Gå til innhold

Ecuador

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Noen som vet noe om Ecuador og kulturen der? Er det forskjell på Ecuador og nabolandet Colombia f.eks.? Andes, Amazonas, Galapgos disse navnene surrer rundt i hodet på meg.......Hva er hovedstedet og hva lever befolkningen av? Hvilket norsk oljeselskap er dernede? Er det store grupper urbefolkning eller indianere, eller har de blandet seg med andre grupper? Er det mange innvandrere fra Ecuador i Norge? Kan ikke huske å ha møtt noen.

Ja det er en del tanker når en ikke får sove;)

Skrevet

Ecuador og Columbia er nok en del forskjellig tror jeg. Ikke at jeg kan peke på så mye konkret (annet enn høyden over havet), men jeg har kjent folk fra begge steder.

"........................................."

amerikafareren
Skrevet

Ecuador og Columbia er nok en del forskjellig tror jeg. Ikke at jeg kan peke på så mye konkret (annet enn høyden over havet), men jeg har kjent folk fra begge steder.

Jeg kjenner en del fra Columbia i Norge, men kan ikke huske å ha møtt noen fra Ecuador. Kanskje fordi Columbia er så mye større land enn Ecuador. Leser en bok fra Ecuador, vet ikke hvor representativ den er, men det virker som dette er et land med mye spennende kulturelle tradisjoner.

Skrevet

Jeg kjenner en del fra Columbia i Norge, men kan ikke huske å ha møtt noen fra Ecuador. Kanskje fordi Columbia er så mye større land enn Ecuador. Leser en bok fra Ecuador, vet ikke hvor representativ den er, men det virker som dette er et land med mye spennende kulturelle tradisjoner.

Tja. Som hvert eneste søramerikansk land, er det jo et land med korrupt som i det hele tatt opprer og lever som et kartell. Ingen av disse landene er verdt ei dau sild politisk og styremessig, men det er masse interessant kultur. I forskjellige grader blandinger av europeisk (spansk og portugisisk) og indiansk.

"......................................."

amerikafareren
Skrevet

Tja. Som hvert eneste søramerikansk land, er det jo et land med korrupt som i det hele tatt opprer og lever som et kartell. Ingen av disse landene er verdt ei dau sild politisk og styremessig, men det er masse interessant kultur. I forskjellige grader blandinger av europeisk (spansk og portugisisk) og indiansk.

"......................................."

Det som slår meg er at det virker som Ecuador har større innslag av det indianske enn nabolandene. Befolkningen er mix av spanske immigranter og urbefolkningen i større grad.

Skrevet

Det som slår meg er at det virker som Ecuador har større innslag av det indianske enn nabolandene. Befolkningen er mix av spanske immigranter og urbefolkningen i større grad.

_Det_ tror jeg faktisk stemmer - ihvertfall har jeg inntrykk av det samme. Men det kanskje et mindre interessant land for andre enn de som alltid har bodd der? Det er jo et jævla fjelland, og har vel mindre egnet natur for kokainplantasjoner f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...