Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøv nå å holde deg saklig, da. Det du linker til der er maks. oppløsning. Maks oppløsning kan godt være 1600 på en 12-tommer, men det vil være en del som ikke bruker det, tror du ikke?

"...................................."

"men det vil være en del som ikke bruker det, tror du ikke?"

Hva man tror i denne sammenhengen er egentlig helt uvesentlig, det burde i alle fall du som hyler etter dokumentasjon fra andre vite. Hva slags oppløsning folk kjører i forhold til hva en skjerm klarer går neppe an å dokumentere uten en inngående undersøkelse (som neppe vil være interessant hverken for selgere eller produsenter), men hva som er mulig å få til på skjermer nå går faktisk an å henvise til. Så nei, jeg syns ikke jeg var usaklig med de linkene mine.

Jeg kan også vise til hva slags oppløsning de fleste kjører på når de er på nett, men igjen er det umulig å vite om folk da bruker en skjerm i best mulig oppløsning eller om de har en skjerm som kjører på lavere oppløsning enn skjermen egentlig kan. Det er heller ikke mulig å vite hvor mange av de 55,9% som bruker en CRT-skjerm eller hvor mange av disse som er 12, 15, 17 eller 19" ut fra slike statistikker da de kun viser til hva slags oppløsning skjermene bruker.

Tall fra april 06:

1024×768: 55.9%

1280×1024: 18.2%

800×600: 5,3%

1280×800: 5.3%

1152×864: 3.9%

1400×1050: 3.0%

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

16

• citoyen

7

• Logitechmusa

7

• Lillemus

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jada. Og en skikkelig god 12" kjører 1400. Hvorvidt det går "fint" å lese kommer helt an på den som leser.

Det var uansett ikke det jeg uttalte meg om. Jeg sa at den vanligste 17-tommers oppløsningen er 1024. Dog tenkte jeg på CRT-skjermer, da mesteparten av mitt IT-aktive liv har vært fyllt med disse. LCD-skjermer vil jeg personlig mene passer bedre til 1280. Selv om jeg ikke ser bort i fra at størsteparten av de som er i bruk også kjører på 1024.

Du klarte ikke å la være å prøve å krangle, nei? Selv om du måtte dikte opp noe å krangle på? :-)

"........................................."

"Du klarte ikke å la være å prøve å krangle, nei? Selv om du måtte dikte opp noe å krangle på? :-)"

Det er her du taper diskusjonen, men det ser ikkje ut til at du skjønner det sjølv. Alt er heilt greit i det du skriv, til du heilt unødvendig berre MÅ slenge på ei fornærming. Ein sånn uttalelse som du kjem med her er j***a provoserande, og den blir ikkje videre mildare av at du set på ein smiley. Og så roper DU opp om at motparten kjem med fornærmingar og usakligheiter når alt dei har gjort er å kome med andre synspunkt enn dine.

No har eg lese her på doktoronline i eit par år, og du ser ikkje ut til å bli særlig meir vaksen eller betre med åra. Det er noko med deg og flisa i din neste sitt auge medan du sit der med ein gedigen bjelke sjølv. Du trur nok du er ein slags gud her, der andre reglar gjeld for deg. I normale diskusjonar er det då vanleg å kome med synspunkt utan å bli kalla kranglete, men mogleg di verd er annleis.

Skrevet

"Du klarte ikke å la være å prøve å krangle, nei? Selv om du måtte dikte opp noe å krangle på? :-)"

Det er her du taper diskusjonen, men det ser ikkje ut til at du skjønner det sjølv. Alt er heilt greit i det du skriv, til du heilt unødvendig berre MÅ slenge på ei fornærming. Ein sånn uttalelse som du kjem med her er j***a provoserande, og den blir ikkje videre mildare av at du set på ein smiley. Og så roper DU opp om at motparten kjem med fornærmingar og usakligheiter når alt dei har gjort er å kome med andre synspunkt enn dine.

No har eg lese her på doktoronline i eit par år, og du ser ikkje ut til å bli særlig meir vaksen eller betre med åra. Det er noko med deg og flisa i din neste sitt auge medan du sit der med ein gedigen bjelke sjølv. Du trur nok du er ein slags gud her, der andre reglar gjeld for deg. I normale diskusjonar er det då vanleg å kome med synspunkt utan å bli kalla kranglete, men mogleg di verd er annleis.

*LOL* Ja, du framstår jo som ein serskilt oppvagt person her, ser eg :-)

ChiengMai har en trang til å forsøke å rette på ting jeg sier. Hva som er årsaken aner jeg ikke, og ikke interesserer det meg heller. Her måtte hun forsøke å rette på meg, ennå hun var nødt til å late som om jeg hadde sagt noe annet for å klare å finne noe å "gripe tak i".

"Taper diskusjonen"? *Ler* Hvilken diskusjon? *Rister på hodet*

Forøvrig er det særdeles lite smart av folk som ikke deltar i tråden å komme med slike innlegg som du gjør her, og på den måten fylle tråden med helt irrelevante tull.

