Gå til innhold

Hvorfor blir man sulten når man drikker alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får alltid så lyst på mat når drikker litt mer enn vanlig i lystig lag. Det er ganske irriterende, og det dreier seg om ganske store mengder jeg føler for å dytte i meg. Kan lett som ingenting tømme en familiepose med chips alene mens vi sitter der og skåler. Jeg pleier å ta med ekstra chips o.l når jeg er invitert, sånn at andre også skal få.

I går da jeg var inne hos naboen og drakk endel vin, spiste jeg 4 digre rundstykker på rappen da jeg gikk inn til meg selv for å bytte antrekk.

Craving-fenomenet er vi vel alle kjent med, at man har lyst på noe usunt eller store mengder av en type mat etter en bytur, og særlig dagen etter.

Men; hvorfor blir jeg så sulten mens jeg drikker? Jeg blir ikke sulten etter mitt daglige rødvinsglass altså, det jeg mener nå er når det blir litt mer alkohol enn vanlig.

Skrevet

Rart, jeg opplever det motsatte. Altså at det er mye mat i god drikke.

Skrevet

Rart, jeg opplever det motsatte. Altså at det er mye mat i god drikke.

Heldiggris, da kan du jo bare drikke da - og la være å spise ;-)

Skrevet

Heldiggris, da kan du jo bare drikke da - og la være å spise ;-)

Ja, men egentlig bør man jo spise samtidig for da blir dagen derpå bedre :o)

Skrevet

Ja, men egentlig bør man jo spise samtidig for da blir dagen derpå bedre :o)

Det ser ikke ut til å ha hjulpet for meg i dag, haha :-)

Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Etter et par øl får jeg plutselig lyst til å hive innpå en kebab jeg ikke ville ha drømt om å spist hvis det ikke var for alkoholen.

Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg kan spørre om enda en ting:

Hvorfor i all verden blir jeg tett i nesa når jeg drikker alkohol? Allergi?

:D

Skrevet

det gjør jeg og!!

Skrevet

det gjør jeg og!!

hah, da er det i hvert fall minst to av oss:) alle vennene mine bare ler av meg når jeg kommer på vorspiel parat med nesespray i veska:P

Skrevet

hah, da er det i hvert fall minst to av oss:) alle vennene mine bare ler av meg når jeg kommer på vorspiel parat med nesespray i veska:P

hehe...

jeg kom til å tenke på det når du skrev det. har alltid tenkt at det var fordi jeg var kald eller no.

Skrevet

hehe...

jeg kom til å tenke på det når du skrev det. har alltid tenkt at det var fordi jeg var kald eller no.

jeg trodde først at det var pga røyk eller andre "festfaktorer", men jeg blir tett i nesa selv om jeg bare sitter hjemme og tar et uskyldig glass vin:) (det er helt røykfritt og ingen husdyr hos oss)

Gjest MilleBilla
Skrevet

Jeg har det ikke sånn når jeg drikker, men snarere dagen etter. _Da_ kan jeg virkelig sette til livs store mengder mat/snacks!

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Min teori er at jeg har godt av å fylle magen så jeg ikke blir full med en gang. Alkohol og tom mage er en dårlig kombinasjon. :-)

Skrevet

Rødvin inneholder en god del histamin. Kanskje det er derfor?

Skrevet

Jeg blir sinnsykt sulten av øl også jeg. Må bare spise noe god mat og da går det hardt utover kjøleskap og andre skap. Chips og godterier frister meg ikke.

Jeg synes bare det er greit, jeg.

Skrevet

Jeg blir sinnsykt sulten av øl også jeg. Må bare spise noe god mat og da går det hardt utover kjøleskap og andre skap. Chips og godterier frister meg ikke.

Jeg synes bare det er greit, jeg.

Jeg svarte bare angående nesetettheten, jeg :o)

Skrevet

Jeg svarte bare angående nesetettheten, jeg :o)

Og jeg skulle svare hovedinnlegger!

Ups

Skrevet

aha:) nå har jeg googla litt videre, og er en smule klokere.

takk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...