Gå til innhold

Hva kan jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage hjemmelaget pizza i dag, men oppdaget plutselig at jeg ikke har bakepapir. Hva annet kan jeg ha under? Aluminiumsfolie?

Skrevet

Nei - huff, ikke folie!

Du kan vel bare smøre plata med margarin da vel? Slik man gjorde før bakapapiret ble oppfunnet! :;)

Evnt legg på matpapir og SMØR det.

Gjest et forslag
Skrevet

Nei, det må du ikke bruke. Det henger da fast i deigen. Smør brettet godt.

Skrevet

Nei - huff, ikke folie!

Du kan vel bare smøre plata med margarin da vel? Slik man gjorde før bakapapiret ble oppfunnet! :;)

Evnt legg på matpapir og SMØR det.

Men da må ikke (mat)papiret være større enn pizzaen. Jeg brukte nemlig matpapir til erstatning en gang, og jeg tror et papirhjørne må ha komt borti et varmeelement(?)

Det tok nemlig fyr..!

Skrevet

Men da må ikke (mat)papiret være større enn pizzaen. Jeg brukte nemlig matpapir til erstatning en gang, og jeg tror et papirhjørne må ha komt borti et varmeelement(?)

Det tok nemlig fyr..!

hehe - man må smøre det! :)

Skrevet

Hvis jeg mangler bakepapir smører jeg bare brettet og legger pizzaen rett på.

Gjest trultemor26
Skrevet

Må man ha noe under pizzaen da? Vask brettet så det er rent og pent, og kanskje ha litt mer mel under enn du ellers ville ha hatt. Jeg tenker at hvis man smører så blir det klissete?

Gjest trultemor26
Skrevet

Hvis jeg mangler bakepapir smører jeg bare brettet og legger pizzaen rett på.

Men blir ikke pizzabunnen klissete da?

Skrevet

Neida. Blir faktisk veldig god og sprø.

Når det er sagt, jeg bruker alltid bakepapir. Er så kjedelig å vaske plata etterpå.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at den blir klissete. Jeg smører jo bare et tynt lag. Jeg strør ikke med mel heller.

Gjest trultemor26
Skrevet

Neida. Blir faktisk veldig god og sprø.

Når det er sagt, jeg bruker alltid bakepapir. Er så kjedelig å vaske plata etterpå.

Ja, men greia her er hvis man ikke har bakepapir da.

Skrevet

Knis, vi er blitt for gamle flisa.

Ja - datra mi spurte hvordan man fikk betalt regninger før Nettbanken kom -hehe

Skrevet

Lagde pizza i går, og hadde heller ikke bakepapir. Brukte (litt godt med) olje, tror det var soya - og det gikk kjempefint!! Ingenting satt fast, og pizzaen ble god den! =)

Skrevet

Ja - datra mi spurte hvordan man fikk betalt regninger før Nettbanken kom -hehe

Hihi.

Ikke for å mobbe den som ikke vet hvordan man lager pizza uten bakepapir men da skjønner jeg at jeg er gammal.

lalala1365380457
Skrevet

bruker aldri bakepapir når jeg lager pizza, smører litt matolje på formen.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ren stekeplate, litt margarin smøres utover ved hjelp av et mellomleggspapir. Har aldri gjort noe annet jeg...

Skrevet

Jeg bruker aldri bakepapir, verken til pizza eller annen baking. Jeg smører platen tynt med et lag smør/margarin. Slik man gjorde i alle år før noen fant på å tjene penger på å lage bakepapir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...