amerikafareren Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Noen som vet noe om Ecuador og kulturen der? Er det forskjell på Ecuador og nabolandet Colombia f.eks.? Andes, Amazonas, Galapgos disse navnene surrer rundt i hodet på meg.......Hva er hovedstedet og hva lever befolkningen av? Hvilket norsk oljeselskap er dernede? Er det store grupper urbefolkning eller indianere, eller har de blandet seg med andre grupper? Er det mange innvandrere fra Ecuador i Norge? Kan ikke huske å ha møtt noen. Ja det er en del tanker når en ikke får sove;) 0 Siter
Prozak Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Ecuador og Columbia er nok en del forskjellig tror jeg. Ikke at jeg kan peke på så mye konkret (annet enn høyden over havet), men jeg har kjent folk fra begge steder. "........................................." 0 Siter
amerikafareren Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 Ecuador og Columbia er nok en del forskjellig tror jeg. Ikke at jeg kan peke på så mye konkret (annet enn høyden over havet), men jeg har kjent folk fra begge steder. "........................................." Jeg kjenner en del fra Columbia i Norge, men kan ikke huske å ha møtt noen fra Ecuador. Kanskje fordi Columbia er så mye større land enn Ecuador. Leser en bok fra Ecuador, vet ikke hvor representativ den er, men det virker som dette er et land med mye spennende kulturelle tradisjoner. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Jeg kjenner en del fra Columbia i Norge, men kan ikke huske å ha møtt noen fra Ecuador. Kanskje fordi Columbia er så mye større land enn Ecuador. Leser en bok fra Ecuador, vet ikke hvor representativ den er, men det virker som dette er et land med mye spennende kulturelle tradisjoner. Tja. Som hvert eneste søramerikansk land, er det jo et land med korrupt som i det hele tatt opprer og lever som et kartell. Ingen av disse landene er verdt ei dau sild politisk og styremessig, men det er masse interessant kultur. I forskjellige grader blandinger av europeisk (spansk og portugisisk) og indiansk. "......................................." 0 Siter
amerikafareren Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 Tja. Som hvert eneste søramerikansk land, er det jo et land med korrupt som i det hele tatt opprer og lever som et kartell. Ingen av disse landene er verdt ei dau sild politisk og styremessig, men det er masse interessant kultur. I forskjellige grader blandinger av europeisk (spansk og portugisisk) og indiansk. "......................................." Det som slår meg er at det virker som Ecuador har større innslag av det indianske enn nabolandene. Befolkningen er mix av spanske immigranter og urbefolkningen i større grad. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det som slår meg er at det virker som Ecuador har større innslag av det indianske enn nabolandene. Befolkningen er mix av spanske immigranter og urbefolkningen i større grad. _Det_ tror jeg faktisk stemmer - ihvertfall har jeg inntrykk av det samme. Men det kanskje et mindre interessant land for andre enn de som alltid har bodd der? Det er jo et jævla fjelland, og har vel mindre egnet natur for kokainplantasjoner f.eks. "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.