Gå til innhold

Har vi for lite gjeld?

Anbefalte innlegg

Gjest luksusproblem
Skrevet

Nå er begge engasjert i jobber med bra lønn.

Vi har et boliglån på 500000 + 50000 i studielån.

Huset har nå en helt annen verdi enn når vi kjøpte det, det er nok verdt mellom 800 og 900000 nå( vi kjøpte for 600000)

Tilsammen har vi utbetalt 37000 pr måned i lønn m.m

Lurer på om vi bør ordne oss mere gjeld nå så vi ikke må betale så mye skatt?

Vi er 2 voksne + 1 barn.

Skrevet

For lite gjelde eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg hadde kjøpt meg en hytte eller båt tvert.

Gjest luksusproblem
Skrevet

For lite gjelde eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg hadde kjøpt meg en hytte eller båt tvert.

Frister med hytte, samtidig bør vi kanskje utbedre boligen litt også.

Vi bør nok gå i banken en tur å få gode råd.

Skrevet

I min begrepsverden er det ikke noe som heter for lite gjeld.

Jeg synes det er like greit at fellesskapet får pengene mine i form av skatt, som at en eller annen storbank får dem i form av renter. Men jeg er en gammel kjerring som sikkert ikke følger med i tidens tankegang.

Skrevet

Slik tenker definitivt ikke jeg. Jeg vil ha minst mulig gjeld.

Syns hele problemstillingen høres rar ut.

Skrevet

Det vil aldri være lønnsomt med mer gjeld - merutgiftene vil være større enn gleden ved skattefradrag.

Før hadde man sparemuligheter med skattefradrag, ville nok være mer aktuelt å se om det fantes noe slikt dere kunne sette av midler til.

Selv ville jeg tatt ekstra betalinger på lånene om jeg hadde hatt det så gunstig som dere har det. Eventuelt gitt arbeidsgiver beskjed om ekstra skattetrekk - da det er effektiv sparing med særdeles gunstig rente.

Gjest luksusproblem
Skrevet

I min begrepsverden er det ikke noe som heter for lite gjeld.

Jeg synes det er like greit at fellesskapet får pengene mine i form av skatt, som at en eller annen storbank får dem i form av renter. Men jeg er en gammel kjerring som sikkert ikke følger med i tidens tankegang.

Ikke på tale om jeg gladelig betaler mer skatt enn det vi allerede betaler når vi ser hvordan pengene benyttes. :(

Skrevet

Ikke på tale om jeg gladelig betaler mer skatt enn det vi allerede betaler når vi ser hvordan pengene benyttes. :(

Bruker bankene pengene sine på en mer prisverdig måte, synes du?

Skrevet

Mer gjeld??? Du mener vel ikke alvor?

Du kan jo få betale litt på vårt lån som vi skal ta nå, det blir ihvertfall ikke for lite.

Snakk om luksusproblem!

Herregud. *rister på hodet*

Gjest luksusproblem
Skrevet

Mer gjeld??? Du mener vel ikke alvor?

Du kan jo få betale litt på vårt lån som vi skal ta nå, det blir ihvertfall ikke for lite.

Snakk om luksusproblem!

Herregud. *rister på hodet*

Du skjønner vist ikke helt hva jeg mener du?

Vi ønsker ikke å måtte betale mye skatt istedet for at vi betaler til oss selv.

Skrevet

Du skjønner vist ikke helt hva jeg mener du?

Vi ønsker ikke å måtte betale mye skatt istedet for at vi betaler til oss selv.

Det kan uansett ikke svare seg.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

renten går tidsnok opp,så dere skal nok få litt å bruke pengene på etterhvert:)

invester penger i lavrisikofond eller noe.

selv sløser jeg det bare bort på tull:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...