Gå til innhold

Natascha Kampusch på tv i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud hun ble kidnappet når hun var 10 år. Hvor brutalt blir ikke virkeligheten din da snudd på hodet om hva som går ann og ikke. I tillegg ble hun truet på forskellige måter om hva som skulle skje? Jeg synes faktisk det virker forståelig at man blir så nedsyket at man ikke klarer å rømme. Slik som f.eks hun i USA som var borte i trekvartår, og var kidnappet av et merkelig par hvor han hadde langt skjegg, og damene gikk med slør over hodet og slikt.

Jeg det er jo ikke en vanlig oppvekst, men jeg har sett verre.

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

25

• Dorthe

11

• keinstein

8

• Moraki

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, hva du og jeg tenker spiller egentlig liten rolle. Jeg er overrasket over at mora hans ikke merket noe når hun var innom.

Men hvis det er fake, kommer det nok fram.

Da kan vi feire med et par rungende "hva var det jeg sa!"

Skrevet

Gjerningsmannen er død, og det er viktig for etterforskning. Det er ingen som skal dømmes.

Hva med en litt bizarr kjærlighteshistorie med kinky undertoner, litt personlighetsforstyrrelser og et rollespill? Mannen tar sitt liv og hun gjør avtaler med den kulørte pressen for å tjene penger og fø opp ungen?

Nå må du bremse,....jentungen var 10 år når hun ble bortført.

Skrevet

Nå gir jeg meg over. Dette har vært en ufattelig og tragisk historie. Også er det noe som ikke stemte på intervjuet? Stakkars jente hvis det er slik verden skal møte henne. Jeg syntes det virket som om hun var seg selv. Og jeg kan godt forstå at hun har et behov for å utrykke seg og fortelle verden at hun lever. Endelig kan hun fortelle det!!

Som jeg skulle skrevet det selv...!

Det sitter jeg også å tenker når jeg leser innlegg etter innlegg om at det er noe som ikke stemmer. Måten hun uttrykker seg på, måten hun forteller på, måten hun reflekterer på, måten hun lukker øynene på er "feil" og "stemmer ikke".

Jeg tror dette intervjuet er et ledd i å prøve å tilfredsstille folks og journalisters interesse og nysgjerrighet i jenta, sånn at hun kan konsentrere seg mer om seg selv og livet sitt heller enn alle andre som bryr seg og som hun selv sier tramper på hennes privatliv.

Skrevet

Da kan vi feire med et par rungende "hva var det jeg sa!"

Tror nesten jeg hadde blitt forbannet hvis det var fake, det går ikke an å tjene penger på noe slikt.

Skrevet

Nå må du bremse,....jentungen var 10 år når hun ble bortført.

Jeg tror det begynte da, at han langsom omdannet henne til det han ville. At de levet i symbiose. ahn var eldre enn lov for å ha et forhold med henne og ville skjule det.

Skrevet

Tror nesten jeg hadde blitt forbannet hvis det var fake, det går ikke an å tjene penger på noe slikt.

Er det utenkelig med et par hvor hun var mindreårig og ulovlig, at de ikke ville noen skulle se hve som foregikk. At hun bodde i kjellern er ikke noe tegn på at hun var fange sik vi oppfatter ritige fanger. Det er ukomplett.

Skrevet

Er det utenkelig med et par hvor hun var mindreårig og ulovlig, at de ikke ville noen skulle se hve som foregikk. At hun bodde i kjellern er ikke noe tegn på at hun var fange sik vi oppfatter ritige fanger. Det er ukomplett.

Jeg tror ingen tiåringer tenker slik. Hadde hun vært fjortis så kanskje.

Skrevet

For en gangs skyld er jeg enig med Keinstein. Så nettopp dama på tv, og hadde det ikke vært for fyrens selvmord, og dette fangehullet, ville jeg trodd det hele var et mediestund for oppmerksomhetens skyld.

For øvrig finner jeg det helt utrolig at ei jente som har opplevd det den jenta der tilsynelatende har opplevd, og som nå skal beskyttes kraftig mot omverdenen, i stor grad også sin egen familie - hun ser dem jo kun i svært korte perioder, og flere nære familiemedlemmer har hun ikke engang møtt ennå, sitter i et show på tv og snakker så kort tid etter at hun slapp løs, og det på en så voksen måte at jeg ikke for mitt bare liv kan fatte at den jenta der har vært i noe tilnærmet et fangehull i 8 år.

Nei, her er det noe som ikke stemmer.

Akkurat det samme tenkte vi når vi så på det i går.

Når hun refererte til kidnappingsøyeblikket klarte jeg ikke å forstå at en 10 åring kunne klare å tenke så klart! Som at hun tenkte at hun måtte få med seg detaljene for å fortelle politiet senere. Men hun har jo hatt god tid til å tenke på dette i etterkant sikkert da....

Jeg fikk også følelsen av at noe ikke stemmer.

Skrevet

For en gangs skyld er jeg enig med Keinstein. Så nettopp dama på tv, og hadde det ikke vært for fyrens selvmord, og dette fangehullet, ville jeg trodd det hele var et mediestund for oppmerksomhetens skyld.

