Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hehe, noen ganger lurer jeg på hva folk tror. Tror de at vi velter oss i luksus? Min x tror (trodde?) faktisk det. Han sa en gang at jeg skulle bare holde kjeft, for jeg tjente jo RÅTT på å være alene. SOM OM JEG HADDE VALGT DET OM JEG VILLE??? Aldri i livet. Ingen å dele sorger og gleder med.. Nei takk, heller fattig og to, enn alene og "rik" (i hans øyne). At han betaler 330 kr nå er faktisk min feil da, må jeg innrømme. Var jeg som tenkte at tiden var inne for en justering av bidraget, han betalte 1100 før og jeg syns det var litt lite.. Men justeringen gikk ikke i min favør for å si det slik. Men men, ikke så mye å gjøre med det... 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Nei, nei nei, skal han ha omsorg for barna bør han bli voksen og ta ansvar. Slik kan du ikke holde på!!!! Likte ditt svar, abrahamsen, og er enig også her. Kan du please fortelle meg hvorfor jeg i alle dager lar meg dirigere slik av denne - ja, umodne "mannen"? Skal prøve å bli tøffere, slik også "sol etter regn" sier jeg må bli. *manne meg opp* 0 Siter
bouenas Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Min x tror (trodde?) faktisk det. Han sa en gang at jeg skulle bare holde kjeft, for jeg tjente jo RÅTT på å være alene. SOM OM JEG HADDE VALGT DET OM JEG VILLE??? Aldri i livet. Ingen å dele sorger og gleder med.. Nei takk, heller fattig og to, enn alene og "rik" (i hans øyne). At han betaler 330 kr nå er faktisk min feil da, må jeg innrømme. Var jeg som tenkte at tiden var inne for en justering av bidraget, han betalte 1100 før og jeg syns det var litt lite.. Men justeringen gikk ikke i min favør for å si det slik. Men men, ikke så mye å gjøre med det... Må bare kommentere dette.. Min x tror også jeg blir steinrik på hans bidrag. Merkelig det der. Jeg var nær på å gjøre samme "feil" som du. Jeg ringte trygdekontoret, fordi jeg mente jeg hadde rett på _opp_justering av bidraget. (i følge en venninne av meg, som mottar mye mer i bidrag). Heldigvis for meg, var denne damen jeg pratet med, så ærlig at hun rådet meg til å ikke søke om mer/større bidrag. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Min x tror (trodde?) faktisk det. Han sa en gang at jeg skulle bare holde kjeft, for jeg tjente jo RÅTT på å være alene. SOM OM JEG HADDE VALGT DET OM JEG VILLE??? Aldri i livet. Ingen å dele sorger og gleder med.. Nei takk, heller fattig og to, enn alene og "rik" (i hans øyne). At han betaler 330 kr nå er faktisk min feil da, må jeg innrømme. Var jeg som tenkte at tiden var inne for en justering av bidraget, han betalte 1100 før og jeg syns det var litt lite.. Men justeringen gikk ikke i min favør for å si det slik. Men men, ikke så mye å gjøre med det... Min har aldri betalt noe mer. Og jeg tror faktisk ikke det er særlig lurt av meg å spørre etter mer. Men jeg betale en periode da. 880 måtte jeg betale og da hadde jeg minstemann 50/50. Og betalte alt tøy og utstyr da også fordi faren hadde så dårlig råd. Jeg mottok nemlig bidrag for de to eldste og det var jo pluss på inntekten min. