Gå til innhold

Prøver igjen - etter 4 år el. skal lage pizza...igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

....jeg har

tomatpure

ost

kjøttdeig

løk

alle mulig slags krydder

ananas på boks

bacon

hvitløk

men ingen her tror jeg kan få den til å bli god - for jeg er urdårlig på å lage pizza.

den smaker som regel ikkeno

Noen av dere som har en "bankers-oppskrift"?

Skrevet

Noe av trikset er vel å få balanse i smakene på tomatsausen. Om du steker kjøtt og løk, og så har i tomatpurè med litt vann (og lar det koke inn), og så tilsetter krydder og hvitløk til slutt (smaker til), så bør det jo bli bra.

Om tomatpurèen blir for skarp (noe jeg ofte syns tomatpurè alene kan bli), så tar du litt mer vann i og lar det koke inn til det tykner litt.

Om du trenger en litt rundere smak kan du ta litt ketchup i.

Ananasen legger du oppå fyllet på pizzaen før osten. Men det gjør du kanskje allerede? :)

Skrevet

Etter min mening så er pizza ubrukelig uten sopp og spekepølse. Kombiner det med kjøttdeig og løk, så blir det nam nam.

Med mindre det er italiensk pizza...

Skrevet

Du kan steke kjøttdeig og ha i pastatomatsaus.

Skrevet

Noe av trikset er vel å få balanse i smakene på tomatsausen. Om du steker kjøtt og løk, og så har i tomatpurè med litt vann (og lar det koke inn), og så tilsetter krydder og hvitløk til slutt (smaker til), så bør det jo bli bra.

Om tomatpurèen blir for skarp (noe jeg ofte syns tomatpurè alene kan bli), så tar du litt mer vann i og lar det koke inn til det tykner litt.

Ananasen legger du oppå fyllet på pizzaen før osten. Men det gjør du kanskje allerede? :)

Takk! - skal prøve det.

Skrevet

Etter min mening så er pizza ubrukelig uten sopp og spekepølse. Kombiner det med kjøttdeig og løk, så blir det nam nam.

Med mindre det er italiensk pizza...

sopp har jeg også! -og pølse! .)

( du skal se den blir god til slutt)

Skrevet

Du kan steke kjøttdeig og ha i pastatomatsaus.

Det var lurt - jeg har en pose med det! - *gleder seg*

Skrevet

Du har ikke noe tomater eller hakkede tomater ?

Med de indgrediensene du har ville jeg gjort:

Lage deigen slik:

mel i bolle, litt salt, olivenolje. Hell i fingervarm vann med gjær (varmere vann ved tørrgjær). Kna minst 5 minutter. Ikke for seig eller tørr deig.

Saus:

tomatpure, hakkede tomater, salt, pepper, litt hvitløk, evt andre krydder du vil ha (oregano, basilikum etc), stekt og finhakket løk. Kok dette sammen en stund med litt olje og vann.

Har du ikke tomat vil jeg si tough luck, kan ikke lage saus uten tomat :) Pureen gir dårlig smak til saus, men ypperlig som smaksforsterker.

Som fyll ville jeg valgt å bruke bacon og kjøttdeig. Kjøttdeigen blander du med hvitløk, salt, pepper og lager små boller av. Kutt bacon i små biter.

Kjevle ut deigen, saus, ost i skiver, kjøtboller og sprinkle over bacon og baconfett.

Enda bedre om du har noen oliven, men sløyf ananasen til denne

Skrevet

synes det hørtes veldig godt ut jeg...

men trikset til pizza restauranter er å ta på tomatsaus først, så masse ost, også fyllet oppå der...

vet det høres rart ut for de fleste, men det er sånn de gjør det profft.

Skrevet

Du har ikke noe tomater eller hakkede tomater ?

Med de indgrediensene du har ville jeg gjort:

Lage deigen slik:

mel i bolle, litt salt, olivenolje. Hell i fingervarm vann med gjær (varmere vann ved tørrgjær). Kna minst 5 minutter. Ikke for seig eller tørr deig.

Saus:

tomatpure, hakkede tomater, salt, pepper, litt hvitløk, evt andre krydder du vil ha (oregano, basilikum etc), stekt og finhakket løk. Kok dette sammen en stund med litt olje og vann.

Har du ikke tomat vil jeg si tough luck, kan ikke lage saus uten tomat :) Pureen gir dårlig smak til saus, men ypperlig som smaksforsterker.

