Gå til innhold

Mette Moen - kan du svare meg?

Anbefalte innlegg

litt bekymret

Jeg venter fortsatt på mensen - 20 dager siden jeg skulle hatt den. Har tatt drøssevis med tester, men alle er negative. Nå har det seg slik at ved mitt forrige svangerskap viste ikke testen positivt før det var gått ca. 4 uker etter forventet mens - lav HCG innhold i urinen kanskje? Hva tror du - kan jeg være gravid? Mensen er rimelig ustabil, men jeg har aldri gått sååå langt over tiden! Jeg er utrolig trøtt om dagen som jeg også var ved mitt forrige svangerskap. Jeg har også litt ømme bryster. Har ikke andre tydelige tegn på graviditet. Håper du kan svare meg - er dette normalt da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24499-mette-moen-kan-du-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis testen er negativ er du ikke gravid. Testen vil gi utslag ca to uker etter eggløsningen som førte til graviditet. Så når du ikke fikk utslag forrige gangen før etter fire uker, så må det ha vært en meget forsinket eggløsning, og det har du altså også hatt denne gangen.

Det er ikke normalt å ha mer enn 35 dager mellom menstruajsonene, så hvis du ønsker å bli gravid, kan du evt bli stimulert for å få tettere eggløsninger. Det må du snakke med en gynekolog om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...