smurf78 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Er det sesong for lam nå? Fikk så lyst på lammelår imorgen. Noen som har sett det i butikken i det siste? 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Litt tidlig, men sesongen nærmer seg. 0 Siter
sheba Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Kjøpte lammekjøtt i butikken her i dag, tre plasser var allerede utsolgt, så sesongen er nok over oss:) Fårikål neste helg her i huset og lammelår med tilbehør som søndagsmiddag denne uka:) 0 Siter
astridny Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Kjøpte lammekjøtt i butikken her i dag, tre plasser var allerede utsolgt, så sesongen er nok over oss:) Fårikål neste helg her i huset og lammelår med tilbehør som søndagsmiddag denne uka:) Hei har du en god oppskrift på lammelår uten ben? Hadde vært artig å prøvd det. På forhånd tusen takk for svar. 0 Siter
Cillimor Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Hei har du en god oppskrift på lammelår uten ben? Hadde vært artig å prøvd det. På forhånd tusen takk for svar. Jeg pleier å bene ut låret ha i masse persille, rosmarin og hvitløk, rull steka sammen og surr den med husholdnings tau. Stek den som vandelig lamme stek, jeg bruker alltid steke termometer. beina, koker jeg en fantastisk feit fløte saus på. Brun beina, ha de i ei gryte. Bland rømme med vann og tilsett salt og pepper. kok dette ganske lenge, til gjevn med melblanding og tilsett fløte. tilbehør, poteter og snittebønnestuing... dette er utrolig godt 0 Siter
sheba Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Hei har du en god oppskrift på lammelår uten ben? Hadde vært artig å prøvd det. På forhånd tusen takk for svar. Jeg bruker denne:http://www.spise.no/oppskrifter/lammestek/lammestek_plug.htm Men den jeg har er det ben i, har aldri lagt lammelår uten, men det spiller vel ingen rolle, det er vel kjernetemperaturen som gjelder.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.