mchuldra Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hva jeg absolutt ikke spiser: Fiskegrateng. Alt godt hver for seg, men ikke sammen i en grateng. Pose potetmos. En skam at det har potet i navnet. Usj... 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Kjøper du det i vanlige matbutikker? Og hva står forkortelsen for? Ikke alle har det, men det fins i smått fra Black Boy og i opptil kilosposer i østen-butikker. Det ser ut som farin/sukker. MonoSodiumGlutamat, natriumglutamat, glutamat, glutaminsyre, natriumsalt eller E 621. Kjært barn osv :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Ikke alle har det, men det fins i smått fra Black Boy og i opptil kilosposer i østen-butikker. Det ser ut som farin/sukker. MonoSodiumGlutamat, natriumglutamat, glutamat, glutaminsyre, natriumsalt eller E 621. Kjært barn osv :-) Det skal jeg jammen forsøke! Takk for tips. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg klarer ikke å drikke melk. Det er så ekkelt at jeg brekker meg. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det skal jeg jammen forsøke! Takk for tips. Mamma brukte alltid det - det er visst helt unikt - men jeg glemmer å kjøpe det. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det skal jeg jammen forsøke! Takk for tips. Du kan prøve forsiktig med litt tynn lettsaltet kraft av hva som helst fra grønnsaker, fisk eller kjøtt. Ta en god munnfull kraft og smak. Tilsett 1/2 ts MSG til 1 dl og rør rundt. Smak på nytt. Det er nesten trolldom. 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det meste av kjøtt fra fe og svin, da må det være garantert uten fett og senere og veeeeldig godt stekt. Sopp er heller ikke godt, mest pga konsistens. Kaffi...blæh ) 0 Siter
Osiris Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Lutefisk og blodpudding og risengrøt (egentlig det meste med kokt melk) 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det skal jeg jammen forsøke! Takk for tips. MSG: Kann bei sensiblen Menschen das sogenannte "Chinarestaurantsyndrom" (Kopfschmerzen, Steifheit im Nacken) hervorrufen. Bei Ratten wurden Lernschwierigkeiten und Fortpflanzungsstörungen beobachtet. I tillegg hjertebank hos noen. Kinarestauranter bruker mye MSG, derfor smaker kinamat så godt. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 MSG: Kann bei sensiblen Menschen das sogenannte "Chinarestaurantsyndrom" (Kopfschmerzen, Steifheit im Nacken) hervorrufen. Bei Ratten wurden Lernschwierigkeiten und Fortpflanzungsstörungen beobachtet. I tillegg hjertebank hos noen. Kinarestauranter bruker mye MSG, derfor smaker kinamat så godt. Hva med MSG og sex ? 0 Siter
Gjest katapulko Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hva med MSG og sex ? Det har garantert vært noe for deg, og da mangler du bare meg. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Hva med MSG og sex ? Smaker sikkert bedre? Hørt om han som oppfant et pulver som smakte jordbær som man kunne strø på kjønnet ved oralsex? Han ble rik. Men enda rikere ble han som fant opp et pulver du kunne strø på jordbær som det smaker kjønn av. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Smaker sikkert bedre? Hørt om han som oppfant et pulver som smakte jordbær som man kunne strø på kjønnet ved oralsex? Han ble rik. Men enda rikere ble han som fant opp et pulver du kunne strø på jordbær som det smaker kjønn av. *LOL* jækk 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det har garantert vært noe for deg, og da mangler du bare meg. Har alt jeg trenger, men ellers takk - hehe 0 Siter
amber sun Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Innmat. Og komler hvis de ikke er stekt. Orker ikke konsistensen. Sånne ting som snegler og østers og sånn har jeg aldri smakt, så det vet jeg ikke. Men jeg ville nok smakt hvis jeg fikk det servert, bare for å finne ut hvordan det smakte. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Innmat. Og komler hvis de ikke er stekt. Orker ikke konsistensen. Sånne ting som snegler og østers og sånn har jeg aldri smakt, så det vet jeg ikke. Men jeg ville nok smakt hvis jeg fikk det servert, bare for å finne ut hvordan det smakte. Jeg har spist både snegler og Østers. Østers er ok. Snegler i hvitløkssmør er veldig godt! Det er noen år siden sist jeg spiste det, men det skal jeg jammen bestille neste gang jeg er på restaurant. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 MSG: Kann bei sensiblen Menschen das sogenannte "Chinarestaurantsyndrom" (Kopfschmerzen, Steifheit im Nacken) hervorrufen. Bei Ratten wurden Lernschwierigkeiten und Fortpflanzungsstörungen beobachtet. I tillegg hjertebank hos noen. Kinarestauranter bruker mye MSG, derfor smaker kinamat så godt. Nå er jeg ikke rotte, og har heller ingen forplantningsplaner, så det skal nok gå bra :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.