Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Mamma brukte alltid det - det er visst helt unikt - men jeg glemmer å kjøpe det. Jeg stoler selvsagt på keinstein. Men det høres betryggende ut at andre også kjenner til bruken av stoffet ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg har spist både snegler og Østers. Østers er ok. Snegler i hvitløkssmør er veldig godt! Det er noen år siden sist jeg spiste det, men det skal jeg jammen bestille neste gang jeg er på restaurant. Det minner om harde tyggegummikløser i smelta smør 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg stoler selvsagt på keinstein. Men det høres betryggende ut at andre også kjenner til bruken av stoffet ;-) Ja - det har visst ikke noen særegen egensmak - men den forsterker smaken til alt annet. Jeg MÅ jo bare kjøpe det i morra! -og det må du også 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Det minner om harde tyggegummikløser i smelta smør Da har du vært ute for en dårlig kokk :-) 0 Siter
Gjest Kristiina Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Mennesker så hvis du måtte spise menneskelik for å overleve så hadde du ikke gjort det? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Ja - det har visst ikke noen særegen egensmak - men den forsterker smaken til alt annet. Jeg MÅ jo bare kjøpe det i morra! -og det må du også Jeg har tenkt det, ja. Så får vi utveksle erfaringer etterpå. 0 Siter
Moraki Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Blodpølse med sirup og bacon er jo lørdagskos! Har aldri skjønt det med sirup på pølse. Hvordan lager man det du skrev der? Hva smaker det egentlig? 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 så hvis du måtte spise menneskelik for å overleve så hadde du ikke gjort det? Det kan ingen vite før man står oppi en slik situasjon... 0 Siter
Moraki Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Lever! Fysj. Det er ikke sikkert det er så lurt å spise for mye lever heller, det er en av kroppens kjemiske fabrikker og inneholder mange snåle stoffer. Joda, men lever inneholder mye jern. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Musling, snegler og annet med samme konsistens. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Joda, men lever inneholder mye jern. Er det noen som IKKE trenger jern så er det jeg. Da trenger jeg altså ikke lever :-) Men noen er det sikkert. Den som lever, postei. 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Da har du vært ute for en dårlig kokk :-) Var på Gresk restaurant i Moss - grøsset hele tiden - men fant ut jeg kunne dyppe brødet i smøret og late som jeg åt 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Innmat. Og komler hvis de ikke er stekt. Orker ikke konsistensen. Sånne ting som snegler og østers og sånn har jeg aldri smakt, så det vet jeg ikke. Men jeg ville nok smakt hvis jeg fikk det servert, bare for å finne ut hvordan det smakte. Snegler er faktisk veldig godt. Østers smakte jeg for første gang forrige helg, og det syntes jeg var oppskrytt. Men det var kult å ha smakt det. 0 Siter
Gjest "din lille pelsdott" Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Er det noen som IKKE trenger jern så er det jeg. Da trenger jeg altså ikke lever :-) Men noen er det sikkert. Den som lever, postei. Jeg elsker leverpostei. Og har savnet deg. Hilsen 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Har aldri skjønt det med sirup på pølse. Hvordan lager man det du skrev der? Hva smaker det egentlig? Man kjøper ferdig blodpølse fra Gilde - en sånn en: http://www.gilde.no/wimages/products/472085.jpg den er jo ikke som en pølse -men en hardpakka sak uten skinn av noe slag., Blod smaker det jo ikke - mulig den kan smake en slags "julekake" -hehe. Veldig grydret i alle fall. Så skjærer jeg den i skiver og sprøsteker i margaring. - sprøsteker bacon eller flesk også og heller litt sirup over på tallerken, Det hendr jeg har hatt slottspoteter til. Det er virkelig godt altså! Det er ikke kjøtt, eller innmat eller noe - det er vel mest mel og krydder - og blod da - men det er liksom ikke blod likevel... Står her hva det inneholder: http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/rask/lettvint_middag/blodpoelse/ 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Var på Gresk restaurant i Moss - grøsset hele tiden - men fant ut jeg kunne dyppe brødet i smøret og late som jeg åt Jeg har spist det på franske restauranter. Mulig de har forskjellige oppskrifter? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Man kjøper ferdig blodpølse fra Gilde - en sånn en: http://www.gilde.no/wimages/products/472085.jpg den er jo ikke som en pølse -men en hardpakka sak uten skinn av noe slag., Blod smaker det jo ikke - mulig den kan smake en slags "julekake" -hehe. Veldig grydret i alle fall. Så skjærer jeg den i skiver og sprøsteker i margaring. - sprøsteker bacon eller flesk også og heller litt sirup over på tallerken, Det hendr jeg har hatt slottspoteter til. Det er virkelig godt altså! Det er ikke kjøtt, eller innmat eller noe - det er vel mest mel og krydder - og blod da - men det er liksom ikke blod likevel... Står her hva det inneholder: http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/rask/lettvint_middag/blodpoelse/ Flisa, nå må du gi deg. Kan du ikke heller snakke om kalkunen på nyttårsaften, den var jo kjempegod ) 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Snegler er faktisk veldig godt. Østers smakte jeg for første gang forrige helg, og det syntes jeg var oppskrytt. Men det var kult å ha smakt det. Hvordan KLARTE du å holde det nedenfor strupehodet? det ville bare opp igjen - hehe, gubbensvelga ned med Coantrau - eller hvordan det skrives - hehe 0 Siter
flisa Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Flisa, nå må du gi deg. Kan du ikke heller snakke om kalkunen på nyttårsaften, den var jo kjempegod ) Javisst - Kalkunen Kevin - den skal jeg lage i år også - bankers! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.