Som fyll ville jeg valgt å bruke bacon og kjøttdeig. Kjøttdeigen blander du med hvitløk, salt, pepper og lager små boller av. Kutt bacon i små biter.

Kjevle ut deigen, saus, ost i skiver, kjøtboller og sprinkle over bacon og baconfett.

Enda bedre om du har noen oliven, men sløyf ananasen til denne

Jo - jeg har sikkert hakkede tomater på boks. Men du steker kjøttdeig og bacon først eller?

Skrevet

synes det hørtes veldig godt ut jeg...

men trikset til pizza restauranter er å ta på tomatsaus først, så masse ost, også fyllet oppå der...

vet det høres rart ut for de fleste, men det er sånn de gjør det profft.

J a- m en DET vet jeg :) - likevel vil jeg ha et LOKK av gylden ost på toppen på en sånn hjemmelaget sak.

Skrevet

Jo - jeg har sikkert hakkede tomater på boks. Men du steker kjøttdeig og bacon først eller?

Ja. Og jeg så du hadde sopp også.

Da ville jeg hatt sopp, små hvitløksboller (stekt først) og bacom i biter (Stekt på forhånd de og)

Sausen er en av nøkkelmomentene til bra pizza.

Bacon (og fett) gjør at det smaker av pizzaen over hele, derfor er det tryft å lage boller i stedenfor vanlig stekt kjøttdeig (som smaker mindre)

Skrevet

J a- m en DET vet jeg :) - likevel vil jeg ha et LOKK av gylden ost på toppen på en sånn hjemmelaget sak.

Dårlig ide.

Ting som bacon (og peperonipølse etc) blir 'kokt' inni.

Mye bedre resultat med ost før fyll.

Skrevet

Ja. Og jeg så du hadde sopp også.

Da ville jeg hatt sopp, små hvitløksboller (stekt først) og bacom i biter (Stekt på forhånd de og)

Sausen er en av nøkkelmomentene til bra pizza.

Bacon (og fett) gjør at det smaker av pizzaen over hele, derfor er det tryft å lage boller i stedenfor vanlig stekt kjøttdeig (som smaker mindre)

Noe lettere å lage amerikansk pizza.

Da bør du lage noe mer deig, la den heve 45 min, kjevle ut, etterheve i 15-20 min.

Så bør du forsteke pizzabunnen i ca 10 minutter før du tar ut og har på resten av idgrediensene.

Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi er å IKKE steke kjøttdeigen på forhånd, bare knip av biter å legg den rett på pizzaen, steker seg gjør den i stekeovnen, men blir mye mer saftig! Helt sant!

Så jeg hadde smurt tomatpurre på bunnen, lagt på litt ost, lagt på mere fyll, alt hva du måtte ønske,tomatskiver er veldig godt da, evnt mere ost, og kjøttdeigen til slutt! Den synker liksom ned i osten etterhvert, og det er sååå godt!

Og litt krydder, eller gjerne en god del, pizza-krydder er godt, men også Natvigs-krydder blanding (som de fleste hjem har en av i krydderhylla) Den er god til alt, også pizza.

Men hvorfor har ikke jeg ingrediensene til pizza? Fikk lyst på jeg også nå..

lalala1365380457
Skrevet

neste gang du lager, og den blir for skarp så tilsett 1-2ts sukker istedenfor =) det er trikset, vet det høres sært ut men funker kjempegodt.

er også veldig godt å tilsette 1ss crem fresh i tomatsausen for å få en rundere smak

Skrevet

Dårlig ide.

Ting som bacon (og peperonipølse etc) blir 'kokt' inni.

Mye bedre resultat med ost før fyll.

aha! mulig det er derfor det blir null smak....

Skrevet

neste gang du lager, og den blir for skarp så tilsett 1-2ts sukker istedenfor =) det er trikset, vet det høres sært ut men funker kjempegodt.

er også veldig godt å tilsette 1ss crem fresh i tomatsausen for å få en rundere smak

Jeg bruker sukker i det meste jeg :) Kålstuing , fiskebollesaus etc.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg bruker sukker i det meste jeg :) Kålstuing , fiskebollesaus etc.

hjelper veldig mye på smaken med litt sukker i retter man kanskje ikke forbinder med sukker ja ;)

Skrevet

jepp, I know. Min fars superhemmelige kjøkkentriks som han anbefaler til de fleste... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...