MsSophie Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 nei og nei,meiner dere at fedrene skal betale på tusenvis i bidrag og i tillegg skal kjøpe klær fordi moren ikkje gidder å pakke.dette høres fælt ut,kanskje på tide å vurdere om faren skal få omsorgen? Tusenvis av kroner???? Hvor har du det fra? Sett deg inn i de nye bidragsreglene, så ser du at det ikke akkurat regner bidragspenger over enslige forsørgere lenger. 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Tusenvis av kroner???? Hvor har du det fra? Sett deg inn i de nye bidragsreglene, så ser du at det ikke akkurat regner bidragspenger over enslige forsørgere lenger. Så sant, så sant. Foreslår at RUFFENvilla kan gå inn på trygdeetaten.no, se under bidrag, og gå deretter til bidragsveledning. Ikke mange kronene, nei. Og fatter ikke hva h*n prater om. Høres ut til å være en bitter mann, spør du meg! 0 Siter
Speak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Da min stesønn bodde hos oss "vanlig samvær" kjøpte vi litt klær til han. Et par bukser, et par gensere, t-shirt, sokker og truser + litt div. vi kom over. Dvs. det aller viktigste som vi visste ville bli brukt. Da hadde han bare med yttertøy, regntøy osv. Vi byttet tøyet da han var hos oss. (Kom med noe, og reiste hjem med noe annet) På den måten slapp han å flytte alt fram og tilbake hver gang. Synes det fungerte greit. 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Da min stesønn bodde hos oss "vanlig samvær" kjøpte vi litt klær til han. Et par bukser, et par gensere, t-shirt, sokker og truser + litt div. vi kom over. Dvs. det aller viktigste som vi visste ville bli brukt. Da hadde han bare med yttertøy, regntøy osv. Vi byttet tøyet da han var hos oss. (Kom med noe, og reiste hjem med noe annet) På den måten slapp han å flytte alt fram og tilbake hver gang. Synes det fungerte greit. Sånn gjør vi det også..., ungene har noe tøy hos pappaen som ham har kjøpt inn og som de bruker når de er der. Han vasker opp de klærne de kom i, og de får på seg det rent når de drar hjem til meg igjen. 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Da min stesønn bodde hos oss "vanlig samvær" kjøpte vi litt klær til han. Et par bukser, et par gensere, t-shirt, sokker og truser + litt div. vi kom over. Dvs. det aller viktigste som vi visste ville bli brukt. Da hadde han bare med yttertøy, regntøy osv. Vi byttet tøyet da han var hos oss. (Kom med noe, og reiste hjem med noe annet) På den måten slapp han å flytte alt fram og tilbake hver gang. Synes det fungerte greit. Det høres _mer_ enn greit ut i mine ører :-) Tror det er langt frem i tid før jeg eventuelt får ham til å kjøpe inn litt klær.. At han finner på det selv, tror jeg nemlig ikke. Godt å høre det fungerer for noen! :-) 0 Siter
RUFFENvilla Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 En halv tusenvis holder ikke til så mye da. Holder nøyaktig til halvparten av skolepengene til minstemann. Og så er det mat og klær og utstyr og ikke minst å bo. Er det bare mammaer som skal betale alt? viss det er snakk om 500 kroner så er barnet ganske mye hos far.ta 50\50 fordeling så får ingen støtte,og ingen må betale,og ingen trenger krangle! 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Sånn gjør vi det også..., ungene har noe tøy hos pappaen som ham har kjøpt inn og som de bruker når de er der. Han vasker opp de klærne de kom i, og de får på seg det rent når de drar hjem til meg igjen. Min x har ikke for vane å vaske klærne de har brukt. Som regel får jeg en haug med skittentøy tilbake. Skulle nesten latt ham lese tråden her ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 viss det er snakk om 500 kroner så er barnet ganske mye hos far.ta 50\50 fordeling så får ingen støtte,og ingen må betale,og ingen trenger krangle! Nei, minstemann er hos faren fire dager i mnd, dvs annenhver helg. Ingen ukedager. Og jeg får nøyaktig 540 kr i bidrag og skolen koster 1050 kr i mnd. Han har han i feriene også dersom han har lyst og ikke er bortreist. 0 Siter
