Gå til innhold

Lydbøker i mp3-format?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått "dilla" på lydbøker, og hører på det dag og natt, enten jeg er ute på tur eller hjemme. Jeg laster ned noe (jada, vet det ikke er lov), men kan tenke meg å kjøpe noe også, ettersom ikke alt er å få tak i på nedlastingssider, eller tar lang tid å få tak i.

Men jeg vil gjerne høre på det med mp3-spiller, og ikke CD. Og det å konvertere 25 CD'er til mp3-format for så å overføre dem tilbake til mp3spilleren er ikke spesielt fristende. Er det noe sted man kan kjøpe lydbøker i mp3-format?

Jeg har hørt om at man kan laste ned musikk (lovlig, mot betaling) i mp3-format, så kanskje det er slik med lydbøker også? Det vil jo også høyst sannsynlig bli billigere, for lydbøker er -dyrt-!

Dessuten,- er det toll på lydbøker? Det koster ingenting å importere bøker, uansett hvor store verdier det er, men vet ikke om det gjelder bok i CD-form også?

Skrevet

Det er ikke toll på noenting til norge - med unntak av klær fra enkelte land.

Derimot er det MVA på all import av varer til mer enn 200,-.

"......................................."

Skrevet

Det er ikke toll på noenting til norge - med unntak av klær fra enkelte land.

Derimot er det MVA på all import av varer til mer enn 200,-.

Ja, det var det jeg mente, da :P (skjønte du ikke det, da *humre*).

Men mens du var i gang med nesten å svare på spørsmålet mitt,- er lydbøker MVA-pliktige? (ettersom bøker som sagt ikke har noen ekstra avgift)

Skrevet

Hei!

Du kan kjøpe lydbøker i mp3-format på audible.com. Stort utvalg.

Skrevet

Hei!

Du kan kjøpe lydbøker i mp3-format på audible.com. Stort utvalg.

Takk!

Skrevet

Her kan du laste ned (norskspråklige) lydbøker, fullt lovlig, mot betaling:

http://www.musikkonline.no/shop/displayCategory.asp?cid=8&cname=Lydbøker

Den er lagt til i favoritter! Vet du om et godt sted for engelskspråkliger lydbøker også? Jeg var innom audible.com, men jeg liker ikke sånne nettsider hvor de tilbyr deg det og det medlemskapet mot den og den boka gratis og rabatter til tippoldemor og svigerfar om bestemor betaler medlemsavgiften :P (neida, selvsagt ikke så ille, men jeg liker sånn "velg - kjøp - betal - få")

Jeg vil gjerne ha Hitchhiker's guide to the galaxy på engelsk, det var hovedsakelig derfor jeg begynte å lete etter steder å laste ned lydbøker.

Skrevet

Ja, det var det jeg mente, da :P (skjønte du ikke det, da *humre*).

Men mens du var i gang med nesten å svare på spørsmålet mitt,- er lydbøker MVA-pliktige? (ettersom bøker som sagt ikke har noen ekstra avgift)

ALT er MVA-pliktig, desverre, så lenge det koster mer enn 200,-.

Eller tar jeg feil? Nei, jeg mener da det.

Skrevet

Den er lagt til i favoritter! Vet du om et godt sted for engelskspråkliger lydbøker også? Jeg var innom audible.com, men jeg liker ikke sånne nettsider hvor de tilbyr deg det og det medlemskapet mot den og den boka gratis og rabatter til tippoldemor og svigerfar om bestemor betaler medlemsavgiften :P (neida, selvsagt ikke så ille, men jeg liker sånn "velg - kjøp - betal - få")

Jeg vil gjerne ha Hitchhiker's guide to the galaxy på engelsk, det var hovedsakelig derfor jeg begynte å lete etter steder å laste ned lydbøker.

Den har jeg aldri kommet over i vanlig lydbok. Men jeg har hørt den som radiohørespill.

"........................................."

Skrevet

ALT er MVA-pliktig, desverre, så lenge det koster mer enn 200,-.

Eller tar jeg feil? Nei, jeg mener da det.

