Gå til innhold

Saksøkende amerikanere og Nettavisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/it/article718307.ece

Er det noe rart at hun krever erstatning? Ingen er vel så dumme at de legger fra seg en ipod på en pult uten å passe på den?!

Dersom jeg låner noe verdifullt fra noen legger jeg det ikke bare fra meg på et offentlig sted med masse mennesker.

Skrevet

Det er noe seriøst galt med en land hvor folk saksøker for absolutt alt mellom himmel og jord.

Saksøking ser ut til å være nasjonalsporten der borte.

Gjest gal verden
Skrevet

Det er vel spranget fra å be om en kompensasjon, og det å gå til rettsvesenet med det, som er det sjokkerende i denne saken.

At du sammenligner hva du ville gjort, med det en 13-åring gjør, er også litt rart.

Jeg ville forventet en mer logisk handling av en voksen person enn av et barn.

Skrevet

Det er noe seriøst galt med en land hvor folk saksøker for absolutt alt mellom himmel og jord.

Saksøking ser ut til å være nasjonalsporten der borte.

Hadde ikke du ønsket erstatning for ipod'en din?

Du kan jo ikke bare legge fra deg noe slikt på ett bord der masse folk har tilgang til den og så forlate rommet.

Skrevet

Hadde ikke du ønsket erstatning for ipod'en din?

Du kan jo ikke bare legge fra deg noe slikt på ett bord der masse folk har tilgang til den og så forlate rommet.

Jo, naturligvis, og jeg hadde løpt strake veien til retten for å skylde på personen som skulle låne den av meg når hun kom tilbake fra toalettet.

Skrevet

Selv en 14 åring burde visst bedre.

Her er et lite utvalg av merkelige erstatningskrav i USA :o)

http://66.249.93.104/search?q=cache:vjm9F_pE_PQJ:http://itpro.no/art/4962.html+saks%C3%B8king+i+usa

Jeg har lest mange sider med rare erstatningssøksmål i USA. Men svært mange av dem er falske. Det er langt fra så mange innbruddstyver, pesoner som har skadet seg selv osv. som har fått erstatning enn det en kan få inntrykk av. Men noen av dem er nok ekte ja. Det er grunnen til at amerikanerne har utrolig mange advarsler på alle produkter, butikker osv.

Men det er mange rare søksmål mellom store selskaper i USA. De bruker milliarder av både egne og skattebetalernes penger på saker som omtrent går på at de ikke liker et annet selskap, eller mener det andre selskapet ikke liker dem (hvorfor liker de ikke selskaper som saksøker dem mon tro?).

Skrevet

Min er også borte :(

Saksøk :-) Noen andre sin feil er det helt sikkert. For du ville jo ikke mistet den med vilje.

Skrevet

Jo, naturligvis, og jeg hadde løpt strake veien til retten for å skylde på personen som skulle låne den av meg når hun kom tilbake fra toalettet.

Det må jo være bedre å saksøke og få noen tusen i erstatning for sjelelig sorg i tillegg, enn bare for selve spilleren?!

Jeg regner med at hun hadde bedt venninnen om å erstatte ipod'en, men at hun nektet.

Skrevet

Det må jo være bedre å saksøke og få noen tusen i erstatning for sjelelig sorg i tillegg, enn bare for selve spilleren?!

Jeg regner med at hun hadde bedt venninnen om å erstatte ipod'en, men at hun nektet.

Mulig, men i dette tilfelle var det jo ikke engang venninnas skyld.

Skrevet

Jeg har lest mange sider med rare erstatningssøksmål i USA. Men svært mange av dem er falske. Det er langt fra så mange innbruddstyver, pesoner som har skadet seg selv osv. som har fått erstatning enn det en kan få inntrykk av. Men noen av dem er nok ekte ja. Det er grunnen til at amerikanerne har utrolig mange advarsler på alle produkter, butikker osv.

Men det er mange rare søksmål mellom store selskaper i USA. De bruker milliarder av både egne og skattebetalernes penger på saker som omtrent går på at de ikke liker et annet selskap, eller mener det andre selskapet ikke liker dem (hvorfor liker de ikke selskaper som saksøker dem mon tro?).

Det er et sykt land på det området. De har også versdens største advokattetthet, så noe må de vel bruke det menneskelige søppelet til.

Jeg husker flere som jobbet for Disney. Der hadde de veldig strenge regler for hvordan man kunne se ut (maks hårlengde, størrelse på ditt og datt etc.), rett og slett fordi det var en reell sjanse for at Disney kunne bli saksøkt av ei eller annen tante som ikke likte sveisen på en av de som arbeidet der. Og de kunne tape millioner.

"......................................."

Gjest Persille
Skrevet

Saksøk :-) Noen andre sin feil er det helt sikkert. For du ville jo ikke mistet den med vilje.

Jeg vet!

Jeg finner den ikke noe sted, ikke på jobben, ikke hjemme, ikke i bilen...

Skrevet

Mulig, men i dette tilfelle var det jo ikke engang venninnas skyld.

Selvfølgelig er det venninnas skyld. Hun har lånt ipod'en og må levere den tilbake til eieren. Å legge den fra seg på pulten hennes i et friminutt er å be om at den blir stjålet.

Skrevet

Selvfølgelig er det venninnas skyld. Hun har lånt ipod'en og må levere den tilbake til eieren. Å legge den fra seg på pulten hennes i et friminutt er å be om at den blir stjålet.

En av oss leser det feil.

Jeg leser det som om saksøker har lagt Ipod-en på pulten til venninna som skulle låne Ipod-en MENS den saksøkte var på do, og at den dermed ble stjålet før den saksøkte var i besittelse av den.

"Hun hadde lånt iPoden til venninnen Shannon Derrik. I stedet for å vente på at Shannon kom tilbake fra do i et friminutt, skal hun ha lagt iPoden på pulten hennes og gått fra rommet, melder The Beacon News.

Da Shannon kom tilbake var den to uker gamle iPoden forsvunnet. "

Skrevet

Jeg vet!

Jeg finner den ikke noe sted, ikke på jobben, ikke hjemme, ikke i bilen...

Gubben fant en MP3-spiller bak vaskemaskina i dag...

Skrevet

Jeg leser det som om saksøker har lagt Ipod-en på pulten til venninna som skulle låne Ipod-en MENS den saksøkte var på do, og at den dermed ble stjålet før den saksøkte var i besittelse av den.

"Hun hadde lånt iPoden til venninnen Shannon Derrik. I stedet for å vente på at Shannon kom tilbake fra do i et friminutt, skal hun ha lagt iPoden på pulten hennes og gått fra rommet, melder The Beacon News.

Det er jo da helt sprøtt - jeg tenkte omvendt - men jeg ser jo at du skriver det du skriver.

Gjest Persille
Skrevet

Gubben fant en MP3-spiller bak vaskemaskina i dag...

Nano? Hvit?

Skrevet

Videre står det "Nå har Stephanie blitt saksøkt...."

Hadde hun som mistet den saksøkt venninnen hadde det jo vært langt bortenfor fornuft, men slik jeg leser det er det omvendt.

Men en skulle tro at de kunne ordnet opp uten advokater. Det hadde kostet mindre å kjøpe en ny ipod enn å ha en advokat i noen timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...