Gjest mr. tornton
Skrevet

ChiengMai har en trang til å forsøke å rette på ting jeg sier. Hva som er årsaken aner jeg ikke, og ikke interesserer det meg heller. Her måtte hun forsøke å rette på meg, ennå hun var nødt til å late som om jeg hadde sagt noe annet for å klare å finne noe å "gripe tak i".

Forøvrig er det særdeles lite smart av folk som ikke deltar i tråden å komme med slike innlegg som du gjør her, og på den måten fylle tråden med helt irrelevante tull.

*ChiengMai har en trang til å forsøke å rette på ting jeg sier.

Det er fordi hun er ei lita nebbete sild.

Skrevet

*ChiengMai har en trang til å forsøke å rette på ting jeg sier.

Det er fordi hun er ei lita nebbete sild.

"Det er fordi hun er ei lita nebbete sild."

Det tar jeg ikke stilling til, iom. at hvem/hva hun er interesserer meg midt der hvor ryggen skifter navn :-)

Skrevet

"*LOL* Ja, du framstår jo som ein serskilt oppvagt person her, ser eg :-)"

Det er betryggande å sjå at du ut frå eitt einaste innlegg her greier å sjå kor oppvakt eg er.

"ChiengMai har en trang til å forsøke å rette på ting jeg sier. Hva som er årsaken aner jeg ikke, og ikke interesserer det meg heller."

Det er vel difor du må kome med påstandar om at ho kranglar, fordi du er så lite interessert?

Kan godt hende ho er ei nebbete sild for alt eg veit, eg har ikke lagt spesielt merke til ho og innlegga hennar. Men det siste halve året eller så har eg lagt merke til dine, nettopp fordi dei følgjer eit mønster der du kjem med mellom anna påstandar om krangel.

Kva slags korrigering det låg i hennar innlegg om oppløysing på skjerm er ikkje lett å skjøne for dei som ikkje tek det personleg, det var då ei heilt grei opplysning.

"Her måtte hun forsøke å rette på meg, ennå hun var nødt til å late som om jeg hadde sagt noe annet for å klare å finne noe å "gripe tak i"."

Ser du ofte skuggar på veggene, du då? Kvifor var hennar kommentar så mykje verre enn Citoyens til dømes? Og ja, eg fann ein annan diskusjon der du og yppa fram at ho hadde krangla, men der og var det du som provoserte. Det er rart med sånne uprovoserte yppingar som du kjem med, og så prøver du å vri det til at det er motparten sin feil.

""Taper diskusjonen"? *Ler* Hvilken diskusjon? *Rister på hodet*"

Hadde du sett at du var usakleg fyrst hadde du kanskje halde kjeft? Og du snakkar om vitet til andre?

"Forøvrig er det særdeles lite smart av folk som ikke deltar i tråden å komme med slike innlegg som du gjør her, og på den måten fylle tråden med helt irrelevante tull."

Kven kom med irrelevant tull fyrst i denne tråden? Og såpass lenge har eg lese her, at eg veit det ikkje tener nokon hensikt å starte ein ny tråd om deg, det har vore gjort mange gonger før, med påfølgande sletting. Du e rden fyrste i denne tråden som kjem med usakleg tull, for det var helt unødvendig å påstå at ChieagMai krangla for å få fram poenget ditt. Og det er altså difor eg seier du tapte diskusjonen. Å la seg provosere av ingen ting er berre tull, om den som skriv eit sakleg innlegg er ei nebbete sild aldri så mykje. For kva gjer det deg til?

Skrevet

"Det er fordi hun er ei lita nebbete sild."

Det tar jeg ikke stilling til, iom. at hvem/hva hun er interesserer meg midt der hvor ryggen skifter navn :-)

Det er vel difor du vert så oprørt, eller kva?

Skrevet

Stort sett IT-folk som kjører særlig høyere oppløsning. Jeg jobbet sammen med en som kjørte 1900 på en 15-tommers laptop. Det så helt idiotisk ut -:-)

Eg fann noko interessant lenger nede i denne tråden, som absolutt har noko med din påstans å gjere, og som antakeleg viser at du tek feil, og at det ChiangMai kom med slett ikke var ei urett korrigering.

Ut frå eine innlegget til Logitechmusa er det så mykje som 30,4% som køyrer høgare oppløysing enn 1024x768. Det er neppe "stort sett IT-folk", er det vel? Ikkje veit eg, men det høyres mykje ut i ei tid der omlag alle heimar har PC at 1/3 av dei som surfar på nett er IT-folk. I lys av dette synes det meri enn klart at du har ropa ulv utan grunnlag, og at ChiangMai sin kommentar ikkje var så feil likevel.

Kor er din dokumentasjon på at din påstand held mål, og at ChiangMai sin kommentar var oppkonstruert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...