Gå til innhold

Invasjon av små, ekle brun-gule fluer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baaaaaah!!! Og æsj!

Det vrimler av disse ekle små fruktfluene her! Jeg tror de kom med en ananas... Hvordan blir jeg kvitt dem?

Har fjernet alt av frukt. Søppelposen blir tømt hver dag og det står ingenting ute på bord eller benker. ALT ryddes vekk, men disse fluene drar jo ikke sin vei! Har sjekket alle blomsterpotter også, og de holder ikke til der. De henger fremdeles på det tomme fruktfatet (som jeg har vasket grundig).

Husker jeg hadde en invasjon av disse i fjor høst også, og prøvde det meste for å bli kvitt dem. Det funket til slutt, men jeg husker ikke hva det var som gjorde at de forsvant...

Kan det ha vært nellik? Jeg strødde nellik overalt husker jeg...

*klaske*

Skrevet

Kanskje det! Legg ut en frukt eller noe som åte, og støvsug alle fluene opp når de sitter på den. Så kan du legge ut nellik etterpå kanskje?

Skrevet

Kanskje det! Legg ut en frukt eller noe som åte, og støvsug alle fluene opp når de sitter på den. Så kan du legge ut nellik etterpå kanskje?

Mamma påsto at de likte rødvin, så nå har jeg satt ut en liten skål og tenkte å støvsuge opp de som ikke drukner ja... Men disse fluene har visst ikke hørt om det tipset at de liksom skal like rødvin ser det ut som... *himle*

Skrevet

Mamma påsto at de likte rødvin, så nå har jeg satt ut en liten skål og tenkte å støvsuge opp de som ikke drukner ja... Men disse fluene har visst ikke hørt om det tipset at de liksom skal like rødvin ser det ut som... *himle*

Jeg har samme problem og holder på å bli gal....

De liker ihvertfall øl om en øsnker drukning, men de må formere seg fortere enn lynet!

Bare vinter og kulde som tar knekken på dem kanskje...

Skrevet

De kreler i vårt kjøkken også!! Og maaange av mine venners kjøkken. Tror det må være noe spesielt i år!

Skrevet

Vi er kvitt våre fluer. Ingen frukt står framme, vi legger alt i kjøleskapet og spyler godt før vi spiser det.

Biospannet sprayes og tømmes ofte. Sånn ellers har jeg jaktet og tatt knekken på alle fluer. Etter 3 dager var det tomt for fluer :)

Gubben var og handlet frukt på butikken i går. Han sa en hel sverm lettet da han tok i eplene, det var utrolig ekkelt!

Skrevet

Jeg har samme problem og holder på å bli gal....

De liker ihvertfall øl om en øsnker drukning, men de må formere seg fortere enn lynet!

Bare vinter og kulde som tar knekken på dem kanskje...

Fluene elsker rødvin og cognac i allefall.

Skrevet

Fluene elsker rødvin og cognac i allefall.

Akkurat som gubben om meg det! :-)

Skrevet

ta litt salmiakk i et eggeglass og sett på bordet.. da dør de...

Skrevet

Rødvin med en god dose zalo er tingen.

Eller STERK saft med zalo

Skrevet

At du elsker rødvin og cognac?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har også fått disse ekle fruktfluene i hus. Her ser det ut som om de fulgte med epler fra hagen.

Skrevet

At du elsker rødvin og cognac?

Nei - jeg elsker rødvin og gubben cognac..

Skrevet

Nei - jeg elsker rødvin og gubben cognac..

Å ja... Det skulle sikkert vært en "og" og ikke "om" i innlegget ditt, så jeg ble litt usikker.

Jeg synes begge deler smaker godt, men foretrekker rødvin :)

Skrevet

Jeg har også fått disse ekle fruktfluene i hus. Her ser det ut som om de fulgte med epler fra hagen.

Disgusting... går jo ikke an å drikke noe av glass her, for hver gang man skal ta seg en slurk så finner man en gjeng fluer i glasset...

Si ifra hvis du finner en kur.

Skrevet

Rødvin med en god dose zalo er tingen.

Eller STERK saft med zalo

Bare rødvin gjorde i alle fall ikke susen. De brydde seg ikke i det hele tatt.

Et (tomt) glass som det hadde vært Solo Lett i derimot... den ble nok en fin rugekasse i løpet av natta *stønn*

Skal prøve med Zalo i rødvinen, da.

Skrevet

Vi er kvitt våre fluer. Ingen frukt står framme, vi legger alt i kjøleskapet og spyler godt før vi spiser det.

Biospannet sprayes og tømmes ofte. Sånn ellers har jeg jaktet og tatt knekken på alle fluer. Etter 3 dager var det tomt for fluer :)

Gubben var og handlet frukt på butikken i går. Han sa en hel sverm lettet da han tok i eplene, det var utrolig ekkelt!

Ja, det er helt kvalmt å kjøpe frukt og jeg har lagt inn forbud inntil fluene er borte :-p

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Disgusting... går jo ikke an å drikke noe av glass her, for hver gang man skal ta seg en slurk så finner man en gjeng fluer i glasset...

Si ifra hvis du finner en kur.

Jeg prøvde det trikset under her om blandingen rødvin/Zalo. Det ser faktisk ut til å hjelpe!

:D

Skrevet

Jeg prøvde det trikset under her om blandingen rødvin/Zalo. Det ser faktisk ut til å hjelpe!

:D

Så du spanderer virkelig rødvin på de ekle krypa?-)

Skrevet

Bare rødvin gjorde i alle fall ikke susen. De brydde seg ikke i det hele tatt.

Et (tomt) glass som det hadde vært Solo Lett i derimot... den ble nok en fin rugekasse i løpet av natta *stønn*

Skal prøve med Zalo i rødvinen, da.

Kanskje du har edruelige fluer?

Lag kjempesterk saft, tilsett gjerne noen skjeer med sukker i tillegg. Og zalo. Sistnevnte gjør at de ikke kan sette seg på overflaten, men synker ned og drukner. *ond latter*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...