Gå til innhold

Avast vs Symantec

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Avast antivirusprogram på min PC. Da jeg forleden kjørte en Symantec Security Check, fikk jeg beskjed om at maskinen ikke hadde noen kjent virusbeskyttende programvare (tidligere har det ikke vært noen slik bemerkning). Jeg gikk inn på Avast, og det viste det seg at Web Shield ikke var i funksjon, og jeg aktiverte derfor denne. Ny sikkerhetssjekk medførte imidlertid samme bemerkning. Ved surfing blir nå all Avast-aktivitet beskrevet på skjermen (On-Acess Scanner Message). Det fyller tidvis opp en stor del av skjermen, og er meget forstyrrende.

Nå lurer jeg på om

- om Symantec vurderer kun egen programvare som tifredstillende? (for Avast skal vel være et av de bedre programmene?).

- om hvordan kan skannnings-opplysningene kan fjernes fra skjermen uten at sikkerhetsnivået svekkes (dvs. deaktivering Web Shield)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...