periskop Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg bruker Avast antivirusprogram på min PC. Da jeg forleden kjørte en Symantec Security Check, fikk jeg beskjed om at maskinen ikke hadde noen kjent virusbeskyttende programvare (tidligere har det ikke vært noen slik bemerkning). Jeg gikk inn på Avast, og det viste det seg at Web Shield ikke var i funksjon, og jeg aktiverte derfor denne. Ny sikkerhetssjekk medførte imidlertid samme bemerkning. Ved surfing blir nå all Avast-aktivitet beskrevet på skjermen (On-Acess Scanner Message). Det fyller tidvis opp en stor del av skjermen, og er meget forstyrrende. Nå lurer jeg på om - om Symantec vurderer kun egen programvare som tifredstillende? (for Avast skal vel være et av de bedre programmene?). - om hvordan kan skannnings-opplysningene kan fjernes fra skjermen uten at sikkerhetsnivået svekkes (dvs. deaktivering Web Shield)? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.