Gå til innhold

FU: Legger du merke til øyenfargen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rune Larsen, mener du? Han har øyne som en Siberian Husky.

Larsen var det!

Og når du sier det, så kan nok øynene hans minne om en huskys øyne, ja :-)

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

13

• mrxx

12

• flisa

9

• ylvali1365381015

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg legger ikke merke til det.

Jeg aner i allefall ikke hvilken farge tannlegen min har, men det kommer nok av at jeg kniper øynene igjen og ønsker meg langt vekk, uansett hvor snill og grei han er :-/

Jeg viker ofte med blikket, og ser ikke folk i øynene med engang, er vel derfor jeg ikke legger merke til det. Dette er noe som kom etter at jeg ble syk, men jobber med det, folk må jo få se mine vakre blå øyne ;-)

Skrevet

Jeg legger merke til om folk har pene øyne, med det skal være en veldig spesiell øyenfarge før jeg registrerer selve fargen.

Mine egne barn har så mangefargede øyne, at når vi fikk pass til eldstemann i sommer, så kunne verken jeg, min eks eller dama på politistasjonen definere den...grå/grønn/brun/blå....hva blir det? Melert? Eller som guttungen sa selv - grumsete:-)

Hva endte han med i passet sitt da?

Jeg tror grå blir det "riktigste" for øyne med ubestemmelig farge.

Skrevet

Jeg er ikke flink til å legge merke til øyefarge hos folk. Noen utmerker seg med enten intense blå eller mørke brune, da kan jeg slumpe til å registrere det.

Min mor visste ikke etter over 40 års ekteskap hvilken farge faren min har på øynene da hun ble spurt i en eller annen forbindelse. Det overgår meg, i alle fall. :-)

Skrevet

Men når du er hos tannlegen - er det noe annet sted å feste blikket enn på øynene hans/hennes når de står bøyd over deg?

Jeg husker fortsatt at skoletannlegen min hadde nydelige, brune øyne.

Jeg ser aldri inn i øynene på tannlegen min.

Enten ser jeg i taket, eller så lukker jeg øynene.

Skrevet

*Hehe* Minner meg om en episode her i vår da min kjære og jeg var ute og kjørte. Vi kjørte forbi noen som gikk på fortauet og den ene dama hadde _skikkelig_ låvedørsrumpe og jeg utbrøt:"Har jeg stor rumpe?!" Han bare lo:"Neida, du har ikke så stor rumpe som hu dama vi kjørte forbi nettopp!" Jeg hadde jaggu meg ikke sett at han så på henne heller. :o)

*HIHI*

Skrevet

Jeg har grønne øyne i passet, men de er egentlig en blanding av grønt, gult og brunt. :o)

Det står i passet til dattera mi også og hun har samme blandinga. Spettete kaller hun dem :o)

Skrevet

Det står i passet til dattera mi også og hun har samme blandinga. Spettete kaller hun dem :o)

Det tror jeg sannelig jeg kalte dem da jeg var yngre også. :o)

Hmmm.... *Mistenksom* Nei, jeg har ingen lillebror og mora mi er død.

ylvali1365381015
Skrevet

jeg også. legger i det hele tatt veldig merke til hvordan folk er. ikke dømmende eller evaluerende, mer det at jeg liker mennesker generelt, å se på dem- ta inn hele dem, liksom.

og det med øyner er jo essensielt. :-)

mbh,

Skrevet

Det tror jeg sannelig jeg kalte dem da jeg var yngre også. :o)

Hmmm.... *Mistenksom* Nei, jeg har ingen lillebror og mora mi er død.

Det er en farge som går igjen i moren mins familie. Og oldemora mi og flere av hennes døttre hadde det.

Kanskje vi er i familie Lillemus hihi.

ylvali1365381015
Skrevet

jeg også. legger i det hele tatt veldig merke til hvordan folk er. ikke dømmende eller evaluerende, mer det at jeg liker mennesker generelt, å se på dem- ta inn hele dem, liksom.

og det med øyner er jo essensielt. :-)

mbh,

og jeg har dessuten en spesiell grønnfarge på øynene, som andre legger merke til. en av de få tingene jeg er virkelig hundre prosent fornøyd med med meg selv.

mamma brune,pappa blå. har lest et sted at de m grønne øyne egentlig er å betrakte som brunøyde? at det er en "prosess" som brekker fargen over i blått?

kan noen opplyse meg? jeg innrømmer gjerne min manglende kompetanse på dette området.

mvh,

Gjest Flystripa
Skrevet

Hva endte han med i passet sitt da?

Jeg tror grå blir det "riktigste" for øyne med ubestemmelig farge.

I passet er det nå en egen kategori på øyenfarge som er vanskelig å definere; flerfarget.

Skrevet

Da husker du vel ikke min øyenfarge heller?

Jeg vet at dine er grå :-)

Hehe, nei, jeg husker ikke fargen på øynene dine......*gulp*

Mine er ikke grå, men lyse blå, de ser sikkert grå ut i alle fall på bilder vil jeg anta.

Skrevet

I passet er det nå en egen kategori på øyenfarge som er vanskelig å definere; flerfarget.

OK, det visste jeg ikke :)

Skrevet

og jeg har dessuten en spesiell grønnfarge på øynene, som andre legger merke til. en av de få tingene jeg er virkelig hundre prosent fornøyd med med meg selv.

mamma brune,pappa blå. har lest et sted at de m grønne øyne egentlig er å betrakte som brunøyde? at det er en "prosess" som brekker fargen over i blått?

kan noen opplyse meg? jeg innrømmer gjerne min manglende kompetanse på dette området.

mvh,

I blå øyne er det visst "1 lag" med farge, mens det i brune og grønne er "2 lag"

Skrevet

Hehe, nei, jeg husker ikke fargen på øynene dine......*gulp*

Mine er ikke grå, men lyse blå, de ser sikkert grå ut i alle fall på bilder vil jeg anta.

få se!

laguna1365380434
Skrevet

Njaaa..joda, jeg måtte tenke nå, men jeg tror jeg er sånn relativt god på å vite øyenfargen på folk jeg kjenner, om jeg husker ansiktet sånn ellers.

Men fy flaten..Sånn generelt..Jeg hadde vært et dårlig vitne..Jeg klarer faktisk ikke å vite om menn jeg har sett har skjegg og bart, eller om de ikke har det! :-o

Vennene mine morer seg over dette, og spør innimellom stikkspørsmål om folk! ;-P

Selvfølgelig vet jeg om småkjærester, folk jeg kjenner godt og fatter og sånn har det men ellers..Nope! Biter meg ikke merke i det, og dette er jo et _påfallende_ trekk!

Hva er galt med hodet mitt? ;-)

Skrevet

Men når du er hos tannlegen - er det noe annet sted å feste blikket enn på øynene hans/hennes når de står bøyd over deg?

Jeg husker fortsatt at skoletannlegen min hadde nydelige, brune øyne.

Jeg kikker opp mot den svære lampa, på siden av den.

Heldigvis har tannlegen min munnbind over munn og nese. Husker en tannlege jeg hadde som ikke brukte det - og da ble alltid øynene mine dradd mot den store hårete nesa hans :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...