keinstein Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Tror du vi kan ydmyke oss til sympati fra terrorister, eller tror du de ikke de har respekt for vår pissredde "toleranse" og ynkelige ydmykende unnskyldninger? Vi blir jo vettskremte av deres utspill, og de "moderate" følger på med krav i kjølvannet av truslene. Det virker overlagt. Imamen på TV forleden sa at det ikke finnes "moderate". Enten er man, eller så er man ikke. Et brudd på profetens befalinger og du er ikke. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129982 Jeg tror terroristene betrakter toleranse som svakhet, og at vi bare mottar forakt til takk. De har gjentatte ganger vist forakt for svakhet. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Dette var innviklet. Tror du de lar være å bombe Norge om vi alle roper UNNSKYLD! ? Tror du imamene i Norge har noe som helst de skulle ha sagt? I tilfelle så samarbeider de med terroristene. 0 Siter
cathlin Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Tror du de lar være å bombe Norge om vi alle roper UNNSKYLD! ? Tror du imamene i Norge har noe som helst de skulle ha sagt? I tilfelle så samarbeider de med terroristene. Åja, du snakker propaganda. 0 Siter
gripp Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Jeg skjønner ikke helt hvorfor toneangivende politikere i vestlige land nå har begynt å anerkjenne terroren ved å imøtekomme deres krav. På 70- og 80-tallet var det "populært" med flykapringer. Dette ble det etterhvert slutt på i flere ti-år, fordi man konsekvent aldri imøtekom noen som helst krav fra terroristene. Nå er det annerledes. Parlamentarikere snakker om å gjøre noe med årsaken til terror, de snakker om å imøtekomme krav. Pølse-Hansens kryping i forbindelse med muhammed-tegningene er et godt, norsk eksempel. Er det de gamle 68'eres ryggesløse holdning og fasinasjon for totalitære systemer som nå slår gjennom, ved at denne generasjonen nå innehar maktposisjonene i samfunnet? 0 Siter
keinstein Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Jeg skjønner ikke helt hvorfor toneangivende politikere i vestlige land nå har begynt å anerkjenne terroren ved å imøtekomme deres krav. På 70- og 80-tallet var det "populært" med flykapringer. Dette ble det etterhvert slutt på i flere ti-år, fordi man konsekvent aldri imøtekom noen som helst krav fra terroristene. Nå er det annerledes. Parlamentarikere snakker om å gjøre noe med årsaken til terror, de snakker om å imøtekomme krav. Pølse-Hansens kryping i forbindelse med muhammed-tegningene er et godt, norsk eksempel. Er det de gamle 68'eres ryggesløse holdning og fasinasjon for totalitære systemer som nå slår gjennom, ved at denne generasjonen nå innehar maktposisjonene i samfunnet? Fler har lagt merke til at det kommer krav fra miljøene rett etter bombeepisoder. Ofte f eks på et stort antall universiteter samtidig. Burde ikke disse miljøene ligge lavt når muslimer har bombet? Like etter muhammed-demonstrasjonene strømmet kravene og lobbyvirksomheten øket på ganske mye. 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 ser endel av poengene deres,men hva mener dere er løsningen på problemet? 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg skjønner ikke helt hvorfor toneangivende politikere i vestlige land nå har begynt å anerkjenne terroren ved å imøtekomme deres krav. På 70- og 80-tallet var det "populært" med flykapringer. Dette ble det etterhvert slutt på i flere ti-år, fordi man konsekvent aldri imøtekom noen som helst krav fra terroristene. Nå er det annerledes. Parlamentarikere snakker om å gjøre noe med årsaken til terror, de snakker om å imøtekomme krav. Pølse-Hansens kryping i forbindelse med muhammed-tegningene er et godt, norsk eksempel. Er det de gamle 68'eres ryggesløse holdning og fasinasjon for totalitære systemer som nå slår gjennom, ved at denne generasjonen nå innehar maktposisjonene i samfunnet? ser endel av poengene deres,men hva mener dere er løsningen på problemet? 0 Siter
keinstein Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 ser endel av poengene deres,men hva mener dere er løsningen på problemet? Vi er hjelpeløse tilskuere til en uhyre menneskefientlig utvikling. Det fins ingen glede i islam og ingen omsorg. Hvis du er homofil, narkoman, alkoholiker, psykisk syk, gammel, prostituert eller noe som avviker fra kravene til å være en god muslim, så kan du bare regne med å bli f eks jaget ut i ørkenen, pisket, amputert eller hengt. Det fins ikke et ord om organisert omsorg i koranen eller de andre bøkene. Det er ikke behov for f eks krisesentre i ørkenen. 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Vi er hjelpeløse tilskuere til en uhyre menneskefientlig utvikling. Det fins ingen glede i islam og ingen omsorg. Hvis du er homofil, narkoman, alkoholiker, psykisk syk, gammel, prostituert eller noe som avviker fra kravene til å være en god muslim, så kan du bare regne med å bli f eks jaget ut i ørkenen, pisket, amputert eller hengt. Det fins ikke et ord om organisert omsorg i koranen eller de andre bøkene. Det er ikke behov for f eks krisesentre i ørkenen. herregud da...kjenner du noen som er muslimer? selv er jeg kristen, men jeg må jo erkjenne at endel bibeltekster ikke henger helt på greip med virkeligheten. det er forskjell på hva som fakisk er religion og hva folk gjør i religioners navn. dette har jo ikke noe med islam eller muslimer å gjøre, det har noe med psykopater som bruker religion som sitt våpen. og de får det jo akkurat slik som de vil når du og andre tror på deres versjon. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 herregud da...kjenner du noen som er muslimer? selv er jeg kristen, men jeg må jo erkjenne at endel bibeltekster ikke henger helt på greip med virkeligheten. det er forskjell på hva som fakisk er religion og hva folk gjør i religioners navn. dette har jo ikke noe med islam eller muslimer å gjøre, det har noe med psykopater som bruker religion som sitt våpen. og de får det jo akkurat slik som de vil når du og andre tror på deres versjon. Det er ingen som tror på deres versjon, og enten er de gale eller vil oppnå splid og hat. Skal vi nedverdige oss til å tolerere intoleranse? Når en person sier: "Jeg hater deg, ditt samfunn, din kultur, dine venner og alt du står for!" Så svarer du:"Ja det har du full rett til som gjest i mitt hus. Og nå skal jeg spandere middag på deg!" Det kalles å snu det andre kinnet til. Men sånn det ser ut i dag, så vil de som gjør det få halve trynet revet av. Toleranse blir sett på som svakhet og med forakt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.