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Må bare kommentere dette.. Min x tror også jeg blir steinrik på hans bidrag. Merkelig det der. Jeg var nær på å gjøre samme "feil" som du. Jeg ringte trygdekontoret, fordi jeg mente jeg hadde rett på _opp_justering av bidraget. (i følge en venninne av meg, som mottar mye mer i bidrag). Heldigvis for meg, var denne damen jeg pratet med, så ærlig at hun rådet meg til å ikke søke om mer/større bidrag. Heldig du da... Jeg ringte også trygdekontoret og hørte om det i det hele tatt var vits i å søke. Han jeg snakket med sa i utgangspunktet at det ikke var mulig å sjekke det før de åpnet saken (at jeg søkte). Han sa jeg måtte finne ut hva han jobbet med/lønn.... "eh, som om JEG skulle finne ut det ved å ringe han?? Jeg må jo bare stole på det han sier!?" Anyway.. han forstod jo raskt at vi ikke har NOE kontakt, så sa han "vent litt", og knottet ivei på tastaturet... Og da han kom tilbake i tlf, sa han "jepp, du kan TRYGT søke om bidragsendring. Du kommer iallefall IKKE til å tape på det". Selvsagt søkte jeg. Han hadde tydeligvis gått utenom noen regler og sjekket for meg, uten å si noe som helst. Bare antydet at dette burde jeg gjøre. Tviler på at det er vits i å klage på det, for det blir uansett ord mot ord... ARGH 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Min har aldri betalt noe mer. Og jeg tror faktisk ikke det er særlig lurt av meg å spørre etter mer. Men jeg betale en periode da. 880 måtte jeg betale og da hadde jeg minstemann 50/50. Og betalte alt tøy og utstyr da også fordi faren hadde så dårlig råd. Jeg mottok nemlig bidrag for de to eldste og det var jo pluss på inntekten min. Jeg tror min x bor like i nærheten av deg (om jeg ikke husker feil)... Kan du ikke kjøre over han om du ser han? Neida, jeg tuller.... Men noen ganger får man lyst til å bare fjerne de fra livet vårt. De bare forsurer og er ikke ute etter barnets beste overhodet. Bare MEG, MEG, MEG! Bah.. "kjekt" å ha liten inntekt, for da slipper de jo unna DET ansvaret også! Tar jo ikke akkurat mye ansvar ellers i ungens liv.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg tror min x bor like i nærheten av deg (om jeg ikke husker feil)... Kan du ikke kjøre over han om du ser han? Neida, jeg tuller.... Men noen ganger får man lyst til å bare fjerne de fra livet vårt. De bare forsurer og er ikke ute etter barnets beste overhodet. Bare MEG, MEG, MEG! Bah.. "kjekt" å ha liten inntekt, for da slipper de jo unna DET ansvaret også! Tar jo ikke akkurat mye ansvar ellers i ungens liv.. Jeg holdt nesten på å kjøre på min første ex en gang, det var faktisk et uhell. I det jeg bråbremset og så trynet hans så overveide jeg alvorlig å trykke på gassen isteden men mitt bedre jeg kom fram så jeg fortsatte å bremse og stoppet bare noen cm unna. Det er femten år siden og siste gangen jeg så ham. Ungene, de store selvfølgelig, har heldigvis ikke sett ham på 20 år. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Jeg holdt nesten på å kjøre på min første ex en gang, det var faktisk et uhell. I det jeg bråbremset og så trynet hans så overveide jeg alvorlig å trykke på gassen isteden men mitt bedre jeg kom fram så jeg fortsatte å bremse og stoppet bare noen cm unna. Det er femten år siden og siste gangen jeg så ham. Ungene, de store selvfølgelig, har heldigvis ikke sett ham på 20 år. hihi... jeg SKJØNNER at det var fristende!!! Men du er nok glad du klarte å la være.. Konsekvensene er nok (dessverre) litt for tøffe.. Nei, selv om de er drittsekker, så skal de iallefall ha for at de gjør oss exene til sterke og selvstendige kvinner, med ekstra masse omsorg og omtanke for barna våre.. Må kompensere for en fraværende fjott av en far - og gjør det med glede, for barnets skyld. