Gå til innhold

Døgnåpen?

Anbefalte innlegg

Gjest betyr..?
Skrevet

Når noe er døgnåpent, er det da åpent 24/7 - også lørdag og søndag?

kanskje litt teit spørsmål....

Skrevet

Jepp, jeg hadde så absolutt antatt at døgnåpent betydde åpent 24/7 ja.

Skrevet

Jeg er sikkert teitere for jeg vet ikke hvorfor det heter 24/7?

og hva står 7-eleven for`?

Hva ER det med disse 7-tallene?

Skrevet

"Jeg er sikkert teitere for jeg vet ikke hvorfor det heter 24/7?" 24 timer i døgnet 7 dager i uka. :o)

"Og hva står 7-eleven for`?" De første 7-eleven hadde åpent fra 07-23, derfor.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

24/7 betyr åpent 24 timer i døgnet, 7 dager i uken.

Skrevet

24/7: 24 timer i døgnet, 7 dager i uken

7-11: Tror det kan være åpningstidene da kiosk-kjeden en gang oppstod, men er ikke sikker.

Skrevet

24/7: 24 timer i døgnet, 7 dager i uken

7-11: Tror det kan være åpningstidene da kiosk-kjeden en gang oppstod, men er ikke sikker.

AHA! :) 7-dager i uken - hehe, så flaut...skulle jeg bli nesten 44 år før jeg turte og spørre også...:)

Skrevet

"Jeg er sikkert teitere for jeg vet ikke hvorfor det heter 24/7?" 24 timer i døgnet 7 dager i uka. :o)

"Og hva står 7-eleven for`?" De første 7-eleven hadde åpent fra 07-23, derfor.

ja - dærsken -jeg ser jo nå at dette var noe "alle" visste - derfor har jeg heller ikke spurt før - men jeg var i alle fall tøff som ikke brukte annymt nick -det skal jeg ha! :)

Skrevet

24/7 betyr åpent 24 timer i døgnet, 7 dager i uken.

*ler* mm :)

Skrevet

AHA! :) 7-dager i uken - hehe, så flaut...skulle jeg bli nesten 44 år før jeg turte og spørre også...:)

Det krever et voksent menneske for å innrømme at man ikke vet alt. ;o)

Skrevet

Det krever et voksent menneske for å innrømme at man ikke vet alt. ;o)

Men nå vet jeg det - alt altså :-)

Skrevet

ja - dærsken -jeg ser jo nå at dette var noe "alle" visste - derfor har jeg heller ikke spurt før - men jeg var i alle fall tøff som ikke brukte annymt nick -det skal jeg ha! :)

I USA er mange 7 - eleven åpne hele døgnet, men de bruker "7 - 23"-navnet allikevel. Folks evne til å huske en logo som rimer har nok mye med saken å gjøre.

Min gamle far (pensjonert lektor) er vant til at "eleven" har noe med skole å gjøre, så han forsto ikke uten videre at "7 - eleven" skulle uttales "seven" osv., da kjeden kom til Norge...

Skrevet

I USA er mange 7 - eleven åpne hele døgnet, men de bruker "7 - 23"-navnet allikevel. Folks evne til å huske en logo som rimer har nok mye med saken å gjøre.

Min gamle far (pensjonert lektor) er vant til at "eleven" har noe med skole å gjøre, så han forsto ikke uten videre at "7 - eleven" skulle uttales "seven" osv., da kjeden kom til Norge...

*fnis*

Gjest Flystripa
Skrevet

*hehe* Åpent bare den tjuefjerde i sjuende ;o)

Skrevet

*hehe* Åpent bare den tjuefjerde i sjuende ;o)

DEN omsetningen! :)

Gjest Flystripa
Skrevet

DEN omsetningen! :)

Oh, yeah :) Sikkert big business *LOL*

Skrevet

24/7 står for 24 timer, 7 dager. Altså åpent 24 timer alle 7 dager = åpent hele tiden. Pussig nok har disse kioskene lås på døra, noe som strengt tatt burde vært unødvendig ;)

7-11-kioskene fikk navnet sitt fordi de alle opprinnelig hadde åpningstiden 7 til 23 hver dag. Etterhvert ble disse kioskene så populære, og lengre åpningstider ble etterspurt, og mange av dem er idag døgnåpne (iallfall holder de fleste åpent til etter kl. 23). Men navnet består :)

Skrevet

...og der så jeg at du hadde fått nøyaktig samme svar av en annen *humre*

Skrevet

24/7 står for 24 timer, 7 dager. Altså åpent 24 timer alle 7 dager = åpent hele tiden. Pussig nok har disse kioskene lås på døra, noe som strengt tatt burde vært unødvendig ;)

7-11-kioskene fikk navnet sitt fordi de alle opprinnelig hadde åpningstiden 7 til 23 hver dag. Etterhvert ble disse kioskene så populære, og lengre åpningstider ble etterspurt, og mange av dem er idag døgnåpne (iallfall holder de fleste åpent til etter kl. 23). Men navnet består :)

jajajajaja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...