for pengene. Det evt. negative er at det er "gårsdsgens teknologi" - derfor er den også rimelig.

Gjest Kvinne i nød..!
Skrevet

Nei, denne har enkeltkjerneprosessor. Den er litt svakere enn de jeg nevnte, men mest sannsynlig kraftig nok til ditt bruk. Det er mye maskin for pengene. Det evt. negative er at det er "gårsdsgens teknologi" - derfor er den også rimelig.

Kraftig nok for vista også når den tid kommer? Og til å bruke photoshop eller lignende?

Beklager alle spørsmålene, men jeg har virkelig ikke peiling på disse tingene her.. Veldig takknemlig for hjelp!

Prisklasse 7-8K passer meg fint, har du noen andre forslag til PC?

Skrevet

Kraftig nok for vista også når den tid kommer? Og til å bruke photoshop eller lignende?

Beklager alle spørsmålene, men jeg har virkelig ikke peiling på disse tingene her.. Veldig takknemlig for hjelp!

Prisklasse 7-8K passer meg fint, har du noen andre forslag til PC?

Den er kraftig nok til å bruke Photoshop, ja. Hva slags kraft Vista kommer til å kreve vet jeg faktisk ikke, men jeg mistenker at det kommer til å være mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...