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 hihi... jeg SKJØNNER at det var fristende!!! Men du er nok glad du klarte å la være.. Konsekvensene er nok (dessverre) litt for tøffe.. Nei, selv om de er drittsekker, så skal de iallefall ha for at de gjør oss exene til sterke og selvstendige kvinner, med ekstra masse omsorg og omtanke for barna våre.. Må kompensere for en fraværende fjott av en far - og gjør det med glede, for barnets skyld. Lurer på hva slags straff jeg hadde fått? Dette er bare tankespinn, jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke gjorde det men det hadde spart meg for mye dritt. Jeg hadde uansett vært ferdig med den straffen nå) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Lurer på hva slags straff jeg hadde fått? Dette er bare tankespinn, jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke gjorde det men det hadde spart meg for mye dritt. Jeg hadde uansett vært ferdig med den straffen nå) Tja.... ikke godt å si hva straffen hadde blitt! Men jeg SKJØNNER at noen gjør nasty ting i affekt... Man blir jaggu ikke presset så hardt av NOEN som av exer!! Og det ser ikke ut som om de er en utdøende rase heller... hehe.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Tja.... ikke godt å si hva straffen hadde blitt! Men jeg SKJØNNER at noen gjør nasty ting i affekt... Man blir jaggu ikke presset så hardt av NOEN som av exer!! Og det ser ikke ut som om de er en utdøende rase heller... hehe.. Dessverre er de ikke det. Jeg tror ikke jeg vil ha noen ny mann, enda så kjedelig det er om kvelden når minstemann har lagt seg. Jeg tror ikke jeg fikser en tredje ex som er av den plagsomme sorten. Og ikke ser det ut til at jeg klarer å finne riktig sort heller:o) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Dessverre er de ikke det. Jeg tror ikke jeg vil ha noen ny mann, enda så kjedelig det er om kvelden når minstemann har lagt seg. Jeg tror ikke jeg fikser en tredje ex som er av den plagsomme sorten. Og ikke ser det ut til at jeg klarer å finne riktig sort heller:o) Hehe.. nei du sier noe. Jeg setter inn en veninne som vikar så lenge! Flytter inn i kollektiv snart.. Takk for praten! Natta, sov godt!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hehe.. nei du sier noe. Jeg setter inn en veninne som vikar så lenge! Flytter inn i kollektiv snart.. Takk for praten! Natta, sov godt!! Sov godt du også ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Nå har vi ungene 50/50 så vi har begge full garderobe og vel så det til begge ungene. Kunne ikke falt meg inn å drive på sånn som mange gjør med å holde ungene med klær også hos faren. En venninne av meg pakket ungenes ferietøy da de skulle på sommerferie med faren... Jeg sa ikke noe, men det hadde ikke vært meg! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Det høres _mer_ enn greit ut i mine ører :-) Tror det er langt frem i tid før jeg eventuelt får ham til å kjøpe inn litt klær.. At han finner på det selv, tror jeg nemlig ikke. Godt å høre det fungerer for noen! :-) Kanskje du skulle hamstre litt neste gang det er salg på H&M, levere dette hos pappaen og si at du ønsker at disse klærne skal være der? Ikke at det egentlig er riktig at du betaler for dette, men det blir antakelig enklere for deg. Handlet en del ekstraklær på salget på H&M, fikk blant annet bukser og gensere til under 50 kr. stykket. Evt. kan du jo da si til pappaen at du betaler denne gangen, men at du forutsetter at han supplerer etterhvert. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Likte ditt svar, abrahamsen, og er enig også her. Kan du please fortelle meg hvorfor jeg i alle dager lar meg dirigere slik av denne - ja, umodne "mannen"? Skal prøve å bli tøffere, slik også "sol etter regn" sier jeg må bli. *manne meg opp* Du tenker nok på barnas beste og vil ikke lage for mye styr. Derfor har du valgt minste motstands vei. (Selv om den også er slitsomt) Defor har du latt deg dirigere. 0 Siter
