Gå til innhold

Oppmelding til eksamen, når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta et fag på videregående og ta eksamen til våren, når skal jeg melde meg opp da?

Fikk høre at fristen er den 10.september, så stresser med å fylle ut papirer nå slik at jeg får levert de i dag.

Men der står det at jeg melder meg opp til eksamen til jul?

Jeg tar dette gjennom aetat, og det var de som sa at jeg skulle melde meg opp nå.

Hva er rett?

Skrevet

Her i Oslo tror jeg bestemt at man må melde seg opp senest i begynnelsen av januar. Men det kan være lokale variasjoner som jeg ikke kjenner til.

Frist for å trekke seg fra ekstra valgfag for de som går på vgs i Oslo, er i november. Dette har jo også litt med oppmeldingsfrister å gjøre. Så jeg synes september høres veldig tidlig ut.

Hvis det står på skjemaet hvor det skal sendes, hadde jeg kontaktet dem direkte.

Skrevet

Da jeg meldte meg opp til eksamener til jul, gjorde jeg det i september.

Du kan jo prøve og ringe skolen, eller Aetat?

Men etter hva jeg gjorde stemmer det jo. Det er en frist for eksamen til sommerferien, en frist til jul, og den er noen mnd før.

Skrevet

Nå leste jeg innlegget ditt litt langsommere.

Jeg synes det er sannsynlig at fristen for å melde seg opp til høsteksamen, altså før jul, er i september. Tilsvarende er fristen for å gå opp til våren, sannsynligvis i januar.

Skrevet

det stemmer at fristen er 10. september for oppmelding til eksamen til jul. (Og rundt 10. januar for oppmelding til eksamen til sommeren)

Skrevet

Hos oss er det 15 sept for juleksamen og 15 januar for våren.

De begynner ikke med oppmelding til vårens eksamen før høsteksamen er avviklet.

Skrevet

I Sør-Trøndelag var fristen 15. september i fjor, og regner absolutt med at den er det i år også. Jeg ser at folk nevner 10. september, det kan tyde på at det er lokale variasjoner. Dette er altså om du vil gå opp til eksamen til jul.

Hvis du vil gå opp til eksamen til våren, så er fristen 15. januar (her i Trondheim).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...