Gå til innhold

Ny TV, finn på en grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere trenger et eget TV-rom der barna kan se på TV. Og da flytter TV'n dere har nå dit, og så må dere ha nytt til stua.

(Prøvd her hjemme og fungerer veldig bra...)

Minner meg om PC-syndromet.

En PC og 5 i familien = krangel.

To PCer og 5 i familien = krangel.

Osv til de har fem PCer.

Skrevet

Tja, slik jeg gjorde det var:

Jeg: 'ok, projektoren vi har er for dårlig, jeg kjøper en ny'

Frue: 'Nei, nå vil jeg ha en TV, en flat en'

Jeg: 'ok, da kjøper vi en 42 plasma til deg, en ny projektor til meg, og så bygger vi allt inn i en vegg'

Frue: ' det hørtes bra ut, men blir ikke det dyrt ?'

Jeg: 'nja, vi trenger jo nye innbyggingshøytalere, og ny surroundforsterker, sub, bakhøytalere etc, og blir jo litt dyrere npr vi må gå på design OG kvalitet'

Frue: ok, ikke over 40.000 da.

Jeg: ok. ... skalvisee, billigste jeg fikk ordnet er 48.000, men da har vi fått 5000 i rabatt.

Frue: det var dyrt.. men ok ..

Jeg: Og så kommer kabler og oppheng i tillegg ...

Frue ...

På fredagen betalte jeg de 55.000 dette kostet.

Hilsen

Red som gleder seg til flat tv bygd inn i vegg med motorisert lerret som senkes ned så man kan se film.

Dæven!

Jeg kommer!

Skrevet

Dæven!

Jeg kommer!

Boligkredittlån er skumle greier.

Gøy, men skummelt :)

Kombinert med en verditakst på 1.5 millioner mer enn vi ga, får man fort en illusjon av å være rike :)

Skrevet

Jepp..utnyttet et svakt øyeblikk hvor man kunne oppnå enighet om at det hadde vært trivelig med en større skjerm og nølte ikke et sekund.

Man må være rask og bestemt..ikke nøle. Undertiden har man selvsagt for seg selv..sjekket ut nødvendig markedsinfo og vet hva man skal ha.

En klassiker er jo å fortelle om det vanvittige tilbudet du fikk, og som helt sikkert aldri kommer tilbake.

Den der brukes like godt av kvinner som av menn :)

Gjest kan du forsøke med
Skrevet

Det blir verre å dokumentere.

Jeg kan skrive under på at du fortjener det!

:)

Hva med en underskriftskampanje her på dol?

Skrevet

Minner meg om PC-syndromet.

En PC og 5 i familien = krangel.

To PCer og 5 i familien = krangel.

Osv til de har fem PCer.

Nemlig!

Skrevet

Flate TVer har dårligere bildekvalitet.

Obs, jeg leste det som argument til ikke å skaffe ny TV.

Skrevet

Flate TVer har dårligere bildekvalitet.

Rørskjermene er det aller beste, de viser -mange- fler farger og er for øyet mye raskere i oppdateringen. En 100 hz rør-TV kommer ikke til å bli distansert på mange år.

Lys rosa blir grått på en LCD. De svakere røde nyansene forsvinner fortest.

Men ikke si det til noen.

Skrevet

Rørskjermene er det aller beste, de viser -mange- fler farger og er for øyet mye raskere i oppdateringen. En 100 hz rør-TV kommer ikke til å bli distansert på mange år.

Lys rosa blir grått på en LCD. De svakere røde nyansene forsvinner fortest.

Men ikke si det til noen.

*være fornøyd med rør-tv'en sin* :-)

Skrevet

*være fornøyd med rør-tv'en sin* :-)

Jeg er litt ute etter hva som er så gjevt med dette flate greiene?

Rør-TV funker mye bedre med bildet, og den fikser fint stereo NICAM lyd. Visst er den stor.

Skrevet

Jeg er litt ute etter hva som er så gjevt med dette flate greiene?

Rør-TV funker mye bedre med bildet, og den fikser fint stereo NICAM lyd. Visst er den stor.

Jeg skjønner det heller ikke. Jeg kommer ikke til å kjøpe en sånn før denne TVen går i stykker og flatskjerm har fått like bra bildekvalitet som rør-TV.

Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Jeg kommer ikke til å kjøpe en sånn før denne TVen går i stykker og flatskjerm har fått like bra bildekvalitet som rør-TV.

Den lokale TV-butikken har ikke et eneste rør-TV utstilt. De er hjertens enige i at et 100 hz rør-TV er bedre, men folk vil bare ikke ha det.

To kompiser har kjøpt så stort TV at jeg blir sliten av å se på det. Jeg må flytte blikket så mye for å få med meg alt. Jeg gikk bakover og fant ut at jeg måtte rygge langt ute på terrassen for at det skulle bli behagelig. Det likte ikke verten noe særlig.

Jeg har funnet ut at bredden på skjermen må bare være to håndsbredder på strak arm for å være behagelig å se på.

Skrevet

Den lokale TV-butikken har ikke et eneste rør-TV utstilt. De er hjertens enige i at et 100 hz rør-TV er bedre, men folk vil bare ikke ha det.

To kompiser har kjøpt så stort TV at jeg blir sliten av å se på det. Jeg må flytte blikket så mye for å få med meg alt. Jeg gikk bakover og fant ut at jeg måtte rygge langt ute på terrassen for at det skulle bli behagelig. Det likte ikke verten noe særlig.

Jeg har funnet ut at bredden på skjermen må bare være to håndsbredder på strak arm for å være behagelig å se på.

Det er klart...går du for nært en 42'' så blir det lett litt kornete bilde.

En 42'' bør du holde deg 4-6 meter unna. Da blir bildet veldig bra...hvis du har kjøpt dyr nok tv.

Allerede nå sender jo CD HD-filmer og du verden...det er så jævla fett :-) Canal Digital kommer vel med tilbud om tunere for HD-signaler ganske snart. HD-sendinger tar snart av.

Det er også viktig at store flatskjermer gir dårlig bilde hvis du baserer deg på signaler fra det ordinære bakkenettet. Du må over på digitale signaler (parabol e.l.)

LCD-skjermer gir litt blassere farger enn plasma og er litt dårligere når du ser bilde fra siden.

...

Men det er fett, keinstein, jævla fett...så go for it.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...