flisa Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Likte ditt svar, abrahamsen, og er enig også her. Kan du please fortelle meg hvorfor jeg i alle dager lar meg dirigere slik av denne - ja, umodne "mannen"? Skal prøve å bli tøffere, slik også "sol etter regn" sier jeg må bli. *manne meg opp* Slike ekser er under huden på en i årevis. 7 år etter skilsmissen tok jeg meg selv i å opplyse eksen om hvor mye den nye buksa jeg hadde på meg kosta -at den VAR kjøpt på salg altså. Det er fanken meg til å grine av. Som om han har noe med det lenger. Han var og er utrolig gjerrig og smålig. Jeg måtte spørre om penger til bind - og jeg tjente mye mer enn han. Jeg satt med millinbudsjett på jobben og var ikke betrodd egen lønnskonto engang hjemme. *BLIR SÅ SINT NÅR JEG TENKER PÅ DET* Men hun har bor sammen med nå lar seg ikke "pelle på nesa" ...så det har nok mye med hvordan vi selv står opp for oss selv å gjøre også. Ingen vil hate deg om du blir forbannet og sint tilbake og forteller han et sannhetens ord.....men så var det det å gjøre det da. Tror ikke det går over før de er daue. 0 Siter
flisa Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Du tenker nok på barnas beste og vil ikke lage for mye styr. Derfor har du valgt minste motstands vei. (Selv om den også er slitsomt) Defor har du latt deg dirigere. Ja - og det varer i ÅREVIS. 0 Siter
flisa Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 "Det er bare så innmari mye pes med den pakkingen - som må være så prikkfri, at det stjeler endel av både energi og humør. Og i tillegg det å gå og vente på en illsint telefon, er ikke noe særlig." GRRRRRRR!!! Nå får du meg sur igjen!! I alle dager da jente!!? Må ikke la dritten trykke deg ned mer! Nå gir du klar beskjed; dersom det ikke er BRA NOK, får du FAEN MEG kjøpe/skaffe til veie det du mangler SELV. Og gi beskjed om at du vil ha deg frabedt sure telefoner, og at du kommer til å skru av telefonen om han ikke kutter ut sin idiotiske oppførsel. Han virker ikke helt god, men så lenge han får fortsette å herse, så tar det aldri slutt heller..... *sende deg en styrketanke* Jeg kjenner meg godt igjen, både i kravene hans og usmakeligheten. Nå har min eks resignert. Han har ikke så mye å tilby, så han holder seg helt vekke. Ikke spør hvorfor, jeg aner ikke. Men det er på en måte veldig greit (for MEG). Men da vi hadde samvær, var det overhodet ikke knirkefritt. Det var krangling over en lav sko, og han tok ikke akkurat hensyn til at ungen stod rett nedenfor. Sure telefoner osv... argh. Alt man skal finne seg i?!? Nei, sett ned foten (det gjorde jeg!), og forlang at han oppfører seg som en voksen mann. I motsatt fall, "kan du godt bli en ordentlig bitch tilbake". Og det blir IKKE hyggelig... Jeg mener ikke at det er spesielt fint å true for å oppnå det man vil, men til noen så er det eneste språket de forstår. varme klemmer Herlig 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Hehe, du er søt du :-) Takk så mye for velment kjeft, og for styrkeklemmene, tror jeg trengte begge deler, ja! :-) Ler høyt her, av dine kanonbra'e formuleringer :-) Ho- ho Okay, jeg skal prøve.., kan gjerne være bitch jeg, om jeg må. Og du har så rett, så rett, at det er det eneste språket slike personer forstår. Må si du var flink mht din x, imponerende bra at du stod sånn på for å få orden på sakene!! Så så, ikke bli sur, kjære deg, *humre*, jeg skal skjerpe meg.., tror jeg ;-) Har forøvrig svart deg på din gledes'tråd :-) Skikkelig Big hug from Hehe.. det er