Gå til innhold

Natascha Kampusch på tv i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du tror ikke det er henne da - han kan jo ikke akkurat spille mer voksen enn hun er?

Jeg vet ikke hva som ikke stemmer, men det var inntrykket jeg satt med etter å ha sett intervjuet. Det var inntrykket jeg satt med ett minutter ut i programmet, og det inntrykket forsterket seg mer og mer ettersom hun snakket.

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

25

• Dorthe

11

• keinstein

8

• Moraki

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

kan de ha leid inn en "stand in" så de fikk vist intervjuet?

Man ser jo at det er samme jenta som på bildene.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som ikke stemmer, men det var inntrykket jeg satt med etter å ha sett intervjuet. Det var inntrykket jeg satt med ett minutter ut i programmet, og det inntrykket forsterket seg mer og mer ettersom hun snakket.

jeg tror at mennesker som har vært utsatt for noe traumatisk kan spille en slik rolle fremover til virkeligheten innhenter dem. Man blir på en måte litt "høy" av den opplevelsen og lykkelig at det er over. NÅr man er "rusa" så kan en være veltalende og synes svært selvsikker. Slik var iallelfall jeg da jeg opplevde noe svært traumatisk for noen år siden (ikke i nærheten av dette da).

Når virkeligheten innhenter henne om en stund, så vil nok denne masken falle.

Skrevet

jeg tror at mennesker som har vært utsatt for noe traumatisk kan spille en slik rolle fremover til virkeligheten innhenter dem. Man blir på en måte litt "høy" av den opplevelsen og lykkelig at det er over. NÅr man er "rusa" så kan en være veltalende og synes svært selvsikker. Slik var iallelfall jeg da jeg opplevde noe svært traumatisk for noen år siden (ikke i nærheten av dette da).

Det tror jeg også :)

Skrevet

Det er godt mulig du har rett.

Likevel finner jeg det helt absurd at hun så kort tid etter fangehelvetet sitter og prater på tv. Og det mens vi kan lese i andre medier at hun skal beskyttes mot omverdenen og knapt får møte familiemedlemmer.

Hele greia er merkelig.

Skrevet

Det er godt mulig du har rett.

Likevel finner jeg det helt absurd at hun så kort tid etter fangehelvetet sitter og prater på tv. Og det mens vi kan lese i andre medier at hun skal beskyttes mot omverdenen og knapt får møte familiemedlemmer.

Hele greia er merkelig.

jeg tenker meg også at hun må være sulteforet på oppmerksomhet etter å ha vært isolert så lenge. Kanskje det er derfor hun er så veltalende og engasjert i det hun prater om?

Skrevet

Noe stemmer ikke. Hun er for opplagt og oppreist. 8 år uten at noen hørte noe, merket noe, og hun gikk rundt i hagen uten å stikke av. Javel. Men det spiller ingen rolle at jeg lurer på om det stemmer, vi får se.

Stengsler og annet så ikke for solid ut heller.

Herregud hun ble kidnappet når hun var 10 år. Hvor brutalt blir ikke virkeligheten din da snudd på hodet om hva som går ann og ikke. I tillegg ble hun truet på forskellige måter om hva som skulle skje? Jeg synes faktisk det virker forståelig at man blir så nedsyket at man ikke klarer å rømme. Slik som f.eks hun i USA som var borte i trekvartår, og var kidnappet av et merkelig par hvor han hadde langt skjegg, og damene gikk med slør over hodet og slikt.

Skrevet

Jeg er også enig i det, at hun spilte en rolle. Det kan være en mestringstrategi, at hun er sånn av personlighet.

Eller det kan være at hun har fått instrukser fra rådgivere om hvordan hun bør opptre på intervjuet

Ble intervjuet sendt direkte?. Eller er noe klippet bort?

Jeg er også enig i det, at hun spilte en rolle. Det kan være en mestringstrategi, at hun er sånn av personlighet.

"Eller det kan være at hun har fått instrukser fra rådgivere om hvordan hun bør opptre på intervjuet

Ble intervjuet sendt direkte?. Eller er noe klippet bort? "

Det var tydelig klippet i det, så det var tatt opp på forhånd. Ikke så rart det, jeg tror hun måtte ta pauser innimellom. Hun klarte ikke å snakke så lenge om gangen, vi så jo innimellom at hun var på gråten.

Jeg tror absolutt ikke det er fake. Men jeg tror hun må ta seg sammen, ja, og at hun har måttet øve på hva hun skulle si.

Er vel ikke rart at hun opptrer litt kunstig og rart, når hun er så uvant med å snakke med omverdenen!

Skrevet

Nei, hva du og jeg tenker spiller egentlig liten rolle. Jeg er overrasket over at mora hans ikke merket noe når hun var innom.

Men hvis det er fake, kommer det nok fram.

Rommet var jo under garasjen og ikke under huset engang. Og fyren var vel splitter pine gal, og koste seg sikkert med sin lille hemmelighet som selv ikke moren viste om.

Skrevet

jeg tenker meg også at hun må være sulteforet på oppmerksomhet etter å ha vært isolert så lenge. Kanskje det er derfor hun er så veltalende og engasjert i det hun prater om?

