Gå til innhold

Klær hos helgepappa

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

18

• Dorthe

11

• flisa

6

• MsSophie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe.. det er bare det at så lenge vi ikke står på krava, eller setter ned foten, så innbiller de seg at oppførselen deres er HELT AKSEPTABEL! Det er ingen som forteller dem noe annet, og de elsker makten de får over oss.

Akseptabel er oppførselen selvsagt ikke. Han har ingen rett til å rakke ned på deg når du (faen meg!) vasker klærne til ungene, bretter dem sirlig (regner jeg med), og pakker dem pent og oversiktlig ned i en bag, så det skal være lett å finne for en stakkars "rotehue-weekendpappa" når han måtte trenge det.

(Alternativt enkelt for barna å finne frem i bagen, da er det selvsagt greit ;) )

Og så presterer drittsekken å sende all skittenvasken hjem til deg fordi han ikke gidder å vaske det, og i tillegg KJEFTE på deg fordi det mangler en sokk???? Jeg blir heit innvendig av raseri på dine vegne. Ja, for jeg har opplevd det samme selv. Og det gjør meg forbanna å vite at de får lov til å ture frem på den måten. Med hvilken rett da?? Min ex var veldig flink til å kritisere, og stille kontrollspørsmål ala; "har du husket regntøy?" "har du tatt med ORDENTLIGE klær, ikke bare reserveklær??" (klærne jeg sendte med var visst ikke bra nok. Men vi hadde ikke råd til å kjøpe klær i hytt og pine, og arvet en del også... så de var nok litt velbrukt) Helt utrolig hva de får seg til å si!

Jada, jeg blir engasjert i urettferdig behandlig vettu... Selv om jeg kjeftet og smalt på min ex, hjalp det ikke. Det jeg gjorde var aldri bra nok uansett. Jeg skulle bare gitt F fra begynnelsen av, og latt han kjøpe det som trengtes av egen lommebok (men han hadde nok nektet plent). Men av hensyn til ungen strekker man seg jo selvsagt langt for å få det til å være mest mulig smidig. Men det koster. GUD som det koster! :(

Husker en gang vi bodde ca 4 timers kjøring fra hverandre. Han kom faktisk og hentet gutten (!), vanligvis var det MEG som kjørte og hentet... Men denne gangen gjorde han det (wow). Det var sommerferie, og de skulle ha en ca uke sammen.

Fikk inntrykk av at alt hadde vært greit og gutten var glad og fornøyd da han kom derfra.

Men flere _mnd_ senere fortalte han helt "ut av det blå" at "åååh, det var så forferdelig flaut da jeg var hos pappa i sommer!!!!!" (åh?) "ja, for DU hadde glemt å legge shorts i bagen, og så TVINGTE han meg til å gå gjennom byen (til H&M) i BARE TRUSA!!!!" (sikkert fordi pappaen mente at ingen ville legge merke til/bry seg om, om det var en boxer eller en vanlig shorts han hadde på seg). Men GUTTEN visste, og skammet seg DYPT.

Han hadde ikke fortalt det før, sikkert av redsel for at jeg ville fly i TAKET over historien (hvilket jeg gjorde - og blir fremdeles forbannet av å tenke på den). Jeg HADDE sendt med shorts, men han hadde sikkert ikke lett ordentlig da vettu... Og sikkert i ren irritasjon/forbannelse over meg, tvang han guttungen (da 7-8 år) til å gå i boxeren, for han mente det var for varmt til å ha på bukse ute... Helt sinnsykt!

Nei, du må kreve mer på egne vegne. Du har kommet deg vekk fra dritten, og nå er det kanskje på tide å kvitte seg med mer "pliktløp" ovf. han. Så lenge han får herse på slik, så har han fremdeles makt over deg. Ingen god tanke.

Men du må selvsagt finne en måte som passer for deg. Jeg syns bare du skal sette deg i respekt. Hva er det verste som kan skje? Går han over streken, anmelder du han. Kutter han kontakten med ungene som straff, ja, så er han intet tap, slik jeg ser det....

Lettere sagt enn gjort, men jeg fikk lyst å peppe deg litt. Det er ren omsorg. :)

Og NÅ kan du gratulere meg med dagen! ;))

nattaklem fra meg

Hei! :-) Ville takke for alle gode svar her (sent men godt), så ser jeg at natteravnen var her etter at jeg hadde logget av :-)

Hadde du bursdag..?? Siden jeg kunne gratulere deg med dagen, altså.. Eller kanskje heller fordi du har funnet frem til urkvinnen i deg, som kan stå på krava? ;-) (fantastisk godt gjort av deg!!) Eller fordi du peppet meg..?

Altså, uansett hvilken av disse grunnene; jeg gratulerer hjerteligst!! :-) Alt dette er jo en bragd, ja til & med å fylle år! :-)

Holdt på å klikke da jeg leste hva din x hadde gjort - tvang din sønn til å gå i boxeren gjennom sentrum. Herregud, for en drittsekk!! Nettopp slike ting jeg frykter kan hende med mine barn også, som han kan finne på å gjøre for å skade "meg". Det er bare helt horribelt at det finnes slike menneker.

