Gå til innhold

Er ikke dette litt merkelig (chatting)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg ikke han ser. Jeg tror faktisk denne personen har løyet til deg også.

Det er snålt hvis msn har en funksjon av den typen. Det må da til og med falle under lover om overvåking.

Jeg kan ikke skjønne det heller, men samtidig visste han nøyaktig når vennen min kom online og vi begynte å snakke sammen.

Merkelig.

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

46

• flisa

12

• mrxx

7

• dolores83

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, men det står vel bare om man skriver en melding til den aktuelle personen?

Med mindre det virkelig finnes en Messanger Elite, så kan han ikke se det når du skriver i vinduet til andre.

Men om dere to chattet intenst, så er det veldig lett å oppdage når den andre får noe annet som også tar oppmerksomheten.

Bare spør Angelica, jeg fersker henne hver gang når hun får noen i et annet vindu ;-)

Så jeg tror han bare bløffer.

Skrevet

Med mindre det virkelig finnes en Messanger Elite, så kan han ikke se det når du skriver i vinduet til andre.

Men om dere to chattet intenst, så er det veldig lett å oppdage når den andre får noe annet som også tar oppmerksomheten.

Bare spør Angelica, jeg fersker henne hver gang når hun får noen i et annet vindu ;-)

Ja, ja. Er ikke viktig, han er slettet og blokkert :)

Skrevet

Ja, ja. Er ikke viktig, han er slettet og blokkert :)

Det er nok like greit :-)

Skrevet

Det er nok like greit :-)

Måtte nesten det, når så mange engasjerte seg sterkt og insisterte på sletting ;)

Skrevet

Måtte nesten det, når så mange engasjerte seg sterkt og insisterte på sletting ;)

Dolere kan være en mektig pressgruppe :-)

Bare husk at de (vi) ikke dømmer ut fra annet enn det du sier, så de er ikke helt objektive.

Skrevet

Dolere kan være en mektig pressgruppe :-)

Bare husk at de (vi) ikke dømmer ut fra annet enn det du sier, så de er ikke helt objektive.

Det er riktig og viktig å ha i tankene når man skriver her inne. Men siden disse innleggene bekreftet min egen magefølelse, så fulgte jeg rådet. Det er jo egentlig barnelærdom å ikke fortsette en samtale på internett som du føler er ubehagelig, men ikke så lett i praksis :)

Men det har vi jo snakket litt om før :)

Skrevet

Det er riktig og viktig å ha i tankene når man skriver her inne. Men siden disse innleggene bekreftet min egen magefølelse, så fulgte jeg rådet. Det er jo egentlig barnelærdom å ikke fortsette en samtale på internett som du føler er ubehagelig, men ikke så lett i praksis :)

Men det har vi jo snakket litt om før :)

Det har vi :-)

Og jeg sier ikke at det du gjorde var galt, jeg er bare i det filosofiske hjørnet i dag.

Skrevet

Det har vi :-)

Og jeg sier ikke at det du gjorde var galt, jeg er bare i det filosofiske hjørnet i dag.

Ja, og jeg synes det er godt sagt. Jeg tenker ofte på det når jeg svarer på innlegg her inne eller gir en venninne råd på telefonen. Om jeg er uenig med eks'en, så vet jeg at både han og jeg kan framstille det slik at de som lytter synes motparten er en dust ;) Det krever ikke løgn en gang.

Skrevet

Det tror jeg ikke han ser. Jeg tror faktisk denne personen har løyet til deg også.

Det er snålt hvis msn har en funksjon av den typen. Det må da til og med falle under lover om overvåking.

Jeg ser alltid når folk skriver. Det kommer opp "NN is typing a message" eller noe sånt. Men jeg trodde det bare kom opp når NN skrev melding til meg, og ikke hvis vedkommende skriver melding til andre.

Skrevet

Utrolig barnslig kommentar fra ham. Han er sikkert sjalu, og har et sykelig kontrollbehov.

Varsellampene mine hadde nok begynt å blinke etter en sånn kommentar.

Skrevet

"Bare spør Angelica, jeg fersker henne hver gang når hun får noen i et annet vindu ;-)"

Jeg skriver bare under på den. ;)

Skrevet

Forøvrig mener jeg hele poenget med MSN er at man kan svare raskt hvis man har tid, eller man kan svare mindre raskt hvis man er opptatt med noe annet i tillegg.

Det kan gå kort eller lang tid før man får et svar, og ikke alle "samtaler" trenger ha et godt flyt eller være veldig intense eller konsentrerte.

Ønsker man en samtale hvor man bare konsenterere seg om hverandre og svarer med en gang, så får man heller snakke i telefonen.

Skrevet

Forøvrig mener jeg hele poenget med MSN er at man kan svare raskt hvis man har tid, eller man kan svare mindre raskt hvis man er opptatt med noe annet i tillegg.

Det kan gå kort eller lang tid før man får et svar, og ikke alle "samtaler" trenger ha et godt flyt eller være veldig intense eller konsentrerte.

Ønsker man en samtale hvor man bare konsenterere seg om hverandre og svarer med en gang, så får man heller snakke i telefonen.

Ja, takk. Det er jeg helt enig i.

Skrevet

Jeg ser alltid når folk skriver. Det kommer opp "NN is typing a message" eller noe sånt. Men jeg trodde det bare kom opp når NN skrev melding til meg, og ikke hvis vedkommende skriver melding til andre.

Jeg ser det jeg også, men jeg har alltid gått ut ifra at det som skrives er i mitt vindu.

Skrevet

"Bare spør Angelica, jeg fersker henne hver gang når hun får noen i et annet vindu ;-)"

Jeg skriver bare under på den. ;)

He he, vi har nok noen felles erfaringer der :-)

Skrevet

Men personen kan kun se når Glimtipper skriver i hans vindu. Ikke når han skriver i andre vinduer til andre personer.

Det kan ikke stemme, fordi jeg har sett at den andre parten skriver, men ikke skriver til meg.

Skrevet

Ja, men det står vel bare om man skriver en melding til den aktuelle personen?

Nei, på min msn, så ser jeg at den andre skriver, men i og med at vedkommende ikke skriver til meg så skjønner jeg jo at de skriver til noen andre.

Skrevet

Nei, på min msn, så ser jeg at den andre skriver, men i og med at vedkommende ikke skriver til meg så skjønner jeg jo at de skriver til noen andre.

Mange ganger skriver jeg noe, sletter noen ord, tenker litt, skriver igjen og ender opp med å slette hele beskjeden, før jeg sier noe helt annet. Det betyr jo ikke at jeg snakker med noen andre.

Skrevet

Mange ganger skriver jeg noe, sletter noen ord, tenker litt, skriver igjen og ender opp med å slette hele beskjeden, før jeg sier noe helt annet. Det betyr jo ikke at jeg snakker med noen andre.

Det er så, men jeg vet med sikkerhet at den jeg snakker med snakker med andre og da ser jeg at vedkommende skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...