Gjest Aviaana Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg forstår ikke alt dette styret med eksamensbesvarelser på nynorsk. Hvis man har lov til å skrive den på nynorsk, hvorfor kjempe for at oppgaveteksten skal være på nynorsk?. Hvorfor er det så viktig at oppgaveteksten er på nynorsk?. Har hørt om studenter som har nektet å gjennomføre eksamen pga de ikke fikk den på nynorsk... 0 Siter
citoyen Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Og jeg gikk i klasse med en som nektet å lese eller forholde seg til informasjon fra fylkeskommunen hvis skrivet var på nynorsk. Folk har sære prinsipper iblant, rett og slett. Tror ikke det er spesifikt for målform, folk henger seg opp i alt mulig rart 0 Siter
Gyda Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Her er det nok prinsipper som rir. Jeg kjenner en som slapp det militære fordi han forlangte å få innkallinga på nynorsk, noe Forsvaret ikke fulgte opp (maange år siden). 0 Siter
laban Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Og jeg gikk i klasse med en som nektet å lese eller forholde seg til informasjon fra fylkeskommunen hvis skrivet var på nynorsk. Folk har sære prinsipper iblant, rett og slett. Tror ikke det er spesifikt for målform, folk henger seg opp i alt mulig rart Folk har fått anfall på postkontoret også, hvis det ikke var andre frimerker enn Noreg-variantene å få kjøpt... 0 Siter
fresja Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Har du bokmål som hovedmål kan du selvsagt ikke skrive hovedmålsstil på nymorsk, eller omvendt. Er det eksamen i kjemi eller geografi, regner jeg med du kan velge. Jeg ville synes det var litt vanskelig om selve oppgaven var skrevet på et annet språk enn det besvarelsen skulle være på. En del spesialuttrykk er litt vanskelige å oversette i farten. Skriver jeg nynorsk, tenker jeg på nynorsk. Skriver jeg bokmål, tenker jeg på bokmål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.