Gå til innhold

Oversikt over "røykfrie" land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irland fikk røykelov før oss! (Hvem skulle trodd det, med den pub-kulturen?!? Veldig bra!! )

Ellers vet jeg ikke. Ikke frankrike, italia, men noen er vel på gang. Sverige kanskej? Men du skal vel reise lengre..

Italia og Sverige har røykfrie kafeer og restauranter.

Skrevet

Var i Milano i fjor høst, og der var det røykeforbud inne på alle spisesteder, barer og restauranter.

Liker Italia enda bedre nå. :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Italia og Sverige har røykfrie kafeer og restauranter.

Trodde du spurte etter generelt røykeforbud. Hvis du reiser et sted du kan være mye ute (spise ute) er det uansett mange muligheter :)

Gjest amerikafarer
Skrevet

Ok, har ikke vært der..Lander oftest i Boston, N.Y og lignende og der er strikt! :-o

Men utenfor Boston, der min bror bor, der er det mere liberalt enn i Oslo, sånn på barer, drosjer (!) etc.

:-)

Joda, det er stengt mange steder, Texas, Illinois, Minnesota og California f.eks. Men det varierer altså sterkt fra stat til stat. Og noen steder er det strengere på flyplasser etc enn ellers.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Italia er hvertfall røykfritt.

Helt røykfritt som norge? Husker jeg har sett "non fumare", men er ikke sikker på hvor gjennomført det var.

Skrevet

Hvorfor reagerer du som om jeg har hetset røykere? Jeg har bare spurt om noen vet om en liste over land det ikke er tillatt å røyke på kafeer. Så kommer du å blander inn eksos. Røyking er det som plager meg virkelig ille, det er derfor jeg fra nå av tenker å planlegge reiser ut i fra hvor jeg slipper å bli utsatt for røyklukt. Røykere gjør sikkert det motsatte, sjekker at de kan røyke der de drar.

Fordi det virker krenkende. Omtrent som; jeg ønsker å reise til et land med kun hvite!

Eksos er mer skadelig for hver enkelt av oss enn nikotin..

Skrevet

Fordi det virker krenkende. Omtrent som; jeg ønsker å reise til et land med kun hvite!

Eksos er mer skadelig for hver enkelt av oss enn nikotin..

Om du syns det virker krenkende at jeg spør om land med røykfrie kafeer og restauranter, da syns jeg du reagerer mye kraftigere enn du har grunn til.

Gjest amerikafarer
Skrevet

Jeg er mekaniker. Jeg kunne aldri lagt meg med røyklukt etter restaurantbesøk.

Men om jeg lukter litt olje, gjør meg ingenting.

Tobbakksrøyklukt gjør meg uvel, og den gjør at jeg føler meg skitten.

Ville vurdert å vaske meg om jeg hadde luktet OLJE før jeg la meg, urk!

Skrevet

Helt røykfritt som norge? Husker jeg har sett "non fumare", men er ikke sikker på hvor gjennomført det var.

Veldig gjenomført, det var ikke lov å røyke inne noen steder, og jeg mener jeg så flere skilt på utestedene som fortalte at det var relativt høye bøter om vi brøt røykeforbudet.

Gjest glad for røykeforbudet
Skrevet

Ville vurdert å vaske meg om jeg hadde luktet OLJE før jeg la meg, urk!

Ja, selvsagt gjør jeg det. Ville bare presisere at røyklukt er verre for meg;)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Veldig gjenomført, det var ikke lov å røyke inne noen steder, og jeg mener jeg så flere skilt på utestedene som fortalte at det var relativt høye bøter om vi brøt røykeforbudet.

Så bra!!

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ja, det kan du si det:-S

:-)

Tja.... kan man ikke røyke ute i italia, da, det er jo deilig vær stort sett - når vi reiser dit, mener jeg?

:)

Skrevet

Tja.... kan man ikke røyke ute i italia, da, det er jo deilig vær stort sett - når vi reiser dit, mener jeg?

:)

Joda, man kunne selvfølgelig røyke ute, så det gikk helt fint:-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Joda, man kunne selvfølgelig røyke ute, så det gikk helt fint:-)

BRA :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...