Gå til innhold

Hva slags brunost i duppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sirupen var ny for meg! Mamma er sunnmøring, har aldri hørt at hun el. familie bruker sirup... flesk, kålrabi og kefir, det er standard!

Det varierer over hele landet tror jeg. Vi bruker i alle fall sirup og flesk og nå skal vi altså prøve duppe også. :o) *Slafse*

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• candyqueen_83

11

• flisa

7

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

sirupen var ny for meg! Mamma er sunnmøring, har aldri hørt at hun el. familie bruker sirup... flesk, kålrabi og kefir, det er standard!

Kanskje ikke alle bruker det. Mormor bruker det ikke,og ikke jeg heller egentlig. Men hadde andre slektninger fra sunnmøre på besøk og de sa dem pleide å bruke sirup.

Har sett det i noen oppskrifter også,men ikke sikkert det er veldig vanlig

Skrevet

Det varierer over hele landet tror jeg. Vi bruker i alle fall sirup og flesk og nå skal vi altså prøve duppe også. :o) *Slafse*

Pleier du bare ha sirup og flesk til? eller grønnsaker også? pølse?

Skrevet

Er det forresten "lov" å lage raspeballer fra pose? Innbiller meg at det tar så lang tid fra bunnen av. Vet mormoe av og til lager av potetmospulver,og det blir kjempegodt ;)

Skrevet

Pleier du bare ha sirup og flesk til? eller grønnsaker også? pølse?

Bare sirup og flesk ja. Men når jeg har spist det ute har jeg også fått kålrabiskiver til! Og jeg tror jeg har opplevd å få middagspølse også. Men det er ikke helt stuerent i vår familie altså. ;o)

Skrevet

Er det forresten "lov" å lage raspeballer fra pose? Innbiller meg at det tar så lang tid fra bunnen av. Vet mormoe av og til lager av potetmospulver,og det blir kjempegodt ;)

Det er lov og det er det vi skal ha i dag. :o)

Skrevet

Duppe hører da ikke sammen med komle!

Dessuten så er skal det ikke være brunost i duppe heller :-)

Takk gud for forskjellige tradisjoner! hehe

Jooooda! Bare søk på nettet du så finner du masse oppskrifter på klubb og duppe sammen! Så det så! :o)

Skrevet

Det er lov og det er det vi skal ha i dag. :o)

Tror jeg lager det til søndagsmiddagen :) pose eller potetmos :P

Ha en god middag da :)

Skrevet

en ting til.. Søkte på duppe med brunost,og i alle oppskriftene står det 0.5 l fløtemelk? Hva er fløtemelk? fløte eller halvt med fløte og halvt med melk?

Skrevet

Da kjøper vi en liten gudbrandsdalsost i dag, de finnes vel i sånne bittesmå pakninger også. Praktisk ja. :o)

Ja. Gudbrandsdal skal det være :)

JEG VIL KOMME!" bruker vel steika flæsk til vel?

Skrevet

LAger du klubben sjøl?

jeg har glemt å få oppskrifta av bestemora mir.

Skrevet

Brunost i duppe? Er ikke duppen hvit da? den jeg har spist hvertfall. Har lyst på ball i dag jeg også.

Den ar som lys karamell :-) og så bruker vi stekt flesk til - så fleskefettet ligger som gyødne dammer i duppa :()

GODT!!!!

Skrevet

Bare sirup og flesk ja. Men når jeg har spist det ute har jeg også fått kålrabiskiver til! Og jeg tror jeg har opplevd å få middagspølse også. Men det er ikke helt stuerent i vår familie altså. ;o)

Nei det er da like fyfy som loff til sodd.

Skrevet

Den ar som lys karamell :-) og så bruker vi stekt flesk til - så fleskefettet ligger som gyødne dammer i duppa :()

GODT!!!!

Nå dør jeg, Flisa, man må være oppvokst med de greiene der for å overleve det :o(

Skrevet

Nå dør jeg, Flisa, man må være oppvokst med de greiene der for å overleve det :o(

Du aner ikke hva du går glipp av :)

Lørdagskos for meg er forresten sprøstekt blodklubb med bacon og sirup :)

Skrevet

Blæh......

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvor i landet er det vanlig med duppe til ball? Bestemoren min er fra sunnmøre,og der er det vanlig med flesk,kålrabi og sirup ,og kefir til drikke.

MMm. Sulten

Slurrrrp! Men det må være blandaball, altså. Og jeg står over sirupen. :)

Skrevet

Jeg er glad i både komler og plodpølse, men jeg klarer ikke brunost, sirup eller annet søtt til. Ikke vil jeg ha bacon til heller (det får vi når vi spiser komler ute).

Gjest Ulvinnen
Skrevet

GODT!!!!

Kan ikke du invitere meg på ball en gang? Men du må love å ikke ta det ille opp at jeg vil ha smeltet smør på ballen, i stedet for duppe...

Nå har jeg gitt opp å få til ballkveld sammen med Gyda, siden det ikke passer på torsdager når vi kan få kjøpt det på Kaffistova.

Skrevet

Jeg er glad i både komler og plodpølse, men jeg klarer ikke brunost, sirup eller annet søtt til. Ikke vil jeg ha bacon til heller (det får vi når vi spiser komler ute).

Jeg dro med meg en blodpølse fra butikken i dag jeg nå - hehe. til i morgen tenker jeg -

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...