Puh., må få igjen pusten her.

Var forresten så modig at jeg argumenterte kraftig mot ham the other day. Om en annen ting, som jeg var så dum å spørre ham om. Han lot som vanlig diskusjonen gå ut over alle grenser, skamkalte meg, og hånlo av meg samtidig. Skikkelig ekkel fyr, skal jeg love deg! Jeg aktet ikke å finne meg i den dritten - fra den dritten, og diskuterte aggresivt, men faktisk saklig tilbake, før jeg avsluttet og gikk.

Han skrek etter meg at jeg hadde forandret meg sånn og blitt så frekk osv, han var jammen glad vi ikke var sammen lenger osv, osv.

Etter å ha summet meg (blir alltid litt skjelven etter konfrontasjoner med ham), smilte jeg et skjevt, litt triumferende halv-smil for meg selv.

Ja, går han over streken, anmelder jeg ham. Faktisk en bekjent av meg som gjerne vil anmelde ham pga alt han påførte meg, av grov fysisk og psykisk art. Men jeg har foreløpig takket nei, ønsker ikke at denne vennen av meg skal måtte gå igjennom så mye for min del. Om politiet likevel bestemmer seg for å gjenoppta saken, er det helt ok.

Jaja, sporet litt av her....

Takk for nok et herlig svar! :-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hei! :-) Ville takke for alle gode svar her (sent men godt), så ser jeg at natteravnen var her etter at jeg hadde logget av :-)

Hadde du bursdag..?? Siden jeg kunne gratulere deg med dagen, altså.. Eller kanskje heller fordi du har funnet frem til urkvinnen i deg, som kan stå på krava? ;-) (fantastisk godt gjort av deg!!) Eller fordi du peppet meg..?

Altså, uansett hvilken av disse grunnene; jeg gratulerer hjerteligst!! :-) Alt dette er jo en bragd, ja til & med å fylle år! :-)

Holdt på å klikke da jeg leste hva din x hadde gjort - tvang din sønn til å gå i boxeren gjennom sentrum. Herregud, for en drittsekk!! Nettopp slike ting jeg frykter kan hende med mine barn også, som han kan finne på å gjøre for å skade "meg". Det er bare helt horribelt at det finnes slike menneker.

Puh., må få igjen pusten her.

Var forresten så modig at jeg argumenterte kraftig mot ham the other day. Om en annen ting, som jeg var så dum å spørre ham om. Han lot som vanlig diskusjonen gå ut over alle grenser, skamkalte meg, og hånlo av meg samtidig. Skikkelig ekkel fyr, skal jeg love deg! Jeg aktet ikke å finne meg i den dritten - fra den dritten, og diskuterte aggresivt, men faktisk saklig tilbake, før jeg avsluttet og gikk.

Han skrek etter meg at jeg hadde forandret meg sånn og blitt så frekk osv, han var jammen glad vi ikke var sammen lenger osv, osv.

Etter å ha summet meg (blir alltid litt skjelven etter konfrontasjoner med ham), smilte jeg et skjevt, litt triumferende halv-smil for meg selv.

Ja, går han over streken, anmelder jeg ham. Faktisk en bekjent av meg som gjerne vil anmelde ham pga alt han påførte meg, av grov fysisk og psykisk art. Men jeg har foreløpig takket nei, ønsker ikke at denne vennen av meg skal måtte gå igjennom så mye for min del. Om politiet likevel bestemmer seg for å gjenoppta saken, er det helt ok.

Jaja, sporet litt av her....

Takk for nok et herlig svar! :-)

Hei!!

Tusen takk for "mailen", u made my day! For HERLIGHET så glad jeg ble nå!!!! DU ER KJEMPEFLINK!!!! Jeg ble rent stolt over deg nå!! Jeg vet at det må koste å stå opp mot den dritten!! Men jeg tror det er det eneste som hjelper mot en sånn type som han. Han kommer ALDRI til å skjerpe seg ellers er jeg redd...

Hahahaha.... Nå fikk jeg meg en god latter og smiler fremdeles av den dumme eksen din! Jeg syns jeg ser trynet hans når han står der og har tapt diskusjonen!

"Han skrek etter meg at jeg hadde forandret meg sånn og blitt så frekk osv, han var jammen glad vi ikke var sammen lenger osv, osv."

STEIKE, så bra!!!! Han fikk sjokk over deg, det er mer enn tydelig! hihihi.. hjertet mitt fryyyyder seg! ;)

Og det aller beste er at du kjenner på seieren inni deg og tillater deg å smile fandenivoldsk og triumferende. Det er DU som har vunnet og kommet ut av dette som et nytt og sterkere menneske. Tenker DU også er glad for at du ikke lenger er den du var da du var sammen med han..

Fantastisk bra å høre, du blir bare sterkere og sterkere og "fyller deg selv ut", litt etter litt. Det må føles veldig godt! =) Også veldig bra det du skrev om anmeldelse og venner som står klar om det skal være nødvendig. Jeg er stolt av deg!! :)

Hvordan går det ellers med kjærligheten da? :)

Ps. det var en bursdag du gratulerte meg med.. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...