Gå til innhold

Prøver igjen - etter 4 år el. skal lage pizza...igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var lurt - jeg har en pose med det! - *gleder seg*

Fortell hvordan pizzaen ble da! :)

lalala1365380457
Skrevet

jepp, I know. Min fars superhemmelige kjøkkentriks som han anbefaler til de fleste... :)

fått tipset fra mamman min jeg ;) familien til the resque ;)

Skrevet

fått tipset fra mamman min jeg ;) familien til the resque ;)

familien er jaggu kjekk å ha!! :)

Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi er å IKKE steke kjøttdeigen på forhånd, bare knip av biter å legg den rett på pizzaen, steker seg gjør den i stekeovnen, men blir mye mer saftig! Helt sant!

Så jeg hadde smurt tomatpurre på bunnen, lagt på litt ost, lagt på mere fyll, alt hva du måtte ønske,tomatskiver er veldig godt da, evnt mere ost, og kjøttdeigen til slutt! Den synker liksom ned i osten etterhvert, og det er sååå godt!

Og litt krydder, eller gjerne en god del, pizza-krydder er godt, men også Natvigs-krydder blanding (som de fleste hjem har en av i krydderhylla) Den er god til alt, også pizza.

Men hvorfor har ikke jeg ingrediensene til pizza? Fikk lyst på jeg også nå..

"Det beste tipset jeg kan gi er å IKKE steke kjøttdeigen på forhånd, bare knip av biter å legg den rett på pizzaen, steker seg gjør den i stekeovnen, men blir mye mer saftig! Helt sant!"

Skriver under på den!!!!

Skrevet

For å få god smak, bør du ha god tomatsaus! Bland hakka tomat, tomatpure, en (eller to?) hvitløksbåter, masse oregano og basilikum, samt litt olivenolje. Dette smører du utover hele pizzabunnen.

Legg på revet ost (ganske mye). Deretter legger du på biter av rå kjøttdeig og rå løkringer på toppen.

Jeg garanterer at den blir god! Vi driver forresten og lager Pizza Calzone nå (innbakt pizza med skinke istedetfor kjøttdeig og løk) :-)

Skrevet

"Det beste tipset jeg kan gi er å IKKE steke kjøttdeigen på forhånd, bare knip av biter å legg den rett på pizzaen, steker seg gjør den i stekeovnen, men blir mye mer saftig! Helt sant!"

Skriver under på den!!!!

En skikkelig åpenbaring å lære det trikset, plutselig kunne jeg lage pizza i en fei, uten stekeos og kjøttdeigsteking...

Pizza må jeg lage en dag, ble litt inspirert av diverse forslag på fyll her nå =)

Skrevet

Familien så forskrekket ut! Den var ikke så verst! .)

Slik ble den;

Jeg lagde deigen -og forstekte den i langpanna litt.

Så freste jeg bokssopp i olje og margarin og hadde oppi vann, tomatpure og ketchup og baconfett - dette surret en stund med Mexicansk pepper og sukker og salt...

Dette smørte jeg på pizzaen - oppå der tok jeg ost.

Så stekte jeg kjøttdeig som jeg hadde blandet med masse hvitløk og alskens pizzakrydderier - stekte i små klumper -

stekte så bacon.

Hadde dette oppå osten og krydret litt til oppå-

DEN BLE god! - FOR FØRSTE GANG!HUrra!

Skrevet

En skikkelig åpenbaring å lære det trikset, plutselig kunne jeg lage pizza i en fei, uten stekeos og kjøttdeigsteking...

Pizza må jeg lage en dag, ble litt inspirert av diverse forslag på fyll her nå =)

Ja, det gjøre hele prosessen sååå mye enklere. Jeg var litt skeptisk til denne metoden under E-coli-styret..Var redd kjøttdeigen ikke ble godt nok stekt på denne måten. Etter at kjøttdeigen ble "frikjent" tok jeg sjansen igjen ;-)

Skrevet

*gomler kalde rester*

Skrevet

*gomler kalde rester*

oida, Flisa.

Husk øvelse gjør mester. Når du er god nok, finnes det ikke rester :)

Skrevet

oida, Flisa.

Husk øvelse gjør mester. Når du er god nok, finnes det ikke rester :)

Vi var for få - -den var svær! :) nå er det tomt da - RAAAP

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...