flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Raspeballer, komper o l. Det kulminerte en gang jeg fant en fleskebit inni. Aldri mer. Ser ut som en tennisball, og smaker som det. Det som er så godt! 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Gi deg, fårikål er vondt. Det stinker og smaker nesten like jævli. Jeg spiser det hvis jeg må da. Jeg spiser det ikke - kokt kofte. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Gi deg, fårikål er vondt. Det stinker og smaker nesten like jævli. Jeg spiser det hvis jeg må da. En utlending sa det samme, men de har ikke greie på det. Du kan lage det med kveite i stedet for sau også, da må du forvelle/koke kålen litt først. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det som er så godt! Du er gal. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 For en større pengesum hadde jeg spist absolutt alt av mat. Men blodmat er ikke min greie. Ellers er jeg ganske altetende, selv om det naturligvis er mat jeg ikke er spesielt begeistret for. Hvis jeg en gang drar til Kina skal jeg prøve hund. Blodpølse med sirup og bacon er jo lørdagskos! 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 jeg spiser ikke joikaboller.. Nei - Gud. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Lever og østers Lever! Fysj. Det er ikke sikkert det er så lurt å spise for mye lever heller, det er en av kroppens kjemiske fabrikker og inneholder mange snåle stoffer. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Du er gal. Ja - og jeg spiser den med møssmørduppe og stekt flesk. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Lever! Fysj. Det er ikke sikkert det er så lurt å spise for mye lever heller, det er en av kroppens kjemiske fabrikker og inneholder mange snåle stoffer. Godt å høre -det skal ikke innafor i vårt hus så lenge det er opp til meg (og det er det jo) 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Du spiser vel halm også da? Med modelleringsleire til? hehe 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Konsistens som sparkelmasse? Kan brukes til å tette mellom tømmerstokker med. Fårikål ser forferdelig ut, men smaker i hvert fall godt. I alle fall med MSG i. jeg er også glad i fårikål. Men hva er MSG? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 En utlending sa det samme, men de har ikke greie på det. Du kan lage det med kveite i stedet for sau også, da må du forvelle/koke kålen litt først. Men jeg liker verken kål eller fårekjøtt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg spiser det ikke - kokt kofte. Hvis jeg blir bedt på det så eter jeg. Hjemme lager jeg det aldri, her er det nemlig jeg som er sjefskokken. Har forresten laget meg skikkeig middag i dag. Tenk at jeg gadd ) 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 jeg er også glad i fårikål. Men hva er MSG? Glutamat, et E-stoff. Syntetisk. Smaksforsterker. F eks til bruk i kraft, grønnsakkoking, fårikål, på pizza under osten osv. 0 Siter
EllaJo Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 alt av blodmat som lever, blodpølse osv står jeg over. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Glutamat, et E-stoff. Syntetisk. Smaksforsterker. F eks til bruk i kraft, grønnsakkoking, fårikål, på pizza under osten osv. Takk for info. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Takk for info. En teskje på pizzaen under osten får tenna til å løpe i vann. Det smaker ikke noe i seg selv, men smaksløkene stimuleres. Husk å bruke mindre salt. Hvis noe er salt, så blir det -fryktelig salt-. Kanskje det er sunnere enn salt? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 En teskje på pizzaen under osten får tenna til å løpe i vann. Det smaker ikke noe i seg selv, men smaksløkene stimuleres. Husk å bruke mindre salt. Hvis noe er salt, så blir det -fryktelig salt-. Kanskje det er sunnere enn salt? Kjøper du det i vanlige matbutikker? Og hva står forkortelsen for? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.