Gå til innhold

Oversikt over "røykfrie" land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om det fins en oversikt over land med røykeforbud på kafeer og restauranter?

Går ut i fra at Nederland ikke har gjennomført røykeforbud enda, men hva med Tyskland?

laguna1365380434
Skrevet

Aner ikke, men jkeg kunne hvertfall røyke som et svin på flyplassene i Tyskland i sommer, og det på komortable restauranter og ikke i glassblås, og det gir vel muligens en viss pekepinn om forholdene?

USA og Norge er som kjent beinharde på området, og jeg har ikke engang våget å se på sigarett pakka mi på flyplassene i noen av disse landa..;-)

Skrevet

Tyskland var iallefall ikke røykfritt da jeg var der tidligere i år. Merket virkelig forskjellen herfra da ja.

Skrevet

*Grøsser* Hva med land som tillater røyking...

Host,host

Jeg sitter og planlegger en reise, og jeg har ikke lyst til å reise til land der jeg må inhalere tobakksrøyk for å få en kopp kaffe. :)

Skrevet

Aner ikke, men jkeg kunne hvertfall røyke som et svin på flyplassene i Tyskland i sommer, og det på komortable restauranter og ikke i glassblås, og det gir vel muligens en viss pekepinn om forholdene?

USA og Norge er som kjent beinharde på området, og jeg har ikke engang våget å se på sigarett pakka mi på flyplassene i noen av disse landa..;-)

OK. da blir det ikke Tysklandstur på en stund. :)

Skrevet

Tyskland var iallefall ikke røykfritt da jeg var der tidligere i år. Merket virkelig forskjellen herfra da ja.

Da utelukker jeg Tyskland fra reiseplanene mine. :)

Skrevet

Jeg sitter og planlegger en reise, og jeg har ikke lyst til å reise til land der jeg må inhalere tobakksrøyk for å få en kopp kaffe. :)

Eksos tillater du dog gjennom ditt skjøre system....

Massevis og..

Gjest amerikafarer
Skrevet

Ikke alle amerikanske stater er like "beinharde" ang røyking. Nevada og Arizona er ganske liberale, f.eks.

Skrevet

Massevis og..

Har du noen forslag til hvordan man kan unngå det, men fremdeles leve et normalt liv?

Skrevet

Massevis og..

Jeg gjør mitt beste for ikke å bidra til mere eksosutslipp. Har ikke bil, kjører kollektivt.

laguna1365380434
Skrevet

Ikke alle amerikanske stater er like "beinharde" ang røyking. Nevada og Arizona er ganske liberale, f.eks.

Ok, har ikke vært der..Lander oftest i Boston, N.Y og lignende og der er strikt! :-o

Men utenfor Boston, der min bror bor, der er det mere liberalt enn i Oslo, sånn på barer, drosjer (!) etc.

:-)

Skrevet

Har du noen forslag til hvordan man kan unngå det, men fremdeles leve et normalt liv?

Flytte til et sted med lite eksos..

Har heller ikke bil, men jeg RØYKER, og i forhold til noen er det mye verre enn å kjøre bil....

Hvis jeg og en bil står ved siden av hverandre, jeg røyker h*n med motoren igang. Hvem er verst?

Og hvor mange biler er ikke på veien enn folk som røyker....

Skrevet

Jeg gjør mitt beste for ikke å bidra til mere eksosutslipp. Har ikke bil, kjører kollektivt.

New York er røykfritt, men ikke eksosfritt. Ville du frivillig reise dit?

Skrevet

New York er røykfritt, men ikke eksosfritt. Ville du frivillig reise dit?

Hvorfor reagerer du som om jeg har hetset røykere? Jeg har bare spurt om noen vet om en liste over land det ikke er tillatt å røyke på kafeer. Så kommer du å blander inn eksos. Røyking er det som plager meg virkelig ille, det er derfor jeg fra nå av tenker å planlegge reiser ut i fra hvor jeg slipper å bli utsatt for røyklukt. Røykere gjør sikkert det motsatte, sjekker at de kan røyke der de drar.

Gjest glad for røykeforbudet
Skrevet

Flytte til et sted med lite eksos..

Har heller ikke bil, men jeg RØYKER, og i forhold til noen er det mye verre enn å kjøre bil....

Hvis jeg og en bil står ved siden av hverandre, jeg røyker h*n med motoren igang. Hvem er verst?

Og hvor mange biler er ikke på veien enn folk som røyker....

Jeg er mekaniker. Jeg kunne aldri lagt meg med røyklukt etter restaurantbesøk.

Men om jeg lukter litt olje, gjør meg ingenting.

Tobbakksrøyklukt gjør meg uvel, og den gjør at jeg føler meg skitten.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Irland fikk røykelov før oss! (Hvem skulle trodd det, med den pub-kulturen?!? Veldig bra!! )

Ellers vet jeg ikke. Ikke frankrike, italia, men noen er vel på gang. Sverige kanskej? Men du skal vel reise lengre..

Skrevet

Italia er hvertfall røykfritt.

Bra! Italia står høyt på lista mi. Mitt favorittsted.

Skrevet

Irland fikk røykelov før oss! (Hvem skulle trodd det, med den pub-kulturen?!? Veldig bra!! )

Ellers vet jeg ikke. Ikke frankrike, italia, men noen er vel på gang. Sverige kanskej? Men du skal vel reise lengre..

Var i Milano i fjor høst, og der var det røykeforbud inne på alle spisesteder, barer og restauranter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...