Gjest Annilinn Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg har vondt av ei venninne av meg. Vannet står en meter oppe på veggen i kjelleren hennes. Dette er ikke noe nytt problem, men har pågått i årevis. Ingen tar tak i problemet. Det står ei pumpe å pumper ut vann, men det renner hele tiden inn nytt. Hun bor i et borettslag, og styret har vedtatt at de skal grave på dugnad. Men ingenting skjer. Og når de sier noe, får de bare høre at de sutrer. Rekkehuset ved siden av er også berørt, men der bor det noen gamle mennesker som ikke helt vet opp ned på seg selv. Når min venninne tar dette opp med sin mann, blir han bar sur på at hun maser. Han vil ikke at hun skal ta det opp med styreleder, fordi han vet at hun bare kommer til å hisse seg opp. Han vil snakke med styreleder selv, og han venter på det rette tidspunktet for å ta det på en fin måte. Min venninne er fortvilet, for hun vil selvsagt ikke ha det sånn, og hun får ikke støtte av de rundt seg til å gjøre noe med problemet. Hun har tre barn, som er ofte syke. Og det ene barnet er hardt rammet av astma. Pga av ungene burde de ha kommet seg ut av huset for lengst spør du meg, men de har dårlig økonomi, og de regner ikke med å få så altfor mye for et hus som er fullt av vann. Noen som har noen gode forslag til hvordan hun skal gripe fatt i problemet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hva slags borettslag er dette da!? Et knøttlite privat et? For større borettslag oppfører seg vel ikke sånn. Det hadde vært helt utenkelig i mitt borettslag i alle fall. Men dersom borettslaget er medlem i NBBL så be henne kontakte dem: http://www.nbbl.no/ 0 Siter
Gjest Annilinn Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hva slags borettslag er dette da!? Et knøttlite privat et? For større borettslag oppfører seg vel ikke sånn. Det hadde vært helt utenkelig i mitt borettslag i alle fall. Men dersom borettslaget er medlem i NBBL så be henne kontakte dem: http://www.nbbl.no/ Takk for linken. Skal tipse henne om den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.