Gå til innhold

Hvor lenge bør en kjenne en person før en gifter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg har vært på ferie i Egypt og ble forelsket i en Egypter. Etter å ha dratt på tre turer til Egypt etter dette, så har hun giftet seg med han nå. De traff hverandre i April dette året.

Så nå kommer han til Norge denne måneden. Hun har fortalt meg at hun er deprimert av å være singel, og at hun nå måtte gripe sjansen siden han var så grei og snill.

Men hvordan kan man vite det etter tre ferieturer?.

Nå får jeg sikkert mange " ikke bland deg opp i deres sak"-svar.

Men ville dere ha giftet dere med en person etter å ha tilbrakt til sammen tre uker med han?

Jeg håper de får et langt og lykkelig ekteskap. Men jeg har vanskelig for å tro at dette forholdet kan fungere...

Skrevet

Det er bare flaks hvis de får dette til å fungere. Jeg ville aldri ha giftet meg med en person som jeg ikke hadde delt hverdagen med over lengre tid (i det minste bodd i nærheten av hverandre, om ikke bodd i samme hus).

Gjest Debra irl
Skrevet

Oddsene er vel ikke akkurat på deres side, men det betyr ikke at de ikke skal greie det. Men det kommer til å kreves mye jobbing, sikkert mer enn for andre par.

Det som jeg syns jobber mest mot dem er vel hennes innstilling- at hun ville ha "noen" og ikke nødvendigvis _ham_.

Men jeg kjenner noen som har slått oddsene før. Og mange som ikke klarte det....

Skrevet

Nei, jeg hadde selvsagt ikke giftet meg med en person jeg hadde kjent i tre uker.

Men samtidig liker jeg ikke å stikke nesa oppi andres saker.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

En av de store utfordringene her er at de i tillegg til å ha kjent hverandre så kort, har ulik kulturbakgrunn.

Får håpe at de begge er åpne av sinn.

Skrevet

Oddsene er vel ikke akkurat på deres side, men det betyr ikke at de ikke skal greie det. Men det kommer til å kreves mye jobbing, sikkert mer enn for andre par.

Det som jeg syns jobber mest mot dem er vel hennes innstilling- at hun ville ha "noen" og ikke nødvendigvis _ham_.

Men jeg kjenner noen som har slått oddsene før. Og mange som ikke klarte det....

det er vel sånn at halvparten av de som gifter seg, skiller seg. Jeg bare lurer på hvor lenge de får dette til å fungere.

Særlig dette med at hun er så deprimert og lei av være singel synes jeg virker urovekkende. Å gå inn i et forhold når man er deprimert , med en mann fra et annet land og som hun knapt har kjent i en måned gir vel ikke de beste odsene.

Og hvordan vet hun at han kommer til å trives i Norge?.Vanskelig å vite det når han aldri har bodd i Norge før.

En annen dame jeg hørte om giftet seg og fikk tre barn med en fra Nigeria. han ikke hjemmelengsel etter noen år, og dro hjem. I dag vet hun ikke hvor mannen hennes befinner seg.

Skrevet

Jeg har gjort det jeg. Og at vi ble skilt 7 år etterpå var ikke pga at vi giftet oss så fort.

Skrevet

Jeg hadde gidta meg med min mann etter en time om om det var mulig - det tok 8 år da :) Han fridde med en gang også...hehe

Skrevet

Aldri i verden! Og slett ikke en med så ulik kulturell bakgrunn fra min.

Skrevet

Vi visste etter å ha tilbrakt 4 dager sammen at vi skulle gifte oss vi. Ble ikke til at vi rakk ha bryllup før det var gått 8 1/2 mnd fra vi traff hverandre da, men giftermålet var altså bestemt _lenge_ før. :-)

Gjest uten signatur da
Skrevet

Vi visste etter å ha tilbrakt 4 dager sammen at vi skulle gifte oss vi. Ble ikke til at vi rakk ha bryllup før det var gått 8 1/2 mnd fra vi traff hverandre da, men giftermålet var altså bestemt _lenge_ før. :-)

Vi visste det også den helgen vi møttes.... Og etter 10 måneder giftet vi oss. ;-)

Skrevet

Huff og huff. Uansett bør man ikke gifte seg etter å ha kjent hverandre i 3 uker. Og i alle fall ikke når man kommer fra to vidt forskjellige kulturer.

Jeg må beklage, men jeg har veldig liten tro på dette ekteskapet. Jeg håper jo at jeg tar feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...