Gå til innhold

Å bli stevnet tl en rettsak..?

Anbefalte innlegg

Gjest litt ubehagelig sak
Skrevet

Hvis noen stevner deg inn som vitne i en rettsak, har man lov til å nekte? Er ikke i nærmeste familie med "tiltalte"(samboer med søsken).

Noen som vet regler ogsånn på dette?

Skrevet

nei det skal svært mye til å nekte. Du må dessuten fortelle sannheten.

Skrevet

Det har du nok ikke særlig gode muligheter til, nei. Og det at folk gjør sin plikt i slike tilfeller er en forutsetning for at rettssamfunnet skal fungere.

"........................................."

Skrevet

Det har du nok ikke særlig gode muligheter til, nei. Og det at folk gjør sin plikt i slike tilfeller er en forutsetning for at rettssamfunnet skal fungere.

"........................................."

Nå må jeg spørre et spørsmål. Er det slik at hvis man vitner og føler seg utrygg etterpå at politiet vil ta ansvar for vitnes sikkerhet? Eller står man der helt alene og ikke får noe hjelp.

Skrevet

Nå må jeg spørre et spørsmål. Er det slik at hvis man vitner og føler seg utrygg etterpå at politiet vil ta ansvar for vitnes sikkerhet? Eller står man der helt alene og ikke får noe hjelp.

Aner ikke. Du har ihvertfall et poeng når det gjelder reservasjoner mot å vitne, hvis så er tilfellet. Men hva de gjør med det aner jeg ikke.

".........................................."

Skrevet

Aner ikke. Du har ihvertfall et poeng når det gjelder reservasjoner mot å vitne, hvis så er tilfellet. Men hva de gjør med det aner jeg ikke.

Jeg skal ikke i noen rettsak men jeg har vært med på å anmelde noe som jeg helst egentlig ikke vil stå fram om.

Jeg har nemlig ikke lyst å bli drept hvis noen blir tatt.

Skrevet

Jeg skal ikke i noen rettsak men jeg har vært med på å anmelde noe som jeg helst egentlig ikke vil stå fram om.

Jeg har nemlig ikke lyst å bli drept hvis noen blir tatt.

Ikke? Så rart :-)

Men det er vel bare å spørre politiet om dette, i forbindelse med anmeldelsen?

Skrevet

Ikke? Så rart :-)

Men det er vel bare å spørre politiet om dette, i forbindelse med anmeldelsen?

Dette er en fellesanmeldelse, jeg håper at jeg ikke blir kontaktet selv om jeg er den som har sett mest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...