Speak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Sånn gjør vi det også..., ungene har noe tøy hos pappaen som ham har kjøpt inn og som de bruker når de er der. Han vasker opp de klærne de kom i, og de får på seg det rent når de drar hjem til meg igjen. Han reiste ikke hjem i klærne han kom i. Dette ble byttet på så jeg slapp å vaske mens han var her. Mora var helt fornøyd uansett. Vi kjøpte en del, og de klærne var like fine som de ho kjøpte. Så det var helt tilfeldig hva han hadde på da han reiste hjem. Etter hvert ble det vel til at vi kjøpte mer og mer klær. Nå bor gutten halve tiden hos oss, og vi kjøper også ca. halvparten av klærne. Det har også fungert bra. 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Min x har ikke for vane å vaske klærne de har brukt. Som regel får jeg en haug med skittentøy tilbake. Skulle nesten latt ham lese tråden her ;-) Det var sånn det begynte, jeg fikk alltid en bag full av skittentøy hjem etter helgebesøk, og sa ifra at sånn gadd jeg ikke å ha det, derfor lot jeg heller være så sende med tøy.Han lærte etterhvert:) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 nei og nei,meiner dere at fedrene skal betale på tusenvis i bidrag og i tillegg skal kjøpe klær fordi moren ikkje gidder å pakke.dette høres fælt ut,kanskje på tide å vurdere om faren skal få omsorgen? Jeg får den svimlende sum av 330 kroner i bidrag i mnd. Gutten har ikke sett sin far siden bursdagen i vinter, grunnen til størrelsen på bidraget er farens lave inntekt. Mye å kjøpe klær for gitt!? 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 De bor hjemme, altså hos meg. Og er hos ham _egentlig_ annenhver helg + en ettermiddag i uka. Nå jobber han mye borte, så han hopper glatt over samværet om det ikke "passer". Ingen overgangsfase, altså. Disse ekstra dagene ville han merkelig nok ta igjen etter en hel del forsømt fravær. Det er bare så innmari mye pes med den pakkingen - som må være så prikkfri, at det stjeler endel av både energi og humør. Og i tillegg det å gå og vente på en illsint telefon, er ikke noe særlig. Snakke sammen har jeg prøvd utallige ganger, for å si det sånn. Han er usaklig (og usmakelig!!), og går fullstendig til anngrep på meg som person, istedenfor å diskutere det som faktisk er saken. "Det er bare så innmari mye pes med den pakkingen - som må være så prikkfri, at det stjeler endel av både energi og humør. Og i tillegg det å gå og vente på en illsint telefon, er ikke noe særlig." GRRRRRRR!!! Nå får du meg sur igjen!! I alle dager da jente!!? Må ikke la dritten trykke deg ned mer! Nå gir du klar beskjed; dersom det ikke er BRA NOK, får du FAEN MEG kjøpe/skaffe til veie det du mangler SELV. Og gi beskjed om at du vil ha deg frabedt sure telefoner, og at du kommer til å skru av telefonen om han ikke kutter ut sin idiotiske oppførsel. Han virker ikke helt god, men så lenge han får fortsette å herse, så tar det aldri slutt heller..... *sende deg en styrketanke* Jeg kjenner meg godt igjen, både i kravene hans og usmakeligheten. Nå har min eks resignert. Han har ikke så mye å tilby, så han holder seg helt vekke. Ikke spør hvorfor, jeg aner ikke. Men det er på en måte veldig greit (for MEG). Men da vi hadde samvær, var det overhodet ikke knirkefritt. Det var krangling over en lav sko, og han tok ikke akkurat hensyn til at ungen stod rett nedenfor. Sure telefoner osv... argh. Alt man skal finne seg i?!? Nei, sett ned foten (det gjorde jeg!), og forlang at han oppfører seg som en voksen mann. I motsatt fall, "kan du godt bli en ordentlig bitch tilbake". Og det blir IKKE hyggelig... Jeg mener ikke at det er spesielt fint å true for å oppnå det man vil, men til noen så er det eneste språket de forstår. varme klemmer 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Det høres _mer_ enn greit ut i mine ører :-) Tror det er langt frem i tid før jeg eventuelt får ham til å kjøpe inn litt klær.. At han finner på det selv, tror jeg nemlig ikke. Godt å høre det fungerer for noen! :-) ..kanskje når han _må_? (når det ikke finnes noen ekstra klær med i bagen?) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg får den svimlende sum av 330 kroner i bidrag i mnd. Gutten har ikke sett sin far siden bursdagen i vinter, grunnen til størrelsen på bidraget er farens lave inntekt. Mye å kjøpe klær for gitt!? Jeg skjønner at det hagler tusenvis nedover deg også ;o) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg skjønner at det hagler tusenvis nedover deg også ;o) Ja, er du gal? Vet knapt hvor jeg skal stappe alle tusingene jeg??! Skuffer og skap er stappa. Har begynt på rammemadrass nr. 2. yeah right... 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Ja, er du gal? Vet knapt hvor jeg skal stappe alle tusingene jeg??! Skuffer og skap er stappa. Har begynt på rammemadrass nr. 2. yeah right... Hehe, noen ganger lurer jeg på hva folk tror. Tror de at vi velter oss i luksus? 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg har ikke erfaring med slikt, men selvfølgelig må barna ha dobbelt opp av en del ting når de skal leve på den måten. Det eneste de skulle trenge å pakke er litt vanlige klar. (Alle har vel sine favorittklær som de ønsker å ha på) Nattøy, truser, t-skjorter, strømper, støvler, regntøy samt tannbørste ol bør pappaen kjøpe inn til de. (sikkert noe jeg har glemt.) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Min x har ikke for vane å vaske klærne de har brukt. Som regel får jeg en haug med skittentøy tilbake. Skulle nesten latt ham lese tråden her ;-) Nei, nei nei, skal han ha omsorg for barna bør han bli voksen og ta ansvar. Slik kan du ikke holde på!!!! 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 "Det er bare så innmari mye pes med den pakkingen - som må være så prikkfri, at det stjeler endel av både energi og humør. Og i tillegg det å gå og vente på en illsint telefon, er ikke noe særlig." GRRRRRRR!!! Nå får du meg sur igjen!! I alle dager da jente!!? Må ikke la dritten trykke deg ned mer! Nå gir du klar beskjed; dersom det ikke er BRA NOK, får du FAEN MEG kjøpe/skaffe til veie det du mangler SELV. Og gi beskjed om at du vil ha deg frabedt sure telefoner, og at du kommer til å skru av telefonen om han ikke kutter ut sin idiotiske oppførsel. Han virker ikke helt god, men så lenge han får fortsette å herse, så tar det aldri slutt heller..... *sende deg en styrketanke* Jeg kjenner meg godt igjen, både i kravene hans og usmakeligheten. Nå har min eks resignert. Han har ikke så mye å tilby, så han holder seg helt vekke. Ikke spør hvorfor, jeg aner ikke. Men det er på en måte veldig greit (for MEG). Men da vi hadde samvær, var det overhodet ikke knirkefritt. Det var krangling over en lav sko, og han tok ikke akkurat hensyn til at ungen stod rett nedenfor. Sure telefoner osv... argh. Alt man skal finne seg i?!? Nei, sett ned foten (det gjorde jeg!), og forlang at han oppfører seg som en voksen mann. I motsatt fall, "kan du godt bli en ordentlig bitch tilbake". Og det blir IKKE hyggelig... Jeg mener ikke at det er spesielt fint å true for å oppnå det man vil, men til noen så er det eneste språket de forstår. varme klemmer Hehe, du er søt du :-) Takk så mye for velment kjeft, og for styrkeklemmene, tror jeg trengte begge deler, ja! :-) Ler høyt her, av dine kanonbra'e formuleringer :-) Ho- ho Okay, jeg skal prøve.., kan gjerne være bitch jeg, om jeg må. Og du har så rett, så rett, at det er det eneste språket slike personer forstår. Må si du var flink mht din x, imponerende bra at du stod sånn på for å få orden på sakene!! Så så, ikke bli sur, kjære deg, *humre*, jeg skal skjerpe meg.., tror jeg ;-) Har forøvrig svart deg på din gledes'tråd :-) Skikkelig Big hug from 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Jeg har ikke erfaring med slikt, men selvfølgelig må barna ha dobbelt opp av en del ting når de skal leve på den måten. Det eneste de skulle trenge å pakke er litt vanlige klar. (Alle har vel sine favorittklær som de ønsker å ha på) Nattøy, truser, t-skjorter, strømper, støvler, regntøy samt tannbørste ol bør pappaen kjøpe inn til de. (sikkert noe jeg har glemt.) Ja, enig med deg. Det blir utvilsomt mye unødvendig pes, også for barna, når man må pakke (nesten) mer enn til ferier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.