Jammen...det er jo sånn at man kan bestille for opptil 200 kroner uten å betale "noe ekstra" (om det er toll eller moms eller hvaforno vet jeg ikke). Men bøker har ingen slik grense, man kan altså kjøpe bøker for 700 kroner uten at det gjør noe.

Så jeg tenkte kanskje at det kunne gjelde lydbøker også...

Jeg fant Hitchhikers Guide to the Galaxy (serien på fem bøker) på PLAY.com til £70. Ganske dyrt, og med 25 cd'er som må konverteres til mp3-format...men jeg har veldig lyst på den, altså:)

Skrevet

Jammen...det er jo sånn at man kan bestille for opptil 200 kroner uten å betale "noe ekstra" (om det er toll eller moms eller hvaforno vet jeg ikke). Men bøker har ingen slik grense, man kan altså kjøpe bøker for 700 kroner uten at det gjør noe.

Så jeg tenkte kanskje at det kunne gjelde lydbøker også...

Jeg fant Hitchhikers Guide to the Galaxy (serien på fem bøker) på PLAY.com til £70. Ganske dyrt, og med 25 cd'er som må konverteres til mp3-format...men jeg har veldig lyst på den, altså:)

Når du sier det, så husker jeg at jeg aldri betalte moms på noe av det jeg har kjøpt fra amazon.uk. Så du har sikkkert rett. Dette burde jeg egentlig ha husket, iom. at den siste skriftlige oppgaven jeg skrev på skolen var en markedsanalyse av amazon og evt. alternativer.

Men om det gjelder lydbøker også, vet jeg ikke. Men det ville jo vært logisk.

Gjest Vil også høre lydbøker
Skrevet

Hvor laster du dem ned?

Skrevet

Prøv en av disse:

http://www.simplyaudiobooks.com/audio-books/Hitchhiker's+Guide+to+the+Galaxy+the+Tertiary+Phase/10030/

http://www.audible.com/adbl/entry/offers/productPromo2.jsp?BV_SessionID=@@@@0060012443.1157823407@@@@&BV_EngineID=ccceaddikkkkddkcefecekjdffidfig.0&productID=BK_DOVE_000031

http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Adams (kanskje noe info å spore her)

Forresten så er det flere norske nettbutikker som har lydbøker, her er en til:

http://sib1.od2.com/common/framework11.aspx?shid=0747002E

(men fant ikke Hitchiker's... der)

Skrevet

Hvor laster du dem ned?

Hvis du tenker på hvor jeg laster ned lydbøker uten å betale for dem, så er det via bittorrent-nettverket (søk på google).

Hvis du tenker på å kjøpe bøker, så er det det jeg prøver å finne ut :)

Skrevet

Når du sier det, så husker jeg at jeg aldri betalte moms på noe av det jeg har kjøpt fra amazon.uk. Så du har sikkkert rett. Dette burde jeg egentlig ha husket, iom. at den siste skriftlige oppgaven jeg skrev på skolen var en markedsanalyse av amazon og evt. alternativer.

Men om det gjelder lydbøker også, vet jeg ikke. Men det ville jo vært logisk.

"Men om det gjelder lydbøker også, vet jeg ikke. Men det ville jo vært logisk."

Hihi, der kom du fram til akkurat det samme som var utgangspunktet mitt da jeg spurte ;)

Skrevet

Hvis du tenker på hvor jeg laster ned lydbøker uten å betale for dem, så er det via bittorrent-nettverket (søk på google).

Hvis du tenker på å kjøpe bøker, så er det det jeg prøver å finne ut :)

Når du laster ned via BitTorrent nettverket, hva gjør du med filene? Det står de er i bittorent-format, og det forstod jeg ikke.

Skrevet

Når du laster ned via BitTorrent nettverket, hva gjør du med filene? Det står de er i bittorent-format, og det forstod jeg ikke.

Last ned et program som f.eks Azureus. Da kan du velge en bittorrent-fil og trykke "åpne", og den vil legge seg i Azureus og begynne nedlasting :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...