Kanskje. Men han fyren må i så fall ha utdannet henne godt. Hun forsvant som 10-åring og snakket som et reflektert, voksent menneske.

Men det var utrolig mye jeg hang meg opp i. Hennes beskrivelse av bortføringa, f.eks. Hun var 10 (!) år gammel og snakket om sine refleksjoner den gang, men det var da ikke refleksjonene til et lite barn.

Nei, sjelden har jeg følt så intenst at noe ikke stemmer.

Nå har snart en hel verden sett intervjuet med henne. Selv for oppegående mennesker som har levd i frisk luft i alle år kan den typen oppmerksomhet hun nå ble utsatt for være en stor påkjenning.

Hva slags rådgivere/psykologer tillater noe sånt etter så kort tid?

Skrevet

Dettte trenger vi å høre noe om fra en psyk!

Psykolog Helen Christie var på frokost TV i dag og kommenterte det, hun hadde forhåndssett noe av intervjuet.

Dessverre fikk jeg ikke sett Christie, så jeg vet ikke hva hun sa.

Men jeg er overbevist om at dette slett ikke er fake, men ekte (se hva jeg skriver om det lenger ned)

Skrevet

Kanskje. Men han fyren må i så fall ha utdannet henne godt. Hun forsvant som 10-åring og snakket som et reflektert, voksent menneske.

Men det var utrolig mye jeg hang meg opp i. Hennes beskrivelse av bortføringa, f.eks. Hun var 10 (!) år gammel og snakket om sine refleksjoner den gang, men det var da ikke refleksjonene til et lite barn.

Nå har snart en hel verden sett intervjuet med henne. Selv for oppegående mennesker som har levd i frisk luft i alle år kan den typen oppmerksomhet hun nå ble utsatt for være en stor påkjenning.

"Hva slags rådgivere/psykologer tillater noe sånt etter så kort tid?"

Kan jo hende de har fått noen millioner for intervjuet da. Eller hun har insistert på det. Men jeg er enig. Hun burde blitt beskyttet mot seg selv.

Skrevet

Jeg kan ikke si -hva- det er som ikke stemmer her, men noe skurrer kraftig, det er helt sikkert.

Velartikulert og dannet og reflektert osv... hvem blir det av å sitte å se på TV?

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1450061.ece

Skrevet

Jeg tviler overhodet ikke på historien og hva som har skjedd med henne, ikke missforstå.

Jeg fikk bare ikke noe "god" følelse av intervjuet...det var noe som ikke stemte...klarer ikke helt å sette fingeren på hva. Noe velregisert over det hele kanskje. Jeg ønsket ikke på noen måte å se en traumatisert jente, men jeg hadde kanskje forventet det...?

Det hadde igrunn vært artig å høre hva NHD synes...

Nå gir jeg meg over. Dette har vært en ufattelig og tragisk historie. Også er det noe som ikke stemte på intervjuet? Stakkars jente hvis det er slik verden skal møte henne. Jeg syntes det virket som om hun var seg selv. Og jeg kan godt forstå at hun har et behov for å utrykke seg og fortelle verden at hun lever. Endelig kan hun fortelle det!!

Skrevet

Nå gir jeg meg over. Dette har vært en ufattelig og tragisk historie. Også er det noe som ikke stemte på intervjuet? Stakkars jente hvis det er slik verden skal møte henne. Jeg syntes det virket som om hun var seg selv. Og jeg kan godt forstå at hun har et behov for å utrykke seg og fortelle verden at hun lever. Endelig kan hun fortelle det!!

Jeg har vel aldri benektet at det er en ufattelig og tragisk historie, har jeg?

Skrevet

Rommet var jo under garasjen og ikke under huset engang. Og fyren var vel splitter pine gal, og koste seg sikkert med sin lille hemmelighet som selv ikke moren viste om.

Men jeg sier ikke at det ikke er sant, jeg sier at jeg føler noe skurrer og at hun spilte en rolle. Har de sjekket ut med sikkerhet at det er henne?

Kanskje jeg har sett for mange tv-serier :o)

Skrevet

Nei, hva du og jeg tenker spiller egentlig liten rolle. Jeg er overrasket over at mora hans ikke merket noe når hun var innom.

Men hvis det er fake, kommer det nok fram.

Gjerningsmannen er død, og det er viktig for etterforskning. Det er ingen som skal dømmes.

Hva med en litt bizarr kjærlighteshistorie med kinky undertoner, litt personlighetsforstyrrelser og et rollespill? Mannen tar sitt liv og hun gjør avtaler med den kulørte pressen for å tjene penger og fø opp ungen?

Skrevet

Jeg kan ikke si -hva- det er som ikke stemmer her, men noe skurrer kraftig, det er helt sikkert.

Velartikulert og dannet og reflektert osv... hvem blir det av å sitte å se på TV?

Samme som meg. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er, men noe sa meg at det er noe.

Skrevet

Gjerningsmannen er død, og det er viktig for etterforskning. Det er ingen som skal dømmes.

Hva med en litt bizarr kjærlighteshistorie med kinky undertoner, litt personlighetsforstyrrelser og et rollespill? Mannen tar sitt liv og hun gjør avtaler med den kulørte pressen for å tjene penger og fø opp ungen?

Haha, du tenker mye verre enn meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...