Gå til innhold

Hva slags brunost i duppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på klubb og duppe i dag, men hva slags brunost bruker man i duppe? Vi har innherredsost og den er jo veldig søt i forhold til vanlig mysost.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• candyqueen_83

11

• flisa

7

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Hva er nå dette for en underlig rett? :)

Det er en slags saus man kan ha på klubb / komle / raspeball / baill / potetball. :o) Det vil jeg ha til middag i dag og siden jeg aldri har laget duppe fra bunnen av før så vet jeg ikke hva slags brunost man har i. :o)

Skrevet

Det er en slags saus man kan ha på klubb / komle / raspeball / baill / potetball. :o) Det vil jeg ha til middag i dag og siden jeg aldri har laget duppe fra bunnen av før så vet jeg ikke hva slags brunost man har i. :o)

Brunost i duppe? Er ikke duppen hvit da? den jeg har spist hvertfall. Har lyst på ball i dag jeg også.

Skrevet

Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke.

MMm. Sulten

hare1365380455
Skrevet

Ok, jeg trodde det var noe lignende "kjøtt og suppe". :)

Skrevet

Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke.

MMm. Sulten

Urk! Akkurat nå ble jeg glad for at jeg ikke har nær familie fra Sunnmøre :-).

Skrevet

Min mor ar alltid brukt Gudbrandsdalsost. Den er enda litt mindre søt enn mysosten.

Innherredsost er veldig godt, men høres litt rart ut i duppe....?

Skrevet

Urk! Akkurat nå ble jeg glad for at jeg ikke har nær familie fra Sunnmøre :-).

Hehe.. Det går an å bytte ut litt tilbehør da. ;) Jeg bruker med stekt bacon, kjøttpølse, kokt kålrot eller kålrabistappe,poteter og fett fra baconet over. Og ikke kefir ved siden av ;)

Det er kjempegodt

Skrevet

hva er klubb og ball?!! Sjønner at det er noe mer eller mindre spiselig men. Hva er det laget av?

Skrevet

Min mor ar alltid brukt Gudbrandsdalsost. Den er enda litt mindre søt enn mysosten.

Innherredsost er veldig godt, men høres litt rart ut i duppe....?

Da kjøper vi en liten gudbrandsdalsost i dag, de finnes vel i sånne bittesmå pakninger også. Praktisk ja. :o)

Skrevet

Brunost i duppe? Er ikke duppen hvit da? den jeg har spist hvertfall. Har lyst på ball i dag jeg også.

Det er to typer duppe har jeg funnet ut, en med hvit saus og fett og en med brunost - den siste er den jeg har spist noen ganger.

Skrevet

MMm. Sulten

Jeg er født og oppvokst i Trøndelag og vi hadde aldri duppe til, men min tante fra Kristiansund-distriktet pleide å ha det. Det serveres også duppe til når man spiser ball ute her i Trondheim.

Skrevet

Det er to typer duppe har jeg funnet ut, en med hvit saus og fett og en med brunost - den siste er den jeg har spist noen ganger.

aah.. Har bare smakt den hvite jeg. Kanskje jeg må prøve den med brunost til ball :) Ser det er mange oppskrifter på nettet :)

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Trøndelag og vi hadde aldri duppe til, men min tante fra Kristiansund-distriktet pleide å ha det. Det serveres også duppe til når man spiser ball ute her i Trondheim.

Aldri hørt om de to tingene sammen før jeg,men det er sikkert godt. Skal prøves.

Skrevet

aah.. Har bare smakt den hvite jeg. Kanskje jeg må prøve den med brunost til ball :) Ser det er mange oppskrifter på nettet :)

Det skal vi ha i dag! *Gleder seg villt*

Skrevet

MMm. Sulten

sirupen var ny for meg! Mamma er sunnmøring, har aldri hørt at hun el. familie bruker sirup... flesk, kålrabi og kefir, det er standard!

Skrevet

Duppe hører da ikke sammen med komle!

Dessuten så er skal det ikke være brunost i duppe heller :-)

Takk gud for forskjellige tradisjoner! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...