Gå til innhold

Kan jeg ombestemme meg? (haster)

Anbefalte innlegg

Gjest skal selge hus
Skrevet

Jeg hadde to meglere som så på huset mitt som skal selges. Jeg sa til den ene muntlig at jeg ville bruke ham. Jeg sendte en bekreftelse pr.mail, men har ikke underskrevet kontrakten enda.

Jeg har av ulike grunner (som blir for langt å komme inn på her) fått mer lyst til å bruke den andre megleren likevel. Kan jeg fortsatt ombestemme meg?

Skrevet

En muntlig avtale er like bindende som en skriftelig. En mail er ikke juridisk bindende, men du har i mailen bekreftet det du sa. At du ville ha han som megler. Så hvis han ikke godtar at du bryter avtalen, er du bundet av det du sa.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg antar at du kan ombestemme deg. I slike tilfeller gjelder ikke det med "muntlig avtale like bindende" osv.

Bare send en mail, og beklag at du dessverre ser litt annerledes på hele situasjonen, men takke for imøtekommenheten. Noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...