Gå til innhold

Rettigheter ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke dette
Skrevet

Jeg velger å være anonym nå, beklager.

Mannen min og jeg sliter veldig i forholdet. Hvis det skulle gå mot separasjon hva ville jeg hatt rett til? Situasjonen er slik:

Jeg er i barselspermisjon, men uten jobb å gå tilbake til.

Vi har 3 barn.

MAnnen jobber mye og tjener bra.

Vi har hus, 2 biler og en liten båt.

Hvordan vil det bli for meg økonomisk hvis forholdet ryker? Jeg skjønner jo at jeg må ut og jobbe, og babyen må i barnehage. JEg har aldri hatt jobber der jeg har tjent særlig mye. Men jeg har jobbet litt her og litt der, og tjent sånn passe.

Uff, er bare forvirret og trist akkurat nå.

Gjest katapulko
Skrevet

Meld deg inn i sameforbundet, de har masse rettigheter.

Skrevet

Det er vel slik at ting som er ervervet mens dere var gift, uavhengig om du har vært hjemmeværende, skal deles ved en skillsmisse. Det er jo til en viss grad rett og rimelig, iom. at du hadde kjøpt deg hus/bil/etc. selv hvis du hadde vært alene.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...