Lillemus Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Har så lyst på klubb og duppe i dag, men hva slags brunost bruker man i duppe? Vi har innherredsost og den er jo veldig søt i forhold til vanlig mysost. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hva er nå dette for en underlig rett? 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Hva er nå dette for en underlig rett? Det er en slags saus man kan ha på klubb / komle / raspeball / baill / potetball. ) Det vil jeg ha til middag i dag og siden jeg aldri har laget duppe fra bunnen av før så vet jeg ikke hva slags brunost man har i. ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Det er en slags saus man kan ha på klubb / komle / raspeball / baill / potetball. ) Det vil jeg ha til middag i dag og siden jeg aldri har laget duppe fra bunnen av før så vet jeg ikke hva slags brunost man har i. ) Brunost i duppe? Er ikke duppen hvit da? den jeg har spist hvertfall. Har lyst på ball i dag jeg også. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke. MMm. Sulten 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Det er en slags saus man kan ha på klubb / komle / raspeball / baill / potetball. ) Det vil jeg ha til middag i dag og siden jeg aldri har laget duppe fra bunnen av før så vet jeg ikke hva slags brunost man har i. ) Ok, jeg trodde det var noe lignende "kjøtt og suppe". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke. MMm. Sulten Urk! Akkurat nå ble jeg glad for at jeg ikke har nær familie fra Sunnmøre :-). 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Min mor ar alltid brukt Gudbrandsdalsost. Den er enda litt mindre søt enn mysosten. Innherredsost er veldig godt, men høres litt rart ut i duppe....? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Urk! Akkurat nå ble jeg glad for at jeg ikke har nær familie fra Sunnmøre :-). Hehe.. Det går an å bytte ut litt tilbehør da. Jeg bruker med stekt bacon, kjøttpølse, kokt kålrot eller kålrabistappe,poteter og fett fra baconet over. Og ikke kefir ved siden av Det er kjempegodt 0 Siter
Gjest byjente Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 hva er klubb og ball?!! Sjønner at det er noe mer eller mindre spiselig men. Hva er det laget av? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 hva er klubb og ball?!! Sjønner at det er noe mer eller mindre spiselig men. Hva er det laget av? http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=2538 Her er en type.. Finnes masse forskjellige varianter 0 Siter
Gjest byjente Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=2538 Her er en type.. Finnes masse forskjellige varianter å, noe potetgreier? Jeg som så for meg noe litt sånn primitivt på steinaldervis, hele familien gnagende på hvert sitt lår eller noe 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Min mor ar alltid brukt Gudbrandsdalsost. Den er enda litt mindre søt enn mysosten. Innherredsost er veldig godt, men høres litt rart ut i duppe....? Da kjøper vi en liten gudbrandsdalsost i dag, de finnes vel i sånne bittesmå pakninger også. Praktisk ja. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Brunost i duppe? Er ikke duppen hvit da? den jeg har spist hvertfall. Har lyst på ball i dag jeg også. Det er to typer duppe har jeg funnet ut, en med hvit saus og fett og en med brunost - den siste er den jeg har spist noen ganger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke. MMm. Sulten Jeg er født og oppvokst i Trøndelag og vi hadde aldri duppe til, men min tante fra Kristiansund-distriktet pleide å ha det. Det serveres også duppe til når man spiser ball ute her i Trondheim. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Det er to typer duppe har jeg funnet ut, en med hvit saus og fett og en med brunost - den siste er den jeg har spist noen ganger. aah.. Har bare smakt den hvite jeg. Kanskje jeg må prøve den med brunost til ball Ser det er mange oppskrifter på nettet 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg er født og oppvokst i Trøndelag og vi hadde aldri duppe til, men min tante fra Kristiansund-distriktet pleide å ha det. Det serveres også duppe til når man spiser ball ute her i Trondheim. Aldri hørt om de to tingene sammen før jeg,men det er sikkert godt. Skal prøves. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 aah.. Har bare smakt den hvite jeg. Kanskje jeg må prøve den med brunost til ball Ser det er mange oppskrifter på nettet Det skal vi ha i dag! *Gleder seg villt* 0 Siter
EllaJo Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke. MMm. Sulten sirupen var ny for meg! Mamma er sunnmøring, har aldri hørt at hun el. familie bruker sirup... flesk, kålrabi og kefir, det er standard! 0 Siter
Excelsion Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Duppe hører da ikke sammen med komle! Dessuten så er skal det ikke være brunost i duppe heller :-) Takk gud for forskjellige tradisjoner! hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.