Gå til innhold

Førerkortklasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått nytt førerkort, og ser at jeg har fått påført tre klasser som jeg ikke hadde på det forrige. Det står samme dato som på vanlig bil på to av de andre, men på den tredje står det en dato som jeg ikke finner logisk i det hele tatt.

Dårlig til å tyde strektegninger er jeg og... Hva betyr de forskjellige klassene?

Fortsetter under...

Gjest men er ikke sikker
Skrevet

Kanskje du har fått samme som pråsak, fly og helikopter?

Skrevet

Kanskje du har fått samme som pråsak, fly og helikopter?

Noe fly og helikopter var det neppe. Lignet nok mer på moped og traktor eller noe. ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

M- moped, 50ccm

S- beltemotorsykkel/snøscooter

T-traktor

Hvilken klasse går ut før de andre?

Skrevet

M- moped, 50ccm

S- beltemotorsykkel/snøscooter

T-traktor

Hvilken klasse går ut før de andre?

De har samme utløpsdato, men fra-datoen er ulik.

B, S og T er gyldige fra den datoen jeg hadde oppkjøring, M gyldig fra ca 3,5 år etter.

Gjest Flystripa
Skrevet

De har samme utløpsdato, men fra-datoen er ulik.

B, S og T er gyldige fra den datoen jeg hadde oppkjøring, M gyldig fra ca 3,5 år etter.

Jaha...

Søk på førerkort klasse M (google), så kan du lese det som var høringsforslaget for inndeling av førerkortklasser. Jeg aner ikke hvor gammel du er, når du kjørte opp, om du hadde mopedlappen fra før etc.

Annonse

Skrevet

Jaha...

Søk på førerkort klasse M (google), så kan du lese det som var høringsforslaget for inndeling av førerkortklasser. Jeg aner ikke hvor gammel du er, når du kjørte opp, om du hadde mopedlappen fra før etc.

Ah, høres kanskje fornuftig ut. Den rare datoen er 01.01, så det kan jo ha vært en ny lov som trådte i kraft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...