Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Etterat jeg flyttet hit og bilen står i fellesgarasje så har jeg hatt problemer med å starte den. Aldri hatt noe problem før, bilen er en 2001 modell og sist jeg kjørte, kjøpte jeg nytt originalt batteri. Den startet så de to neste gangene og siden har den stått. Nå startet faren til minstemann bilen med startkabler, den har stått snart et år men startet med en gang. Spørsmålet mitt er altså. Det er flere enn meg som stadig ikke får startet bilen. Kan det være noe i fellesgarasjen som gjør at bilen ikke starter. Mange som har ladere til bilen her, det må jo være en grunn til det. Faren mins bil som var eldre enn min, startet etter tre måneder ute. Her ser det ut til at jeg nesten må kjøre hver dag for å startet den og det har jeg ikke mulighet til. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Bilbatteri som alle andre batterier lader seg sakte ut selv om det ikke står på noe strøm, selvutlading.Det kan være en årsak. Mulig at du kjører så lite at bilen ikke rekker å lade opp batteriet de få km du kjører. Setter du på mye strøm da du kjører så blir det ikke noe igjen til å lade batteriet med. Det kan jo være at det står på et lite lys et sted også, f.eks i hanskerommet eller lyset i soldskjermen eller noe annet sted. Har du sjekket noe sånt? Jeg er helt sikker på at det ikke er noe i garasjeanlegget som tapper strømmen. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Bilbatteri som alle andre batterier lader seg sakte ut selv om det ikke står på noe strøm, selvutlading.Det kan være en årsak. Mulig at du kjører så lite at bilen ikke rekker å lade opp batteriet de få km du kjører. Setter du på mye strøm da du kjører så blir det ikke noe igjen til å lade batteriet med. Det kan jo være at det står på et lite lys et sted også, f.eks i hanskerommet eller lyset i soldskjermen eller noe annet sted. Har du sjekket noe sånt? Jeg er helt sikker på at det ikke er noe i garasjeanlegget som tapper strømmen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Bilbatteri som alle andre batterier lader seg sakte ut selv om det ikke står på noe strøm, selvutlading.Det kan være en årsak. Mulig at du kjører så lite at bilen ikke rekker å lade opp batteriet de få km du kjører. Setter du på mye strøm da du kjører så blir det ikke noe igjen til å lade batteriet med. Det kan jo være at det står på et lite lys et sted også, f.eks i hanskerommet eller lyset i soldskjermen eller noe annet sted. Har du sjekket noe sånt? Jeg er helt sikker på at det ikke er noe i garasjeanlegget som tapper strømmen. Jeg har et webasto varmeapperat i bilen som jeg aldri bruker. Kan det være grunnen? Jeg har aldri kunne brukt det pga batteriet har gått tomt de gangene jeg har forsøkt. Bør jeg få koblet fra det? Takk for at du svarer ) 0 Siter
Gjest satan sjøl Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 få deg en jump starter:) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 få deg en jump starter:) Og hva er det? 0 Siter
mrxx Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Jeg har et webasto varmeapperat i bilen som jeg aldri bruker. Kan det være grunnen? Jeg har aldri kunne brukt det pga batteriet har gått tomt de gangene jeg har forsøkt. Bør jeg få koblet fra det? Takk for at du svarer ) Det skal ikke være nødvendig å koble fra hvis det ikke er noe galt med det da. Men se etter om det er noe annet smålys eller noe som står på. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 få deg en jump starter:) Jump starter er en form for ekkstra batteri som du kobler på det batteriet du har i bilen. Dette gir deg start strøm. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 Det skal ikke være nødvendig å koble fra hvis det ikke er noe galt med det da. Men se etter om det er noe annet smålys eller noe som står på. Jeg har sendt bilen med exen og minstemann. Han fikk startet den og skulle se om han ikke fikk orden på den. Jeg håper det ikke er noe alvorlig gærnt men må jo fikse det uansett. Takk for svar ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 Jump starter er en form for ekkstra batteri som du kobler på det batteriet du har i bilen. Dette gir deg start strøm. Det hjelper ikke for jeg kommer ikke fram til batteriet, synd for det hørtes veldig greit ut. Bilen står så trangt parkert at jeg har problemer med å komme inn i den sjøl og helt foran blir det helt umulig. 0 Siter
Gjest satan sjøl Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Og hva er det? bærbart batteri med startkabler sånn at du ikke trenger andre til å starte bilen og det er lettere å ta i bruk om du sku ha lite strøm på bilen en morgen. fort gjort! åsså er det greit å ha med seg sånn i tilfelle...for deg og andre:) 0 Siter
Gjest satan sjøl Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det hjelper ikke for jeg kommer ikke fram til batteriet, synd for det hørtes veldig greit ut. Bilen står så trangt parkert at jeg har problemer med å komme inn i den sjøl og helt foran blir det helt umulig. hva med å rygge den inn sånn at panseret står tilgjengelig for alle vinder?? då kommer du til:) 0 Siter
Gjest lisa i torpet Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 bærbart batteri med startkabler sånn at du ikke trenger andre til å starte bilen og det er lettere å ta i bruk om du sku ha lite strøm på bilen en morgen. fort gjort! åsså er det greit å ha med seg sånn i tilfelle...for deg og andre:) Men hva veier dette? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 hva med å rygge den inn sånn at panseret står tilgjengelig for alle vinder?? då kommer du til:) Det får jeg ikke lov til. Det er så trangt mellom bilene at det er faste retninger vi må parkere. Og jeg har parkeringsplass med vegg på den ene siden. Akkurat det med parkeringsplassen er et kapittel for seg selv. 0 Siter
Gjest satan sjøl Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Men hva veier dette? alt i fre 3-5kg tror eg. min veier vel rundt 3kg. den er det lys på og:) men en kan få de helt enkle og noen med annet nødutstyr i. koster vel fra 200 og opp. 0 Siter
Gjest satan sjøl Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det får jeg ikke lov til. Det er så trangt mellom bilene at det er faste retninger vi må parkere. Og jeg har parkeringsplass med vegg på den ene siden. Akkurat det med parkeringsplassen er et kapittel for seg selv. ok...(?) jaja...få deg en jumpstarter du.. så kan du trille bilen bak og poppe panseret hehe. veier 3-5kg alt ettersom hvor mye annet du kan trenge på den og koster fra 200... en invistering sier no eg:) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 ok...(?) jaja...få deg en jumpstarter du.. så kan du trille bilen bak og poppe panseret hehe. veier 3-5kg alt ettersom hvor mye annet du kan trenge på den og koster fra 200... en invistering sier no eg:) Jeg er vanskelig, jeg kan ikke trille bilen fram heller. Drittbil, den blir antagelig levert på verksted i morra. Jeg har til og med kontakt for lader men kommer ikke fram til den heller for idioten som parkerer ved siden av meg, parkerer 25 cm fra bilen min. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Bruk et amperemeter, ta av den ene skoen på batteriet. Mål mellom batteripolen som nå er løs, og skoen. Så du ser hvor mange A som går mellom de. Det skal ikke være mer 10-50 MilliAmpere. Er det mer, f eks 150 MA, så er det noe som trekker strøm. Det er alltid en klokke eller en alarm som trekker noe, og krypestrøm i saltlag. Kanskje en motorvask? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.