Gå til innhold

Intervjuet med Natascha Kampusch, er det bare jeg som gråter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff ja dette var sterkt. Men det viser vel for en fantastisk evne man har til å tilpasse seg om man må.

Synes det sies mye bullshit i denne saken av pressen. Som dette med Stocholmsyndromet eller hva det heter. Selvfølgelig må man knytte seg på en viss måte til den eneste personen man får treffe.

Og at hun nå er utslitt og må hvile i flere dager, hvem kan ikke bli utslitt av langt mindre ting??

Lurer på om moren til han viste noe, forresten?

Synes det ser ut som hun har klart seg veldig bra etter forholdene. Det har sikkert hjulpet mye at hun har fått sett på TV. Tror det er trøst for mange som lever i ensomhet, f.eks eldre.

Grøsser og lurer på om det er flere bortførte som lever sånn. Det var jo ikke lett å kjenne henne igjen, fra barndomsbildet .

"Synes det ser ut som hun har klart seg veldig bra etter forholdene. Det har sikkert hjulpet mye at hun har fått sett på TV. Tror det er trøst for mange som lever i ensomhet, f.eks eldre."

Er helt enig med deg. Men jenta fikk jo ikke ha verken radio eller tv de første årene! Etter to år fikk hun en radio!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• cecily

5

• Gemini

3

• ekte nick

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

lurer også på om det er flere kidnappede barn som holdes fanget. Tenk hvilket mediestyr det hadde vært om plutselig to av de mest omtalte forsvinningsakene i Norge, Marianne og Therese dukket opp igjen?

Vi snakket akkurat om det i heimen - om VI hadde kjent igjen noen av de - det hadde vi ikke.

Skrevet

lurer også på om det er flere kidnappede barn som holdes fanget. Tenk hvilket mediestyr det hadde vært om plutselig to av de mest omtalte forsvinningsakene i Norge, Marianne og Therese dukket opp igjen?

Men tilsto ikke han Quick å ha drept Therese da?

Skrevet

Men tilsto ikke han Quick å ha drept Therese da?

jo men de fant jo aldri levningene av henne. Han påsto også at han hadde drept Marianne. Så hvor troverdig er det?.

Tror fyren bare er ute etter oppmerksomhet. Han har jo uansett ingenting å tape på å tilstå noen ekstra drap. Han sitter uansett inne på livstid.

Skrevet

"Synes det ser ut som hun har klart seg veldig bra etter forholdene. Det har sikkert hjulpet mye at hun har fått sett på TV. Tror det er trøst for mange som lever i ensomhet, f.eks eldre."

Er helt enig med deg. Men jenta fikk jo ikke ha verken radio eller tv de første årene! Etter to år fikk hun en radio!

Ja, det må være et under at det har gått så bra.

Skrevet

jo men de fant jo aldri levningene av henne. Han påsto også at han hadde drept Marianne. Så hvor troverdig er det?.

Tror fyren bare er ute etter oppmerksomhet. Han har jo uansett ingenting å tape på å tilstå noen ekstra drap. Han sitter uansett inne på livstid.

Jo, men i Therese-saken hadde han vel opplysninger å komme med som aldri var offentliggjorte i media såvidt jeg husker. Så der er vel politiet temmelig sikre på at han snakker sant.

Men han har innrømmet å ha drept unger som senere har dukket opp i levende live ja.

Skrevet

Jo, men i Therese-saken hadde han vel opplysninger å komme med som aldri var offentliggjorte i media såvidt jeg husker. Så der er vel politiet temmelig sikre på at han snakker sant.

Men han har innrømmet å ha drept unger som senere har dukket opp i levende live ja.

"Men han har innrømmet å ha drept unger som senere har dukket opp i levende live ja. "

Har han?!! Det visste jeg ikke.

Gjest om jeg orker å se det.
Skrevet

Fikk ikke sett det. Kommer programmet i reprise?

Gjest lillibeth
Skrevet

Ja, det må være et under at det har gått så bra.

men det er jo dessverre flere år etter overgrepe og traumene skjedde at ofrene begynner slite skikkelig...

Har sett det flere ganger hos jenter som ble misbrukt.

Kort tid etter vi sa det var så utrolig at "lisa" klarte seg sååå bra og sånn, på tross av overgrepene i barndommen som andre blir knekt av... så er hun lagt inn og vært i snart et år og sliter max med spiseforstyrrelser, selvskading, flashbacks etc.