For øvrig finner jeg det helt utrolig at ei jente som har opplevd det den jenta der tilsynelatende har opplevd, og som nå skal beskyttes kraftig mot omverdenen, i stor grad også sin egen familie - hun ser dem jo kun i svært korte perioder, og flere nære familiemedlemmer har hun ikke engang møtt ennå, sitter i et show på tv og snakker så kort tid etter at hun slapp løs, og det på en så voksen måte at jeg ikke for mitt bare liv kan fatte at den jenta der har vært i noe tilnærmet et fangehull i 8 år.

Nei, her er det noe som ikke stemmer.

Her er jeg veldig enig. Det hviler noe mystisk over det hele.

Vi får følge med i neste episode - for den kommer. Det er jeg sikker på.

Skrevet

HUN VAR 10 ÅR!!!

Skrevet

Jeg tror det begynte da, at han langsom omdannet henne til det han ville. At de levet i symbiose. ahn var eldre enn lov for å ha et forhold med henne og ville skjule det.

NEKTER å høre på deg: Dette er ingen Lolita - bok.

Skrevet

Men jeg sier ikke at det ikke er sant, jeg sier at jeg føler noe skurrer og at hun spilte en rolle. Har de sjekket ut med sikkerhet at det er henne?

Kanskje jeg har sett for mange tv-serier :o)

ja de har jo tatt DNA av henne - var vel det første de gjorde.

Skrevet

Herregud hun ble kidnappet når hun var 10 år. Hvor brutalt blir ikke virkeligheten din da snudd på hodet om hva som går ann og ikke. I tillegg ble hun truet på forskellige måter om hva som skulle skje? Jeg synes faktisk det virker forståelig at man blir så nedsyket at man ikke klarer å rømme. Slik som f.eks hun i USA som var borte i trekvartår, og var kidnappet av et merkelig par hvor han hadde langt skjegg, og damene gikk med slør over hodet og slikt.

Helt enig - noen sekter klarer jo å gjøre voksne folk slik så.

Skrevet

Akkurat det samme tenkte vi når vi så på det i går.

Når hun refererte til kidnappingsøyeblikket klarte jeg ikke å forstå at en 10 åring kunne klare å tenke så klart! Som at hun tenkte at hun måtte få med seg detaljene for å fortelle politiet senere. Men hun har jo hatt god tid til å tenke på dette i etterkant sikkert da....

Jeg fikk også følelsen av at noe ikke stemmer.

Min 10-åring hadde helt klart kunne tenkt sånn.

Skrevet

Jeg kan ikke si -hva- det er som ikke stemmer her, men noe skurrer kraftig, det er helt sikkert.

Velartikulert og dannet og reflektert osv... hvem blir det av å sitte å se på TV?

Han utdannet henne jo - han var ikke dum, selv om han var gal.

Skrevet

Kanskje. Men han fyren må i så fall ha utdannet henne godt. Hun forsvant som 10-åring og snakket som et reflektert, voksent menneske.

Men det var utrolig mye jeg hang meg opp i. Hennes beskrivelse av bortføringa, f.eks. Hun var 10 (!) år gammel og snakket om sine refleksjoner den gang, men det var da ikke refleksjonene til et lite barn.

Nei, sjelden har jeg følt så intenst at noe ikke stemmer.

Nå har snart en hel verden sett intervjuet med henne. Selv for oppegående mennesker som har levd i frisk luft i alle år kan den typen oppmerksomhet hun nå ble utsatt for være en stor påkjenning.

Hva slags rådgivere/psykologer tillater noe sånt etter så kort tid?

En 10-åring er ganske reflektert skal jeg si deg -og de vet og kan MASSE mer enn da vi var 10.

Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv...!

Det sitter jeg også å tenker når jeg leser innlegg etter innlegg om at det er noe som ikke stemmer. Måten hun uttrykker seg på, måten hun forteller på, måten hun reflekterer på, måten hun lukker øynene på er "feil" og "stemmer ikke".

Jeg tror dette intervjuet er et ledd i å prøve å tilfredsstille folks og journalisters interesse og nysgjerrighet i jenta, sånn at hun kan konsentrere seg mer om seg selv og livet sitt heller enn alle andre som bryr seg og som hun selv sier tramper på hennes privatliv.

nemlig.

Skrevet

Jo, jeg så det - lukking av øynene blant annet. Og det er det som får meg til å undres på om hun egentlig er frisk nok til å utsettes for den påkjenningen et slikt intervju er.

Hun vil sikkert aldri bli frisk etter noe sånt - men jeg tror hun kan få litt mer fred nå -og det var lurt å gjøre det nå.

Skrevet

Her er jeg veldig enig. Det hviler noe mystisk over det hele.

Vi får følge med i neste episode - for den kommer. Det er jeg sikker på.

Jeg så bare de siste 5-10 min av intervjuet, og reagerte på to ting:

Journalisten virket ikke spesielt hensynsfull (avbrøt en tankerekke, svarte utålmodig da hun spurte - "hva var det vi snakket om igjen")

For det andre at Natascha hadde lite fakter ga inntrykk av at hun hadde vært innesperret over såpass lang tid. Skulle tro hun ville ha lagt til seg en god del uttrykk i ansiktet og spesielle fakter, men det er bare mine tanker.

Ellers virket hun sterk og oppegående, og på meg virker det både imponerende og som et paradoks...

Vanskelig å "konkludere" med noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...