Gå til innhold

Biler og starting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etterat jeg flyttet hit og bilen står i fellesgarasje så har jeg hatt problemer med å starte den. Aldri hatt noe problem før, bilen er en 2001 modell og sist jeg kjørte, kjøpte jeg nytt originalt batteri. Den startet så de to neste gangene og siden har den stått.

Nå startet faren til minstemann bilen med startkabler, den har stått snart et år men startet med en gang.

Spørsmålet mitt er altså. Det er flere enn meg som stadig ikke får startet bilen. Kan det være noe i fellesgarasjen som gjør at bilen ikke starter. Mange som har ladere til bilen her, det må jo være en grunn til det.

Faren mins bil som var eldre enn min, startet etter tre måneder ute. Her ser det ut til at jeg nesten må kjøre hver dag for å startet den og det har jeg ikke mulighet til.

Skrevet

Bilbatteri som alle andre batterier lader seg sakte ut selv om det ikke står på noe strøm, selvutlading.Det kan være en årsak.

Mulig at du kjører så lite at bilen ikke rekker å lade opp batteriet de få km du kjører. Setter du på mye strøm da du kjører så blir det ikke noe igjen til å lade batteriet med.

Det kan jo være at det står på et lite lys et sted også, f.eks i hanskerommet eller lyset i soldskjermen eller noe annet sted. Har du sjekket noe sånt?

Jeg er helt sikker på at det ikke er noe i garasjeanlegget som tapper strømmen.

Skrevet

Bilbatteri som alle andre batterier lader seg sakte ut selv om det ikke står på noe strøm, selvutlading.Det kan være en årsak.

Mulig at du kjører så lite at bilen ikke rekker å lade opp batteriet de få km du kjører. Setter du på mye strøm da du kjører så blir det ikke noe igjen til å lade batteriet med.

Det kan jo være at det står på et lite lys et sted også, f.eks i hanskerommet eller lyset i soldskjermen eller noe annet sted. Har du sjekket noe sånt?

Skrevet

Jeg har et webasto varmeapperat i bilen som jeg aldri bruker. Kan det være grunnen? Jeg har aldri kunne brukt det pga batteriet har gått tomt de gangene jeg har forsøkt. Bør jeg få koblet fra det?

Takk for at du svarer :o)

Skrevet

Jeg har et webasto varmeapperat i bilen som jeg aldri bruker. Kan det være grunnen? Jeg har aldri kunne brukt det pga batteriet har gått tomt de gangene jeg har forsøkt. Bør jeg få koblet fra det?

Takk for at du svarer :o)

Det skal ikke være nødvendig å koble fra hvis det ikke er noe galt med det da. Men se etter om det er noe annet smålys eller noe som står på.

Skrevet

få deg en jump starter:)

Jump starter er en form for ekkstra batteri som du kobler på det batteriet du har i bilen. Dette gir deg start strøm.

Skrevet

Det skal ikke være nødvendig å koble fra hvis det ikke er noe galt med det da. Men se etter om det er noe annet smålys eller noe som står på.

Jeg har sendt bilen med exen og minstemann. Han fikk startet den og skulle se om han ikke fikk orden på den.

Jeg håper det ikke er noe alvorlig gærnt men må jo fikse det uansett.

Takk for svar :o)

Skrevet

Jump starter er en form for ekkstra batteri som du kobler på det batteriet du har i bilen. Dette gir deg start strøm.

Det hjelper ikke for jeg kommer ikke fram til batteriet, synd for det hørtes veldig greit ut.

Bilen står så trangt parkert at jeg har problemer med å komme inn i den sjøl og helt foran blir det helt umulig.

Gjest satan sjøl
Skrevet

Og hva er det?

bærbart batteri med startkabler sånn at du ikke trenger andre til å starte bilen og det er lettere å ta i bruk om du sku ha lite strøm på bilen en morgen.

fort gjort!

åsså er det greit å ha med seg sånn i tilfelle...for deg og andre:)

Gjest satan sjøl
Skrevet

Det hjelper ikke for jeg kommer ikke fram til batteriet, synd for det hørtes veldig greit ut.

Bilen står så trangt parkert at jeg har problemer med å komme inn i den sjøl og helt foran blir det helt umulig.

hva med å rygge den inn sånn at panseret står tilgjengelig for alle vinder??

då kommer du til:)

Gjest lisa i torpet
Skrevet

bærbart batteri med startkabler sånn at du ikke trenger andre til å starte bilen og det er lettere å ta i bruk om du sku ha lite strøm på bilen en morgen.

fort gjort!

åsså er det greit å ha med seg sånn i tilfelle...for deg og andre:)

Men hva veier dette?

Skrevet

hva med å rygge den inn sånn at panseret står tilgjengelig for alle vinder??

då kommer du til:)

Det får jeg ikke lov til. Det er så trangt mellom bilene at det er faste retninger vi må parkere. Og jeg har parkeringsplass med vegg på den ene siden. Akkurat det med parkeringsplassen er et kapittel for seg selv.

Gjest satan sjøl
Skrevet

Men hva veier dette?

alt i fre 3-5kg tror eg. min veier vel rundt 3kg. den er det lys på og:)

men en kan få de helt enkle og noen med annet nødutstyr i.

koster vel fra 200 og opp.

Gjest satan sjøl
Skrevet

Det får jeg ikke lov til. Det er så trangt mellom bilene at det er faste retninger vi må parkere. Og jeg har parkeringsplass med vegg på den ene siden. Akkurat det med parkeringsplassen er et kapittel for seg selv.

ok...(?)

jaja...få deg en jumpstarter du.. så kan du trille bilen bak og poppe panseret hehe.

veier 3-5kg alt ettersom hvor mye annet du kan trenge på den og koster fra 200...

en invistering sier no eg:)

Skrevet

ok...(?)

jaja...få deg en jumpstarter du.. så kan du trille bilen bak og poppe panseret hehe.

veier 3-5kg alt ettersom hvor mye annet du kan trenge på den og koster fra 200...

en invistering sier no eg:)

Jeg er vanskelig, jeg kan ikke trille bilen fram heller.

Drittbil, den blir antagelig levert på verksted i morra.

Jeg har til og med kontakt for lader men kommer ikke fram til den heller for idioten som parkerer ved siden av meg, parkerer 25 cm fra bilen min.

Skrevet

Bruk et amperemeter, ta av den ene skoen på batteriet. Mål mellom batteripolen som nå er løs, og skoen. Så du ser hvor mange A som går mellom de. Det skal ikke være mer 10-50 MilliAmpere. Er det mer, f eks 150 MA, så er det noe som trekker strøm. Det er alltid en klokke eller en alarm som trekker noe, og krypestrøm i saltlag. Kanskje en motorvask?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...