Mange år etter...

(sier ikke natascha var utsatt for dette, bare et eks)

Skrevet

"Men han har innrømmet å ha drept unger som senere har dukket opp i levende live ja. "

Har han?!! Det visste jeg ikke.

*Hehe* Joda, noen barn i sverige, innvandret fra Midt-Østen såvidt jeg husker. Han tilsto/hevdet å ha drept dem, de var forsvunnet og etterlyst, men plutselig dukket de opp igjen, absolutt ikke tatt av dage.

Mannen er nok steike hakkande gal ja.

Skrevet

Syns nesten det virka som hun var helt hjernevasket jeg. Virket liksom ikke som det var noe ille å være der i det hele tatt. Syns på en måte hun virket litt for sterk.

Skrevet

Syns nesten det virka som hun var helt hjernevasket jeg. Virket liksom ikke som det var noe ille å være der i det hele tatt. Syns på en måte hun virket litt for sterk.

Klart hun var hjernvasket. Man blir vel det når man har EN å forholde seg til som fange i 8 år.

Skrevet

Det har aldri vært så stille i stua vår. Fy flate for en sterk og reflektert ung dame!

Europas engel.

En barnepsykolog sa på NRK at han opplevde henne ikke som så sterk som andre norske psykologer har uttalt.

Skrevet

Jeg syns hun virket utrolig veslevoksen, men annet kan en vel ikke forvente.

For meg virket det som om hun tenkte mye på sex, penset flere unaturlige ting over på dette. F.eks om det cruiset hun ville dra på etter hvert - men det skulle ikke være "mit alles inkludiert". Hvor kom det inn?

For meg virket hun som en liten jente med store ord og voksen kropp.

Skrevet

For meg virket det som om hun tenkte mye på sex, penset flere unaturlige ting over på dette. F.eks om det cruiset hun ville dra på etter hvert - men det skulle ikke være "mit alles inkludiert". Hvor kom det inn?

"All inclusive" er jo et begrep på ferie, der alt er inkludert/betalt på forhånd, mat osv., og ikke bare fly/hotell som ved vanlig charter.

Tror hun tenkte på alkohol da, og ikke sex, når hun sa det?

Skrevet

"For meg virket det som om hun tenkte mye på sex, penset flere unaturlige ting over på dette."

Har vi sett samme intervjuet?!

Skrevet

"For meg virket det som om hun tenkte mye på sex, penset flere unaturlige ting over på dette."

Har vi sett samme intervjuet?!

Jeg så ikke absolutt hele intervjuet, men når jeg så det jeg så, var det mine tanker.

Skrevet

"All inclusive" er jo et begrep på ferie, der alt er inkludert/betalt på forhånd, mat osv., og ikke bare fly/hotell som ved vanlig charter.

Tror hun tenkte på alkohol da, og ikke sex, når hun sa det?

""All inclusive" er jo et begrep på ferie, der alt er inkludert/betalt på forhånd, mat osv., og ikke bare fly/hotell som ved vanlig charter."

Tror definitivt ikke hun tenkte på dette. Husk at hun ikke akkurat har bestilt feriereiser i det siste.

Klart hun kan kun ha tenkt på alkohol, men det var ikke det jeg tenkte i mitt hode. Men jeg kan jo godt ta feil.

Skrevet

""All inclusive" er jo et begrep på ferie, der alt er inkludert/betalt på forhånd, mat osv., og ikke bare fly/hotell som ved vanlig charter."

Tror definitivt ikke hun tenkte på dette. Husk at hun ikke akkurat har bestilt feriereiser i det siste.

Klart hun kan kun ha tenkt på alkohol, men det var ikke det jeg tenkte i mitt hode. Men jeg kan jo godt ta feil.

Hun har ikke bestilt feriereiser, nei. Selvsagt ikke. Hun har i det store og hele gjort svært lite.

Men hun HAR fått se aviser (og tv) i en viss utstrekning, så hun har jo kunnet få med seg litt av hva som har skjedd utenfor hennes fangenskap.

Uansett har jeg et totalt annerledes inntrykk enn deg av dette intervjuet.

Skrevet

En barnepsykolog sa på NRK at han opplevde henne ikke som så sterk som andre norske psykologer har uttalt.

har du en link til dette?.hvilket program var dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...