Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei - det der var vel en dessert.

Det skal være sånne hvetemelskrommer (?) eller klæpper (?) i varm melk og så har man på sukker og kanel.

ÅÅÅÅ vanvittig godt!

det hørtes ut som en dessert det der også men?

Skrevet

det hørtes ut som en dessert det der også men?

Mer som grøtmiddag - er vel litt salt i de klæppene tror jeg - egg, mel og salt. skal lete litt sjøl også.

Skrevet

jeg skal prøve det :) og jeg skal lage eplekaka di i morgen :)

JUHU! :) den burde jo jeg også ha laget! :()

Gjest Princess Peach
Skrevet

nei - det der var vel en dessert.

Det skal være sånne hvetemelskrommer (?) eller klæpper (?) i varm melk og så har man på sukker og kanel.

ÅÅÅÅ vanvittig godt!

Minner meg om en gammel ungkar som kom hjem og så klæppsupkjelen som sto på komfyren (venninna mi bodde i samme hus og pleide å lage mat til ham). Han åt og koste seg.

Da venninna mi kom hjem, spurte hun om han hadde spist og om det var godt. Jada, det var godt med litt krydder på, sa han. Åja, kanel og sukker da, sa hun. Neida, GRILLKRYDDER!

Hehe... Han så visst ikke forskjell på klæppsup og fiskeboller. ;)

Skrevet

Minner meg om en gammel ungkar som kom hjem og så klæppsupkjelen som sto på komfyren (venninna mi bodde i samme hus og pleide å lage mat til ham). Han åt og koste seg.

Da venninna mi kom hjem, spurte hun om han hadde spist og om det var godt. Jada, det var godt med litt krydder på, sa han. Åja, kanel og sukker da, sa hun. Neida, GRILLKRYDDER!

Hehe... Han så visst ikke forskjell på klæppsup og fiskeboller. ;)

æææææææææsj! hehe

Gjest MilleBilla
Skrevet

æsj...ut fra oppskriften så det skikkelig ekkelt ut. Melk, mel og egg...eew.. kan det bli noe godt, da?

Høres ut som noe som kan fucke opp magen skikkelig.

Skrevet

æsj...ut fra oppskriften så det skikkelig ekkelt ut. Melk, mel og egg...eew.. kan det bli noe godt, da?

Høres ut som noe som kan fucke opp magen skikkelig.

Det skal kule til en trønder vet du! :)

Skrevet

har du mye sukker i melken kleppene skal koke i?

Nei - det tror jeg ikke - tror jeg ville prøvd en til to ts bare.

Skrevet

JUHU! :) den burde jo jeg også ha laget! :()

Mottar gjerne eplekakeoppskrift, mine er så kjedelige...

ylvali1365381015
Skrevet

klæppsup? suppe med klumper i? høres ikke videre godt ut, men er du trønder eller nordlending er det vel ikke tradisjon for å fiffe opp maten- ikke no "wanna-be" titler på oppskriftene, la folk forvente det de får! (less is more?) ;-)

har du smakt trondhjæms-sup? skikkelig gurba, men det _skal_ nytes allikevel, hvis ikke er du ingen ækt trønder!

Skrevet

klæppsup? suppe med klumper i? høres ikke videre godt ut, men er du trønder eller nordlending er det vel ikke tradisjon for å fiffe opp maten- ikke no "wanna-be" titler på oppskriftene, la folk forvente det de får! (less is more?) ;-)

har du smakt trondhjæms-sup? skikkelig gurba, men det _skal_ nytes allikevel, hvis ikke er du ingen ækt trønder!

Jeg er innfødt Trondhjemsveitj, men aldri i verden om jeg klarer å få ned klæppsup eller Trondhjemssup.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...