Gå til innhold

Noen spørsmål..ang hva som er vanlig hos dere ang samboer..

Anbefalte innlegg

Gjest ei med litt rare spørsmål..;)
Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan det er hos andre, så jeg spør her jeg..

1. Hvordan er samboeren deres når dere er syk? Blir sur eller noe? Og om dere har barn som må passes på, og samboer ikke er faren/moren..passer de på ungen da..?

2. Sjekker samboeren mobiltlf deres? Mld og samtaleliste..?

Eller har dere det slik at dere kan lese hverandres mld om den andre ikke har mulighet til det..og ikke føler dere må skjule noe?

3. Hvordan gjør dere det når dere har kranglet? Går det igjen hvem som tar steget først og sier unnskyld og vil prate..eller er det litt den ene og litt den andre?

Skrevet

1. Hvordan er samboeren deres når dere er syk?

Mannen min er veldig omsorgsfull når jeg er syk. Han passer selvsagt på barna, men så er han faren deres også.

2. Sjekker samboeren mobiltlf deres?

Vi sjekker ikke hverandres mobil, eller leser den andres mail, meldinger, brev.

3. Hvordan gjør dere det når dere har kranglet?

Vi krangler ikke, så det kan jeg ikke svare på.

Jentungen1365380808
Skrevet

Spørsmål 1 kan jeg ikke svare på.

Spørsmål 2: Vi leser hverandres meldinger og tar telefonen for hverandre. I praksis har vi to felles mobiler, ikke en hver...

Spørsmål 3: Kan ikke huske at vi har kranglet de 7 årene vi har vært sammen, så det kan jeg heller ikke svare på.

Skrevet

1. nå har jeg vært mye dårlig (og er dårlig) den siste uka. Han er veldig omsorgsfull, spør stadig om det er noe han kan gjøre for meg, sender mld om hvordan det står til flere ganger om dagen.

2. sjekker ikke hverandres mobiler. (men kan ta den om den ringer og den andre ikke kan ta den selv)

3. vi har ikke kranglet til nå, så det kan jeg ikke svare på.

Skrevet

1. Jeg har ikke vært syk til nå, så det vet jeg ikke. Men jeg tror nok han ville passet på barnet mitt dersom jeg hadde vært sengeliggende, - han har ihvertfall passet henne andre ganger når jeg har skullet noe. Han skal passe henne når jeg skal på foreldremøte nå f eks. Det samme hadde jeg gjort for han mht hans barn.

2. Vi sjekker ikke hverandres mobiler, men de ligger åpne framme og det hender at den ene spør om den andre kan sjekke hvem som sendte melding dersom det akkurat kom meldingslyd f eks. Så viser vi hverandre gjerne meldinger som kommer fra andre, så vi har ikke noe å skjule der.

3. Vi har ikke kranglet til nå, så det kan jeg ikke svare på.

Gjest Debra irl
Skrevet

1. Han trår til og blir ikke sur.

2. Mobilen er MIN, men han kan godt lese meldingene hvis han absolutt MÅ, men spørre først!!

3. Vi krangler så busta fyker. Men hvis ikke vi blir enige, er han flinkest til å si unnskyld (ikke for at han nødvendigvis har tatt feil, men unnskyld for at det ble en krangel). Jeg er blitt flinkere til å si unnskyld. Men er forbanna sta. Vi krangler mest om svigers egentlig.

Skrevet

1. Hvordan er samboeren deres når dere er syk?

Vi behandler hverandre likt begge to når en av oss er syke, den som er syk tar seg av barna og resten av det som skal gjøres.

2. Sjekker samboeren mobiltlf deres?

Selvfølgelig ikke, og jeg gjør heller ikke det med han. Ikke brev, e-mail eller andre ting, det handler om respekt.

3. Hvordan gjør dere det når dere har kranglet?

Vi snakker sammen og prøver å komme til en løsning på det evt. problemet. Vi krangler svært lite.

Skrevet

1. Hvordan er samboeren deres når dere er syk? Blir sur eller noe? Og om dere har barn som må passes på, og samboer ikke er faren/moren..passer de på ungen da..?

Min kjære synes ikke det er særlig kuult når jeg er syk. Men han passer da barna (de er våre felles barna).

2. Sjekker samboeren mobiltlf deres? Mld og samtaleliste..? Eller har dere det slik at dere kan lese hverandres mld om den andre ikke har mulighet til det..og ikke føler dere må skjule noe?

Vi har ingenting å skjule. Han må gjerne sjekke min mobil. Tror ikke han noen gang har gjort det. Av og til bruker jeg hans mobil til å sende meldinger og andre ganger ber han meg sjekke sine meldinger.

3. Hvordan gjør dere det når dere har kranglet? Går det igjen hvem som tar steget først og sier unnskyld og vil prate..eller er det litt den ene og litt den andre?

Litt den ene og litt den andre.

Skrevet

1. Har ingen barn. Har ikke vært særlig syk i tiden vi har hatt sammen. Vi har bare vært sammen i 4 mnd (samboer i 1mnd). Men sur? Vel i går var jeg veldig trøtt og i litt dårlig form, så vi "måtte" dra hjem tidlig fra konsert. Men sur ble han ikke, selv om jeg følte meg litt sytete og dum :)

2. Nei han sjekker ikke mobil, men hadde ikke brydd meg om han hadde kikket på mobilen min (med mindre det var fordi han var sjalu/kontrollerende, men sånn er han ikke). Har ingenting å skjule på den. Jeg sjekker ikke meldingene han får når han ikke er tilstedet, med mindre han roper fra hvor enn han er og ber meg sjekke hvem det er fra og hva som står der. Det har han gjort et par ganger.

3. Vi har aldri krangla. Eller. En kveld (natt til bursdagen min) så ble jeg forbanna på ham pga ting han sa (i fylla). Ikke akkurat det han sa i seg selv, men måten han sa det på, og ikke ville høre på det jeg sa og sånn. Morgenen etter våknet jeg av at han stod opp og gikk på do. Lå for meg selv og tenkte "skal jeg fortsatt være sur?" (hehe for jeg er normalt ikke langsint, men kan fint late som jeg er det hvis jeg føler at jeg vil "straffe" den jeg var sint på litt). Men da han kom tilbake, la han armen rundt meg, kysset meg og sa gratulerer med dagen med verdens søteste smil, og da var alt glemt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...