bare det at så lenge vi ikke står på krava, eller setter ned foten, så innbiller de seg at oppførselen deres er HELT AKSEPTABEL! Det er ingen som forteller dem noe annet, og de elsker makten de får over oss. Akseptabel er oppførselen selvsagt ikke. Han har ingen rett til å rakke ned på deg når du (faen meg!) vasker klærne til ungene, bretter dem sirlig (regner jeg med), og pakker dem pent og oversiktlig ned i en bag, så det skal være lett å finne for en stakkars "rotehue-weekendpappa" når han måtte trenge det. (Alternativt enkelt for barna å finne frem i bagen, da er det selvsagt greit ) Og så presterer drittsekken å sende all skittenvasken hjem til deg fordi han ikke gidder å vaske det, og i tillegg KJEFTE på deg fordi det mangler en sokk???? Jeg blir heit innvendig av raseri på dine vegne. Ja, for jeg har opplevd det samme selv. Og det gjør meg forbanna å vite at de får lov til å ture frem på den måten. Med hvilken rett da?? Min ex var veldig flink til å kritisere, og stille kontrollspørsmål ala; "har du husket regntøy?" "har du tatt med ORDENTLIGE klær, ikke bare reserveklær??" (klærne jeg sendte med var visst ikke bra nok. Men vi hadde ikke råd til å kjøpe klær i hytt og pine, og arvet en del også... så de var nok litt velbrukt) Helt utrolig hva de får seg til å si! Jada, jeg blir engasjert i urettferdig behandlig vettu... Selv om jeg kjeftet og smalt på min ex, hjalp det ikke. Det jeg gjorde var aldri bra nok uansett. Jeg skulle bare gitt F fra begynnelsen av, og latt han kjøpe det som trengtes av egen lommebok (men han hadde nok nektet plent). Men av hensyn til ungen strekker man seg jo selvsagt langt for å få det til å være mest mulig smidig. Men det koster. GUD som det koster! Husker en gang vi bodde ca 4 timers kjøring fra hverandre. Han kom faktisk og hentet gutten (!), vanligvis var det MEG som kjørte og hentet... Men denne gangen gjorde han det (wow). Det var sommerferie, og de skulle ha en ca uke sammen. Fikk inntrykk av at alt hadde vært greit og gutten var glad og fornøyd da han kom derfra. Men flere _mnd_ senere fortalte han helt "ut av det blå" at "åååh, det var så forferdelig flaut da jeg var hos pappa i sommer!!!!!" (åh?) "ja, for DU hadde glemt å legge shorts i bagen, og så TVINGTE han meg til å gå gjennom byen (til H&M) i BARE TRUSA!!!!" (sikkert fordi pappaen mente at ingen ville legge merke til/bry seg om, om det var en boxer eller en vanlig shorts han hadde på seg). Men GUTTEN visste, og skammet seg DYPT. Han hadde ikke fortalt det før, sikkert av redsel for at jeg ville fly i TAKET over historien (hvilket jeg gjorde - og blir fremdeles forbannet av å tenke på den). Jeg HADDE sendt med shorts, men han hadde sikkert ikke lett ordentlig da vettu... Og sikkert i ren irritasjon/forbannelse over meg, tvang han guttungen (da 7-8 år) til å gå i boxeren, for han mente det var for varmt til å ha på bukse ute... Helt sinnsykt! Nei, du må kreve mer på egne vegne. Du har kommet deg vekk fra dritten, og nå er det kanskje på tide å kvitte seg med mer "pliktløp" ovf. han. Så lenge han får herse på slik, så har han fremdeles makt over deg. Ingen god tanke. Men du må selvsagt finne en måte som passer for deg. Jeg syns bare du skal sette deg i respekt. Hva er det verste som kan skje? Går han over streken, anmelder du han. Kutter han kontakten med ungene som straff, ja, så er han intet tap, slik jeg ser det.... Lettere sagt enn gjort, men jeg fikk lyst å peppe deg litt. Det er ren omsorg. Og NÅ kan du gratulere meg med dagen! ) nattaklem fra meg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.