elisapaletten Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei! (PS:Har desverre ikke norsk tastatur) Jeg er litt nysgjerrig pa om det er andre der ute som har det som meg. Jeg har uregelmessig mens, og har alltid hatt det. Jeg fikk mensen nar jeg var 15 ar gammel og den kom aldri jevnt. Jeg fyllte nylig 27. Noen ganger i aret opplever jeg en noenlunne regelmessig mens. Legen har skrevet ut flere ganger p-piller til meg. Men jeg foler det er unyttig for meg. Hvorfor skal jeg betale pa p-piller for sa a fa mensen, som det da blir mer kostnad for meg med bind og tamponger. Det sparer meg helelr for mer a ikke ha den sa ofte.. Men jeg har det ikke godt inni meg selv nar jeg bekymrer meg med om jeg er gravid, er jeg frisk etc etc Jeg slipper aldri denne tanken helt.. Avogtil lurer jeg pa om det skyldes at jeg var fodt for tidlig.. Jeg ble fost en mnd for tiden, men jeg veide 3100 g... Na er jeg i et fast forhold og jeg gikk pa p-pillen 5 mnd i begynnelsen av forholdet. men vi sluttet med prevansjon, og na har jeg gatt uten p-piller siden november 2005 og jeg hadde mensen regelsmessig hver mnd etter jeg sluttet frem til februar 2006. Na har jeg hatt mensen 2 eller 3 ganger etter dette. Men jeg lurer pa er det andre der ute som har det som meg? Noen gode raad, vi vil ha barn i fremtiden. Og av og til lurer jeg pa om vi ikke kan faa barn. Kanskje det tar mer tid.. Noen som kan gi meg noen gode raad og hadde var kjekt a finne ut om det er andre som har det slik. Jeg kjenner ingen som har det som meg. Og leger jeg har snakket med svarer meg ikke godt nok foler jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245282-uregelmessig-mens-hele-livet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaja...nei Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 heloo jeg hadde det likt deg helt til unge nr 3. kom...nå har jeg regelmessig mens ...tror kansje det har litt med psyken å gjøre?? er 28år å har det bra på alle vis. men bruk av p-piller dann å vann kan også føre til uregelmassig mens. det tok ca 1 år med prøveperioder før vi ble gravide hver gang, veldigt frustrerende..var til masse undersøkelser men alt var ok. - har også ganske smertefulle eggløsninger...å så blir jrg bekymra for å vere gravid hver gang mensen ikke kommer på dagen den er ventet..hihi litt hyysterisk der:) håper dere får til å bli gravide litt fortere når den tid kommer:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245282-uregelmessig-mens-hele-livet/#findComment-1914253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paletten Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 heloo jeg hadde det likt deg helt til unge nr 3. kom...nå har jeg regelmessig mens ...tror kansje det har litt med psyken å gjøre?? er 28år å har det bra på alle vis. men bruk av p-piller dann å vann kan også føre til uregelmassig mens. det tok ca 1 år med prøveperioder før vi ble gravide hver gang, veldigt frustrerende..var til masse undersøkelser men alt var ok. - har også ganske smertefulle eggløsninger...å så blir jrg bekymra for å vere gravid hver gang mensen ikke kommer på dagen den er ventet..hihi litt hyysterisk der:) håper dere får til å bli gravide litt fortere når den tid kommer:) ja, kansje det. Det er godt mulig... Jeg har vert borti mye boker ang alternativ medisin, om det har hjulpet, har jeg vert motivert nok.. har ikke noe konkret svar, men det er sikkert at jeg har uregelmessig mens... Idag fikk jeg time til legen.. Blir litt ekstra stresset av a tenke pa at jeg ikke kan huske at jeg har gatt sa lenge uten mensen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245282-uregelmessig-mens-hele-livet/#findComment-1914297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brunette79 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei du! Jeg er i samme båt som det... Jeg har hatt mensen 2 ganger siden jeg sluttet på p-pillen for 4 år siden. Jeg måtte slutte på pillen fordi jeg fikk blodpropp i lungen og benet. Jeg lurer også på om jeg noen gang blir gravid. Har ikke brukt noe prev på 4 år. Har fast partner, så det ser ikke særlig bra ut. Har vært hos mange leger. De sier jeg er i gråsonen til å ha pcos. Ikke vet jeg... Mens har jeg i allefall ikke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245282-uregelmessig-mens-hele-livet/#findComment-1920898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisapaletten Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Hei du! Jeg er i samme båt som det... Jeg har hatt mensen 2 ganger siden jeg sluttet på p-pillen for 4 år siden. Jeg måtte slutte på pillen fordi jeg fikk blodpropp i lungen og benet. Jeg lurer også på om jeg noen gang blir gravid. Har ikke brukt noe prev på 4 år. Har fast partner, så det ser ikke særlig bra ut. Har vært hos mange leger. De sier jeg er i gråsonen til å ha pcos. Ikke vet jeg... Mens har jeg i allefall ikke Hei. Jeg har na vert hos legen og fikk brev av legen her forleden om hva som feiler meg.. Jeg har noe som heter PCO, og du vet gjerne hva det er. Legen anbefaler at jeg ikke gar opp i vekt noe som kan forverre og medfore hormonforstyrelser. Sa lenge du har mensen kan du bli gravid. Jeg anbefaler at du gar til legen, en spesialist som jeg var til. Legen vil foreta en ultralyd? og ta blodprove. Jeg ma begynne a trene og ga ned litt i vekt. Jeg er lei meg for a vite at jeg har PCO og samtidig glad for a ha et svar om hvorfor jeg er som jeg er. Det sier ogsa hvorfor jeg har vert plaget med uonsket harvekst i ansiktet, noe som har plaget meg mentalt i flere ar. Det er plagsomt og sjenerende. Haper ikke du har det. Men jeg har funnet en god losning pa det problemet. Haper du finner ut av dette og ga til legen! Vennlig hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245282-uregelmessig-mens-hele-livet/#findComment-1940964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.