nøffgakkmøbææ Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 ikke vær samboer med en 20 åring. du er bare 23, men som mor ar man jo lært seg en og annen ting før mange andre på sin alder. høres ut som om du har to barn.....nei. jeg lover deg at det der vil bli slutt før eller siden, du blir tidsnok lei av en som han der. du kan unnskylde han så mye du vil, men han er rett og slett en umoden liten tisseunge når alt kommer til alt. du må prioritere: en umoden gutt som gir dårlge signaler mot din datter, eller en blid og singel mamma? 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hva er en moden mann, da ? En som bruker hele livet sitt på å vaske og rydde ? En som knar deg i nakken mens du jobber - hehe 0 Siter
Gjest grønn tulipan Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 er det riktig av meg å stille de krav til han når han ikke er faren? HAn er så bestemt at jeg blir usikker på mitt..og det blir vel å ende opp med at jeg sier unnskyld, som vanlig.. Er bare sliten av alt dette, og jeg har mer enn nok å tenke på fra før av. Jeg krever ikke at han skal være noe form for pappa..heller ikke hjelpe faren til datteren min.. Men i dag trengte _jeg_ hjelp.. Kan han egentlig føle seg noe bra om jeg får faren til datteren min til å komme, hver gang jeg trenger litt barnepass? Mens han bare sitter der? Han høres ut som en lat, bortsjemt guttunge. Han har valgt å flytte sammen med deg, det er klart han må bidra også når det gjelder barnet ditt. Sett krav til han nå, ellers blir det aldri bedre. 0 Siter
red Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 En som skjønner at han må ta sin del av ansvaret for at husoghjem A/S skal funke. Tror jeg. Men da er vi inne på definisjoner. Jeg og fruen har for eksempel vidt forskjellig syn på hva som skal til for at ting går rundt. Jeg, feks, mener at ve og vel ofte er langt viktigere enn at det er 100% klinisk rent. 'tenkt' situasjon: lang dag, pjokken var tidlig opp, alle har hatt 14 timer arbeidsdag med enten hjem, jobb eller hjem+jobb. Klokken er sent, og man må legge seg. I følge min frue kan det for eksempel være 'ikke ansvarlig' av meg å ikke ville skifte sengetøy akkurat denne kvelden, det er da en hel uke siden vi skiftet. Jeg mener det er uansvarlig å helelr sprette en flaske vin, sette oss ned og si 'aaaah' med beina på bordet. Begge hevder vi at våre handligner er basert utifra husoghjem AS, men synsvinkelen er forskjellig. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Men da er vi inne på definisjoner. Jeg og fruen har for eksempel vidt forskjellig syn på hva som skal til for at ting går rundt. Jeg, feks, mener at ve og vel ofte er langt viktigere enn at det er 100% klinisk rent. 'tenkt' situasjon: lang dag, pjokken var tidlig opp, alle har hatt 14 timer arbeidsdag med enten hjem, jobb eller hjem+jobb. Klokken er sent, og man må legge seg. I følge min frue kan det for eksempel være 'ikke ansvarlig' av meg å ikke ville skifte sengetøy akkurat denne kvelden, det er da en hel uke siden vi skiftet. Jeg mener det er uansvarlig å helelr sprette en flaske vin, sette oss ned og si 'aaaah' med beina på bordet. Begge hevder vi at våre handligner er basert utifra husoghjem AS, men synsvinkelen er forskjellig. La oss alle ansette vaskehjelp og drikke mer rødvin med beina på bordet - det tror jeg kunne fått fart i samlivene rundt omkring :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 "Til hans forsvar skal det sies at han bare er 20 år, og det er aaaalt for ungt for mange til å ta ansvar for noe som helst... " Men det er ikke for ungt til å innse at man ikke har lyst til å ta den type ansvar. Han burde med andre ord ikke gått inn i et slikt forhold dersom han ikke var klar for å følge opp noe som helst. Når han har valgt å leve i et "voksent" samoberskap, burde han hatt vett på å ta konsekvensene. Alternativt flytte ut. Men han er åpenbart ikke bare ung - han er tafatt og lat i tillegg. Mye tyder på at trådstarter hadde hatt det bedre med bare ett barn å tavare på, og kastet ham ut. Helt enig!!! JEg prøvde å være snill... 0 Siter
red Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 La oss alle ansette vaskehjelp og drikke mer rødvin med beina på bordet - det tror jeg kunne fått fart i samlivene rundt omkring :-) Ja, vi har faktisk bestemt oss for å leie hushjelp når huset er ferdig fikset opp. Er så uhorvelig python å bruke 70% av 'mytime' på drittkjedelig husarbeid. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Ja, vi har faktisk bestemt oss for å leie hushjelp når huset er ferdig fikset opp. Er så uhorvelig python å bruke 70% av 'mytime' på drittkjedelig husarbeid. Samme her! :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Helt enig!!! JEg prøvde å være snill... Jeg var ikke helt i det hjørnet. ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Men da er vi inne på definisjoner. Jeg og fruen har for eksempel vidt forskjellig syn på hva som skal til for at ting går rundt. Jeg, feks, mener at ve og vel ofte er langt viktigere enn at det er 100% klinisk rent. 'tenkt' situasjon: lang dag, pjokken var tidlig opp, alle har hatt 14 timer arbeidsdag med enten hjem, jobb eller hjem+jobb. Klokken er sent, og man må legge seg. I følge min frue kan det for eksempel være 'ikke ansvarlig' av meg å ikke ville skifte sengetøy akkurat denne kvelden, det er da en hel uke siden vi skiftet. Jeg mener det er uansvarlig å helelr sprette en flaske vin, sette oss ned og si 'aaaah' med beina på bordet. Begge hevder vi at våre handligner er basert utifra husoghjem AS, men synsvinkelen er forskjellig. Hehe, jeg hadde nok gått for vinen i dette tilfelle. Siden jeg ikke tar huset sjøl så er ikke vasking så viktig og lufte sengetøy har jeg aldri gjort ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.